Byta ut alla 3 front fläktar värt det?

Permalänk

Byta ut alla 3 front fläktar värt det?

Tjenare!

Det är så att jag har ett Corsair Crystal 460x chassi som jag haft sedan 2017. Front fläktarna på det är samma som satt på då och har väl gjort det dom ska. Men det jag funderar på nu är ifall det är värt att byta ut dom mot typ 3 st Arctic P12 fläktar? Tänker att mycket har väl hänt under 8-9 år och vet inte hur mycket tystare eller bättre kylning dom skulle ge.

Dom som sitter på nu är som sagt Corsair fläktar, men ingen speciell modell eller så.

Permalänk
Sötast

Är det köptarmen som har börjat vibrera eller finns det behov?

Om de väsnas nåt förjävligt så kan det nog vara värt ett byte, men om det inte är så att datorn överhettas och du behöver fläktar som pushar mer luft så så kanske du .....vevar.... i onödan.... hö....hö.. ohlordhelpme

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Är det köptarmen som har börjat vibrera eller finns det behov?

Om de väsnas nåt förjävligt så kan det nog vara värt ett byte, men om det inte är så att datorn överhettas och du behöver fläktar som pushar mer luft så så kanske du .....vevar.... i onödan.... hö....hö.. ohlordhelpme

Ha..ha..ha....Nej det är inge direkt fel på dom. Dom snurrar på som vanligt. Det jag tänkte på var mest ifall man kan få dom ännu tystare och få ännu bättre flöde med nyare fläktar, då dom som sagt är 8-9 år gaml