Permalänk
Medlem

GMMK3 + QMK

Är det någon som lyckats installera QMK på sitt GMMK3 ej HE eller PRO menar då den vanliga GMMK3 varianten?

Har sökt på nätet och där står det på deras egna hemsida att det ska gå men när jag söker efter filerna så hittar jag bara för GMMK2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

Är det någon som lyckats installera QMK på sitt GMMK3 ej HE eller PRO menar då den vanliga GMMK3 varianten?

Har sökt på nätet och där står det på deras egna hemsida att det ska gå men när jag söker efter filerna så hittar jag bara för GMMK2...

Har du testat detta?
https://www.reddit.com/r/glorious/comments/1hxkozf/guide_flas...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag provade detta själv och VIA fattar inte att QMK är flashad på mitt GMMK3 så det är inte garanterat att QMK är användbart.

Däremot fungerar det med OpenRGB vilket känns lite märkligt.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Har inte provat denna men den ser trevlig ut dock lite läskigt med alla problem som folket har med den, törs inte att flasha mitt med den.

Skrivet av Patrik356b:

Jag provade detta själv och VIA fattar inte att QMK är flashad på mitt GMMK3 så det är inte garanterat att QMK är användbart.

Däremot fungerar det med OpenRGB vilket känns lite märkligt.

Asså anledningen till att jag vill ha QMK är ju för att kunna ändra på saker men Glorious Core fungerade inte sist jag prövade men dem kanske har fixat det nu? Går det att flasha tillbaka eller om man går QMK vägen, för det låter som att vissa har problem med att komma in i bootloadern :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vetulus:

Har inte provat denna men den ser trevlig ut dock lite läskigt med alla problem som folket har med den, törs inte att flasha mitt med den.

Asså anledningen till att jag vill ha QMK är ju för att kunna ändra på saker men Glorious Core fungerade inte sist jag prövade men dem kanske har fixat det nu? Går det att flasha tillbaka eller om man går QMK vägen, för det låter som att vissa har problem med att komma in i bootloadern :S

Funkade fint att flasha för mig, men sedan att VIA inte hittar tangentbordet är en annan sak. (vet inte varför)

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI