Vinn nätagg från Seasonic

Asustor AS6510T - 10stycken 18TB WD Red PRO

Permalänk
Medlem

Asustor AS6510T - 10stycken 18TB WD Red PRO

Varning. Annonsen innehåller upphetsande bilder för lagringsnörden.

En Asustor AS6510T med 10 stycken 18TB WD Red Pro diskar och 32GB RAM.
2 stycken 10Gbits portar och 2 stycken 2.5Gbits portar.

Bifogar bilder på SMART värdena ifrån en av diskarna men ingen disk larmar för något, alla verkar ligga i samma ballpark av värden vissa med 10k färre timmar och en disk som bara rullat runt 1k timmar.

Budgivning. Jag vet vad jag får för diskarna ALONE på Tradera.
Så är det så att ingen sitter på kapitalet att investera i allt på en gång så får vi diskutera att splitta upp allt men initialt hoppas jag att en köpare vill ha allt.

Prioriterar hämtning ganska högt men är inte omöjlig med att skicka, lämnar dock INGA garantier för funktion efter *insert fraktbolag* hanterat den. Kommer packa efter bästa förmåga men det kommer bli dyrt (väger mycket).
Betalning sker då också i förväg och det är mycket pengar det handlar om så ah. För allas skull så tror jag det är bra om den hämtas eller om vi kommer överens om att mötas upp (Jag far och flänger en del men då kan inte personen testa den vilket är möjligt vid hämtning).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kanske ska lägga till att jag vill bli av med den rätt fort så rör det sig inte här innan fredag så säljer jag den på annan väg.

Permalänk
Medlem

Är eventuellt intresserad av enbart diskar om det blir aktuellt, kan isf hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awze:

Är eventuellt intresserad av enbart diskar om det blir aktuellt, kan isf hämta.

Vad erbjuder du för diskarna?

Permalänk
Medlem

Vad vill du har för själva NAS:en utan diskar?

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Alltså, summan är det jag vill få för detta så det beror på vad jag får för diskarna! Men lämna ett bud så är det lättare för mig att ta ställning till när folk lägger bud på diskarna så att säga ☺️

Permalänk

Bjuder 2500 + frakt för disken som har gått 1000 timmar. Antar att det är ca 4-5 års garanti kvar på disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

Bjuder 2500 + frakt för disken som har gått 1000 timmar. Antar att det är ca 4-5 års garanti kvar på disken?

Noterat, jag har själv köpt det begagnat och ursprungs köparen lever inte längre och jag har inget kvitto.

Kan självklart visa upp mitt "köpebevis" etc men ah, så ser status ut!

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Noterat, jag har själv köpt det begagnat och ursprungs köparen lever inte längre och jag har inget kvitto.

Kan självklart visa upp mitt "köpebevis" etc men ah, så ser status ut!

Om du söker på serienummer finns det garanti kvar? Vore även bra ifall du har möjlighet att skicka SMART på den disken. Kan ta det i PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

För att göra det enklare så tänker jag någonstans 2500-2600kr per disk så då borde nasen landa runt 4-5k!

Skrivet av fantalzade:

Om du söker på serienummer finns det garanti kvar? Vore även bra ifall du har möjlighet att skicka SMART på den disken. Kan ta det i PM

Ska kolla det så snart jag har möjlighet!

För enkelhetens skull så kör vi på att splitta paketet, lämna bud på diskar och NAS separat. Prisriktlinje ovan!

Permalänk
Medlem

Erbjuder 2300kr för en disk, det kan vara en som snurrat ca 10k timmar. Behöver fraktas dock, så bara om du kan packa väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Erbjuder 2300kr för en disk, det kan vara en som snurrat ca 10k timmar. Behöver fraktas dock, så bara om du kan packa väl

Noterat men det var nog jag som skrev otydligt! Menade alltså 10k mindre än 28K, mao 18K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Noterat men det var nog jag som skrev otydligt! Menade alltså 10k mindre än 28K, mao 18K

Okej, tack. Jag ska fundera lite. Återkommer, men du behöver inte hålla något åt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Okej, tack. Jag ska fundera lite. Återkommer, men du behöver inte hålla något åt mig

Okiedokie! Jag tror faktiskt att jag gör så att jag prövar min lycka på Tradera istället, intresset för konkreta bud är lite svalt här på SweC tyvärr!

