Permalänk
Medlem

Vilket nätagg..

Jga kör på ett
2500+, nf7-s rev 2, 2*256ddr 400 system som de flesta gör idag..
Datorn funka stabilt i början men efter att man klockade den högre och högre så började den uppföra sig konstigt.. Jag satta igång mobo progget som hänger med och kommer snabbt fram till att tjuven bakom alla skumma omstarter är 12v railen... Så måste nu då givetvis köpa ett annat agg...
Det jag hade var av typen Noname 300w..
Har hört att antec truepower skall vara de stabilaste nätaggen.. Dock kostar dom ju lite extra $ jämfört med noname, men för att nå mhz toppen så finns det inga genvägar..
Det jag har i burken är 2hd (20gb ibm + 80gb wd) + hightech 9800pro + 1 brännare... Tja det är väll det som slukar mest ström förövrigt iaf..
Så nu när jag då ska köpa ett annat agg hur många watt skall ha.. Bättre och ha för mycket marginal än för lite.. Har tänk innom en snar framtid att slänga i en till hd så då kommer ytterligare lite mer kraft från agget att krävas..
Så vad rekomenderar ni angånde watt och märke..

Är osäker på om ja lade detta inlägg i fel forum osv..

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem

kör på dubbla då ett 300w agg bara kostar 100kr på www.dp.se

Visa signatur

Permalänk

Antec från 380W och uppåt är bland det bästa du kan få. ( kvalitetsagg. där spec.stämmer i verkligheten ) - Neråt i pris finns andra bra alternativ typ enermax, topower, chieftec, mfl.
Du bör dock ligga runt 400w och över plus bra 3,3/5/12v - spec.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2