Fairvalue på CRT-skärm

Permalänk

Fairvalue på CRT-skärm

Har en CRT Samsung SyncMaster 757MB, 17", verklig användbar yta 16", dotpitch 0.2, platt bildyta, 1600 punkter, 1200 rader @ 76Hz. Den har inte använts på typ 15 år.

Kartongen finns kvar men den har tjänstgjort som flyttlåda de senaste 20 åren så har sett sina bästa dagar. Vad tycker forumet är det ungefärliga marknadsvärdet?

Visa signatur

”That being so the orderly thing to do, under our form of government, is to abolish a law which cannot be enforced, a law that the people of the country do not want enforced.” - Fiorello LaGuardia

Permalänk
Medlem

Vad folk är villiga att betala för den. CRT-marknaden är väldigt volatil. Priser ligger över hela spektrumet, beroende på skick och raritet.

Bästa vore om du hade möjligt att testköra den på något vis, så att du kan bilda en uppfattning om dess skick, då kondensatorer kan läcka och andra komponenter kan angripas av korrosion, om skärmen inte förvarats i en perfekt och stabil miljö.

Billigaste 17-tummaren jag köpt det sista året kostade 500kr, den dyraste i helt oanvänt skick kostade mig runt 3000kr. Så någonstans däremellan skulle jag säga, om den fortfarande fungerar.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |