Google Pixel 10 Pro XL - Elgiganten Prismatch/Inbytesrabatt

Permalänk
Medlem

Inbytet gick bra för mig till slut men butiken var inte så glad eftersom att det inte ska gå att kombinera egentligen. Fick inte inbytesvärdet för själva telefonen (utöver 5000 kr) men våga inte påpeka den petitessen i sammanhanget 😅

Permalänk

När jag fick berättat för mig att man inte kan kombinera 2 olika kampanjer ifrågasatte jag hur prismatch kan vara en kampanj då det är något dom har året runt. Och om det ens är lagligt att ha en kampanj som pågår året runt. Kom inte så långt med det om man säger så. Köpte den ändå med en gammal telefon. Sen säljer jag min föregående telefon privat ist och förhoppningsvis får lite mer än vad deras trade in hade gett för den. Så blir det typ samma pris i slutändan.

Permalänk
Medlem

Ska det vara nåt dåligt skämt från Elgiganten? Jag tänkte passa på att köpa en ny pixel 10 pro pga. det extra inbytesvärdet på 5000kr vid inbyte. Min gamla tfn pixel 3 64 gb sas ge 190kr utöver rabatten. Accepterar du detta erbjudande? Ja.
När jag gör samma sak idag när jag tänkte beställa luren så får jag bara upp "du kan få upp till 50kr för din mobil" utan extra rabatt på 5000kr och inget "acceptera detta erbjudande", men min kundvagn ligger kvar där jag valde att acceptera det med rabatten applicerad. Är dock rädd att om jag väljer att köpa mobilen och de i butik senare kollar upp värdet av den så menar de att rabatten inte gäller på denna lur då slutgiltiga värderingen sker i butik.
Men "erbjudandet" om extra inbytesrabatt var ju precis där och finns fortfarande för 128 gb versionen.

Skulle kunna gå till närmaste butik och fråga men är beroende av att först få hem nya mobilen så att jag kan installera allt i lugn och ro innan jag går och byter in den gamla och den ena handen verkar inte veta vad den andra gör om man läser om erfarenheterna i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar vara lite High Chaparral med detta erbjudande. Jag kunde hämta ut en 10 Pro 256GB idag, 6200:- när jag bytte in min Pixel 6.
Jag bokade och prismatchade via chatten igår, men väl i butiken blev det krångel. Tydligen kunde han i butiken inte lägga till den extra inbytesrabatten på redan existerande order vilket innebar att han fick göra om den, detta efter samtal med chefen. Så det var några nervösa minuter där jag trodde det skulle nekas men det gick. Bra pris för bra mobil.

Tyvärr fick jag nu inte möjlighet att kopiera från min gamla telefon och av någon anledning hade jag ingen kopia sparad hos Google. Men det får det vara värt. jag ser det som en möjlighet att starta om.

Permalänk
Medlem

https://phonehero.se/begagnade-mobiler/Google/pixel-10-pro/091828073669193510
8 699 kr prismatch
+
5000 kr inbyte
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklockor/mobiltelefon/google-pixel-10-pro-5g-smartphone-128gb-mansten/943492
= 3699 kr

Borde i teorin fungera om man inte vill ha XL.
För mig gick det inge bra när jag försökte sist här i Örebro med verbit dealen.
Men litet tips iaf, kan ju fungera om man har tur

Permalänk
Medlem

Fick igenom en Pixel 10 Pro innan.
Andra gick inte, finns ingen EAN eller produktkod på Phone Hero sidan.