Permalänk

Säljer min jobbdator

Hej,

Jag säljer min jobbdator som jag fick av mitt jobb då jag har en bättre hemma.
Den är i väldigt fint skick och har en OEM-licens installerad.

Det är en datonr från komplett med följande specifikation:

CPU: 12700-f
Gpu: 4070
Ram: 64gb 3200mhz
Lagring: 2tb ssd
Kylning: AIO

Tyvvärr fick jag inte kvitto från företaget men kan ta reda på mer information om det skulle önskas. Om ni är intresserade hör gärna av er!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du bör nog specificera mer i detalj vad det är för komponenter. Chassi och moderkort är inte ens specificerat. Man kan i princip få en bättre dator ny för samma pris, med kvitto och garanti.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag är inte intresserad av produkten och ska väl inte lägga mig i egentligen, men på mitt jobb är det i alla fall så den som får en produkt måste lämna tillbaka den när man slutar. Samt även att vi inte får använda privat dator i jobbet p.g.a. IT-säkerhet. Fast jag vet inte hur ert avtal ser ut eller ditt företags regler, vill bara att du dubbelkollar så du inte säljer hårdvara som inte är din då det säkerligen kan bli en del problem.

Sedan säger väl det sig självt men har den använts till jobb bör du inte sälja med lagringen, då det kan finnas spår kvar av ditt företags data kvar även om den är formaterad.

Permalänk

8000:- hämtar den

Permalänk

Bra input från er allihopa. Jag tar till mig och tar reda på mer specifik information. Jag har redan kollat med företaget om den fick säljas vidare och det var dem okej med.

Permalänk
Medlem

Formattera hela ssd och sedan fyller du den helt med stora gratis spel. Typ destiny 2. Sedan format c: du igen.
Det hjälper lite. Men en formatering hjälper inget. Busenkelt att återställa. Finns gratis mjukvara för sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Formattera hela ssd och sedan fyller du den helt med stora gratis spel. Typ destiny 2. Sedan format c: du igen.
Det hjälper lite. Men en formatering hjälper inget. Busenkelt att återställa. Finns gratis mjukvara för sånt.

tex det som finns i windows

format /p:0

Citat:

/P:<count> Zero every sector on the volume. After that, the volume will be overwritten count times using a different random number each time. If count is zero, no other overwrites are made after zeroing every sector. This switch is ignored when /Q is specified.

https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/administrati...

Men om det är en SSD så kanske man kan göra secure erase tom, ibland från bios.