BSOD efter BSOD efter BSOD
Tja grabbar och tjejer, efter mycket frustration och lite hår fattigare så söker jag nu hjälp, har googlat på de mesta men är så osäker på vad jag ska göra nu.
De började med att jag byggde en ny dator förra hösten
Msi z790 tomahawk
Intel i9 14900kf
Fury beast 2x32gb 6000mhz
Hade kvar mitt 3080 från gamla burken och även m2 disken. Efter några veckor kom första BSOD och jag blev lite chokad men den försvann bara efter en omstart, läste mycket på forum och fann att 14e generationen stämde inte riktigt överens med bios uppdateringen, plus att de skulle bli stabilt om man drog ner den lite på intel programmet, funkade klockrent efter detta besvär så jag tänkte inget mer på de.
Men sen kommer vi till nutid, jag skulle ladda ner Faceit Anticheat, vilket gör att jag startar om datorn, då kommer bluescreens upp, kan inte boota Windows alls.
på typ 8 cykler får jag iallafall igång burken och ivrig som man är så tänkte man inte mer på de och startade CS direkt, funkade bra i 2 dagar tills jag startade om burken igen och då spelade de ingen roll hur många cykler Windows försökte boota på utan de gick inte att ta sig in.
Återställde då till en tidigare save då jag inte hade anticheat och fick igång Windows. Jag konstaterade då att det har garanterat RAM minerna som spökade så beställde nya och fick hem dom idag, blev ingen skillnad. Nåväl läget just nu är iallafall att jag secure eraseade disken och skulle installera om Windows på nytt, får BSOD: override stack buffer
Olika BSOD koder som kommit upp under mina timmar spenderade på omstart
Kmode exception not handeled (ibland står de varför och då är det FACEIT AC.sys)
Dpc watchdog vialation
Irql not less or equal
Page fault in nonpaged area
Kan tillägga att jag prövat sfc/ dism restore och allt de första man får fram om man googlar på koderna innan jag raderade disken.
Hoppas nån kunnig kan lösa detta eller kanske ge några tips innan jag lämnar in burken till nån datanisse.
Trevlig helg! De ska inte jag ha.