Permalänk
Medlem

hjälp med mobil?

ska köpa en ny mobil.

har skrivit lite vad jag anser vara fördelar och så, och de modeller jag vill ha.
Jag är ute efter en oavancerad mobil (inga onödiga funktioner) den ska helst tåla lite stryk och rymma mycket sms och ha många platser i telefonboken.

Nokia 3510
Fördelar:
150sms
500namn i telefonboken.
Liten

Pris: ca 1200kr
Pris med abonemang: 3510i finns bara: 300kr med massa saker till (telia 12mån) (300 + 3610 = 3910kr)
http://www.telia.se/pw/privat/katalog/VisaProdukt.do?OID=1002...

Nokia 5100
Fördelar :
Tål mycket – damm o vatten o stötar
300namn i telefon boken
150sms

Sjuka saker: termometer, kaloriräknare, fm-radio, infrarött

Pris: ca 3000kr
Pris med abonemang: 1000kr (telia 24månader) eller 700 utan vindjacka. (1000 + 3610 = 4610kr)
http://www.telia.se/pw/privat/katalog/VisaProdukt.do?OID=6000...

Nokia 5210
Fördelar:
Slitstark- tål att tappas i marken mm
250+250 namn i telfonboken

nakdel:
bara 30sms

Pris: ca 1500kr
Pris med abonemang: 1 kr (telia 24mån) (1 + 3610 = 5110)
http://www.telia.se/pw/privat/katalog/VisaProdukt.do?OID=6000...

Telias abonnemang :
Inträde 250kr
140kr/månaden
sms: 1,50kr
pris per minut: 3kr
= 250 + 140*24 = 3610kr i bara avgift för att ha abonnemanget. Sedan tillkommer samtals kostnad.

Det jag har, Comviq:
inträde 0kr
0kr/ månaden
1,25kr/sms
Pris per min: 5kr

jag vet inte vilken jag vill ha? något annat förslag? tack!

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

Re: hjälp med mobil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen
...tåla lite stryk och rymma mycket sms och ha många platser i telefonboken.

en typisk fjortismobil dvs.. behåll din 3310 då

nämen, tycker du ska köpa den här:

den är fett snygg + att den rymmer mycket sms. de där "konstiga" (som du sa det) är ju egentligen bara fördelar. vafan, lite abilities hit och dit är ju bara bra..

btw: erik, jag antar att du har råd med 3000 om du fortfarande jobbar lika jaevla mycket som du gjorde förr.. så ta och köpa den. jag skulle vara övertygad. fan kolla på den! den e ju asläcker!

Visa signatur

Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie
"Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex

Permalänk

Re: hjälp med mobil?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av älgen

Telias abonnemang :
Inträde 250kr
140kr/månaden
sms: 1,50kr
pris per minut: 3kr
= 250 + 140*24 = 3610kr i bara avgift för att ha abonnemanget. Sedan tillkommer samtals kostnad.

Det jag har, Comviq:
inträde 0kr
0kr/ månaden
1,25kr/sms
Pris per min: 5kr

jag vet inte vilken jag vill ha? något annat förslag? tack!

Förlåt mig men är du dum eller har du bara missat lite?

Minutpriset varierar, dels beroende på tiden (07-19 eller 19-07 är det hos Comviq i alla fall) och dels beroende på till vem du ringer.
Hur många av dina kompisar har Telia!?!
Hur många har Comviq?!?

Sen kanske Telia har bättre täckning i sitt nät, men Comviqs täckning i Täby är det då inga fel på tycker jag. Semestrar du mycket i Norrland kanske?

Måste också fråga om du tänkt igenom vad ett abbonemang innebär.
Om nån snor mobilen kan de ringa för ruskiga belopp tills du spärrar telefonen, men viktigast av allt - dina egna telefonvanor lär ändras. Med kort så är det svårt att ringa när pengarna är slut, med abb "tar pengarna aldrig slut".

Finns egentligen inga riktigt tåliga mobiler men visst, 5210 och 5100 ska väl vara någorlunda stöttåliga. En annan sån här mobil är Siemens ML 55? (oranga knappar).

Om du kommer att utsätta mobilen för en del är det bästa att köpa en billig mobil från början, då är det ju inte så farligt om du nu pajar den.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har testat några av telefonerna och mina erfarenheter är att 3510i känns välidigt plastig, det knakar om den när man tar i den och man bara väntar på att luren ska gå sönder.
5100 har en mycket högre kvalitetskänsla och verkar tåla en del stryk, dock är det inget för sms:aren eftersom knapparna är små och lite jobbiga att trycka på. Navigeringsknapparna är hopplösa att trycka rätt på vilket gör telefonen svår att använda.
5210 har jag ingen erfarenhet av.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

En mobil jag rekommenderar är LG G5300, äger själv en och det rymmer ca 120 mess på mobilen.
här har du en länk :
http://www.dustin.se/Shopping/ProductDetail.asp?PID=501005341...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

ska du ha en tålig mobil är 5100 ett bra val. Dock lite klumpig. Den är större än 5210 men mycket bättre. Du glömde tillägga att 5100 även har ficklampa Två starkt lysande dioder som sitter upptill på mobilen. Tänds när man trycker "upp"

Visa signatur

You only live once, or do you?

Permalänk
Medlem

om du vill ha en stöt tålig ska du helt klart ha Nokia 5100