Symantec common client

Permalänk
Medlem

Symantec common client

Hej alla!

Har fått problem med mitt Norton antivirus/brandvägg. Det är en uppdatering av Symantec common client som krånglar, får meddelandet " Det gick inte att hitta någon uppdateringsfil på servern. Kör LiveUpdate igen." Har varit så i ~en månad. Allt annat går att uppgradera men inte den här funktionen. Filen (250kb) laddas till min dator men går inte att installera om jag förstått rätt. Någon som vet mer?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. På både min stationära och bärbara... Det är nog precis som det står hos deras server filen saknas... Har mailat dem om problemet. Återkommer med lösningen.

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Efter att ha letat ett tag till hittade jag denna länken.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/735050b77b1fcece...

Detta är tydligen ett känt problem hos symantec och de arbetar på en lösning...

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Står en lösnign längst ner på sidan Shotten gav..

Men vilken menar de med "LiveUpdate Downloads folder"?
Jag har 2!
C:\WINDOWS\All Users\Programdata\Symantec\LiveUpdate
C:\Program\Symantec\LiveUpdate

Permalänk
Medlem

Tyvärr så fungerar ingen av lösningarna för mig.
Hoppas att Shotten återkommer med en lösning!

Permalänk
Medlem

rexam:

Med LiveUpdate Downloads folder menar de antagligen Downloads-katalogen som ligger i C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate-katalogen. Detta och hela "Workaround"-proceduren har jag redan provat utan resultat.

Har också fått svar svaret från Symantec:

Niklas, I apologize, but please be informed that we will be unable to provide support for the products other than English version (of the product). If you need support for the Swedish version of the product, please see the Symantec Global Sites list, linked below, and choose the language that best fits your needs:

http://www.symantec.com/globalsites.html

När man sedan följer länken länkas man dit jag skickade frågan... Dålig stil... Vill man ha telefonsupport får man ringa en betaltjänst till utlandet... Har ingen lust att prova det ännu...

Någon som har en adress till svenska Symantec? Har lust att skriva och klaga lite... Verkar ju vara flera som har problem...

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Det verkar ( idag 20/9) som att nedladdning / installering av Symantec common client är borttagen från update?

Det kanske arbetas på en lösning?

Permalänk
Medlem

Den är kvar för mig men funkar fortfarande inte. :/

Permalänk
Medlem

Även hos mig är Common Client borttagen, men kan fortfarande inte göra andra uppdateringar pga. att den fortfarande vill att man ska uppdatera Common Client först...!(kommer upp en ruta)

Skriv till dem igen, men skriv att du har en engelsk version av programmet.

Permalänk
Medlem

Bifoga gärna denna och andra trådar om samma ämne i brevet till dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexam
Även hos mig är Common Client borttagen, men kan fortfarande inte göra andra uppdateringar pga. att den fortfarande vill att man ska uppdatera Common Client först...!(kommer upp en ruta)

Skriv till dem igen, men skriv att du har en engelsk version av programmet.

Nej gör inte det, Engelska version funka på alla uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Jag syftade mest på en e-mailadress till dem... Har ingen lust att sitta i en lång telefonkö... Fast verkar som om det skulle bli för lätt för kunderna att kontakta dem då... :-/

Permalänk
Medlem

Fortfarande samma problem..

Efter ett besök på gulasidorna.se så har jag nu fått tag på deras svenska email.. infonordic@symantec.com

Men shotten du får maila

Permalänk
Medlem

På deras telefonnummer upplyser de om att de är medvetna om problemet och jobbar på en lösning, åtminstone var det så i fredags. Tror inte att de lagt ner så mycket tid på det över helgen, men tack för adressen!

Mvh
/Shotten

Permalänk
Medlem

Ok.. fick tag på en länk också som ungefär skriver det du just sa, men kan ju posta den ändå kanske
http://idg.se/ArticlePages/200309/19/20030919212525_SOS/20030...

Permalänk
Medlem

Nu e' problemet löst!