iPhone 16, blandade frågor.

Permalänk

iPhone 16, blandade frågor.

Nu har det blivit dags att byta till en nyare iPhone modell. Sitter i skrivande stund med en iPhone XR från 2018, men funderar på en iPhone 16 alternativt på en iPhone 16e. Har även ett Comviq abonnemang till den nuvarande iPhone XR, och betalar idag 129 kr i månaden för 8GB surf. Har även sneglat lite på Hallon, men dom verkar inte ha dessa modellerna. Dock surfar man till 95% på hemmanätverket och använder Whatsapp. Tanken är att den gamla iPhone XR skall endast användas till att surfa med, och att skicka sms eller ringa samtal skall göras från den nya iPhone mobilen. Själv har jag även en Pixel 9 för 359 kr i månaden och 8Gb surf. Dock dyker det upp lite frågor:

Kan jag flytta över mitt nuvarande SIM-kort till den nya mobilen, och fortfarande endast surfa med den gamla?

Fungerar det att skaffa ett e-SIM till den nya mobilen?

Behöver jag ha ett SIM-kort i den gamla mobilen om jag bara skall surfa?

Skall man satsa på en iPhone 16 eller en iPhone 16e? Vad är skillnaden?

Någon som har Hallon och kan berätta fördelar / nackdelar?

Skall man behålla Comviq?

Blir det billigare att ha flera abonnemang ihop?

Permalänk
Medlem

Hallon säljer alla modeller du pratar om, hallon.se sen mobiler i menyn

Hade väntat 1 månad till Black week, Comviq lär ju köra drives

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Nu har det blivit dags att byta till en nyare iPhone modell. Sitter i skrivande stund med en iPhone XR från 2018, men funderar på en iPhone 16 alternativt på en iPhone 16e. Har även ett Comviq abonnemang till den nuvarande iPhone XR, och betalar idag 129 kr i månaden för 8GB surf. Har även sneglat lite på Hallon, men dom verkar inte ha dessa modellerna. Dock surfar man till 95% på hemmanätverket och använder Whatsapp. Tanken är att den gamla iPhone XR skall endast användas till att surfa med, och att skicka sms eller ringa samtal skall göras från den nya iPhone mobilen. Själv har jag även en Pixel 9 för 359 kr i månaden och 8Gb surf. Dock dyker det upp lite frågor:

Kan jag flytta över mitt nuvarande SIM-kort till den nya mobilen, och fortfarande endast surfa med den gamla?

Fungerar det att skaffa ett e-SIM till den nya mobilen?

Behöver jag ha ett SIM-kort i den gamla mobilen om jag bara skall surfa?

Skall man satsa på en iPhone 16 eller en iPhone 16e? Vad är skillnaden?

Någon som har Hallon och kan berätta fördelar / nackdelar?

Skall man behålla Comviq?

Blir det billigare att ha flera abonnemang ihop?

Om du ska kunna surfa med mobilnät (dvs, inte enbart med wifi) så behöver du något slags SIM.

Så om du är nöjd med de 95% du pratar med så kanske inte inte behöver något SIM i den andra telefonen...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304