Edifiers nya datorhögtalare ser ut som en dator

Permalänk
Melding Plague

Edifiers nya datorhögtalare ser ut som en dator

För dig som vill men inte kan ha ett akvariechassi på skrivbordet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte bara dumt, fullständigt pinsamt. Den ska alltså stå med långsidan framåt?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Ja vadå, det är ju en dator-högtalare?

Permalänk
Medlem

Gullig leksak. Som jag förstått det gör Edifier hyfsat bra högtalare annars

Permalänk
Medlem

Ogenomtänkt både dyr och ful, blir inte ljudet dessutom sämre för den måste ju står snett framför i en vinkel?

Permalänk
Medlem

Den fungerar alltså som en soundbar? Det blir ju konstigt ur stereo-synpunkten kan jag tänka. För det lär bli konstigt att ha den framför sig på nåt sätt.
Men eftersom blinget inte tillför någonting till ljudet, eller har någonting som helst med ljudet att göra, så känns det lite meningslöst för en annan. Men nån tycker säkert det är en kul grej.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Hade hellre tagit en PC som är designmässigt lik en högtalare än vice versa, hah.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Fulaste jag sett!

Permalänk
Medlem

Mina design-vänner... Prisa uppfinnings-rikedomen.

Permalänk
Medlem

Ska man ha något i öronhöjd på skrivbordet som för en massa oväsen är det väl i alla fall smartare med en högtalare än en dator med en masa fläktar i...

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Med tanke på designen så är den ju extremt dåligt anpassad att använda som högtalare till en dator (går ju inte att placera framför datorn så man kan få vettigt stereoljud osv) men det kanske heller aldrig var syftet...

Har den ett batteri, dvs är den tänkt att vara portabel?
Isåfall är den ju rätt klumpig för det syftet också, men åtminstone användbar

Eller ska den bara stå i ett hörn nånstans i ett litet rum som lite mini-hifi-anläggning med annorlunda utseende?
Kanske funkar någorlunda, om den har drag nog att fylla rummet någorlunda, men blir förstås inte mycket till stereoeffekt.

...

Estetiken inget för mig iallafall. Ser för fejk och gimmickaktigt ut, och verkar bara vara slöseri på storlek på lådan.

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kanske är till för någon som bara har bärbar dator men som önskar de hade en stationär, men med denna högtalare kan de få det att se ut som de har en stationär dator ?

Nischad marknad, men båda kunderna blir säkert nöjda.