Permalänk
Medlem

NF7-S, 2500 barton.. Problem!

I morse stängde jag av min dator för att muspekaren inte syndes. När jag var på jobbet så ringde tjejen och berättade att hon försökt sätta på datorn men den bara pep..
Jag lyssnade på pipen i telefon och pipen var circa 1 sekund lång med 2-3 sekunders mellanrum (kanske mer)

Nån som vet vad det kan vara ??

Visa signatur

Abit A8N Sli Deluxe || AMD Athlon X2 3800+ || 2GB Ram || Gainward 7800GT || 300 GB Hdd || Samsung 19" SyncMaster 940b

Permalänk
Medlem

Brukar stå i manualen. Kommer inte ihåg, men tror det är felkoden för antingen minne, grafikkort eller processorn.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Det var..

Det var en av minnes platserna det var fel på. Det är platsen längst bort från processorn som ikke funkar .. Så nu kan jag inte köra dual heller. Nån annan som har vart med om detta ?

Visa signatur

Abit A8N Sli Deluxe || AMD Athlon X2 3800+ || 2GB Ram || Gainward 7800GT || 300 GB Hdd || Samsung 19" SyncMaster 940b

Permalänk
Medlem

blir samma för mig...fast har inte en aning om varför det blir så.. :/

Permalänk
Hedersmedlem

Testa reseta CMOS, löste mina pip..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma grej när jag köpt mitt kort, men jag vänta 1 dag sen funkade alla minnesplatser som vanligt :S
det var skumt, kan ha berott på att jag ej tryckt ner minnena ordentligt.

Visa signatur

Amd 2500+ barton @ 2204mhz (225x10.5) Twinmos - winbond @ 450mhz

Permalänk
Medlem

När jag var på LAN så slog min kompis så hårt i bordet att min dator dog.
Det visade sig nu, en vecka senare, att han slog så hårt att två minnesplatser på mitt NF7-S v.2 gick sönder! Haha men nu fungerar den iallafall!

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."