Meddelar om den fortfarande är till salu!

Permalänk

Tycker buden hittills är ganska rimliga? Är intresserad av en disk för 2200 plus frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsquanch:

Tycker buden hittills är ganska rimliga? Är intresserad av en disk för 2200 plus frakt.

I tråden har jag bara ett konkret bud och i pm har jag bara ett konkret till, så totalt tre med ditt nu men flera som är intresserade men inte vill buda. Det var inte att buden inte är rimliga
Och jag kommer inte börja stycka av innan jag har köpare på allt så det var så jag menade

Permalänk
Skrivet av Superolle:

I tråden har jag bara ett konkret bud och i pm har jag bara ett konkret till, så totalt tre med ditt nu men flera som är intresserade men inte vill buda. Det var inte att buden inte är rimliga
Och jag kommer inte börja stycka av innan jag har köpare på allt så det var så jag menade

Fattar. Tror det blir svårsålt i bulk oavsett var du säljer men man vet aldrig

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är intresserad av 5 diskar och Nasen.

Vad blir bästaste priset för bruschan?

Finns i Mariestad så kan hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Hej,

Jag är intresserad av 5 diskar och Nasen.

Vad blir bästaste priset för bruschan?

Finns i Mariestad så kan hämta.

Lämna ett bud, så kan jag ta ställning till det!
Har skrivit ovan vad jag siktar på totalt och riktpris för diskarna ☺️

FYI så har jag en Tradera annons uppe som går ut imorgon klockan 11 någonting så innan dess kan jag inte ge besked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Lämna ett bud, så kan jag ta ställning till det!
Har skrivit ovan vad jag siktar på totalt och riktpris för diskarna ☺️

FYI så har jag en Tradera annons uppe som går ut imorgon klockan 11 någonting så innan dess kan jag inte ge besked

Nu har annonsen gått ut och jag tror @Samsquanch har rätt, det är svårt att sälja i ett stycke så lämna ett bud så kör vi budgivning på diskar och NAS separat!

Permalänk
Medlem

13000 för Nas + 5 diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

13000 för Nas + 5 diskar.

Noterat men jag tror det är en del i underkant ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Noterat men jag tror det är en del i underkant ☺️

Inser att jag själv är ganska vag nu.. Säg runt 16-17 är nog vad jag tänker för NAS plus 5 diskar, då hamnar vi i närheten av vad jag vill få ut för allt i alla fall.

Riktpris är som sagt 2500/disk men jag kan acceptera att gå ner någon hundring per disk så jag anser ändå att det är ett skäligt paketpris. ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Inser att jag själv är ganska vag nu.. Säg runt 16-17 är nog vad jag tänker för NAS plus 5 diskar, då hamnar vi i närheten av vad jag vill få ut för allt i alla fall.

Riktpris är som sagt 2500/disk men jag kan acceptera att gå ner någon hundring per disk så jag anser ändå att det är ett skäligt paketpris. ☺️

Hej där, jag passar på detta. Hoppas du hittar rätt köpare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja köpa en disk. Skulle du kunna tänka dig skicka, 2500 inkl frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geuse:

Jag skulle gärna vilja köpa en disk. Skulle du kunna tänka dig skicka, 2500 inkl frakt?

Jag har två diskar kvar ifrån en annan batch så låt mig bara återkomma med smart värden så kan vi säkert lösa något!

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna en disk, kan du tänka dig att skicka den? Bjuder samma som ovan, 2500kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Skulle även jag vara intresserad av 2 st diskar för 2500kr/styck inkl frakt, hör av dig om det är intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Jag har två diskar kvar ifrån en annan batch så låt mig bara återkomma med smart värden så kan vi säkert lösa något!

Låter bra!
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritsarN:

Jag köper gärna en disk, kan du tänka dig att skicka den? Bjuder samma som ovan, 2500kr inkl frakt.

Skrivet av Releaces:

Skulle även jag vara intresserad av 2 st diskar för 2500kr/styck inkl frakt, hör av dig om det är intressant!

Skrivet av Geuse:

Låter bra!
Tack

Ska vara helt ärlig med att det lockar mest att bara skicka ett paket till Releaces då det är lättast rent praktiskt...

Diskarna har rullat runt 23k timmar: