Permalänk
Medlem

Finns ju en co-op barna att tanka nu i varje fall till Far Cry.
coop jungle tror jag den heter, såg det på Fragzone

Men en räcker ju inte =/

Permalänk

Men Delta force spelen (-blackhawk down) går att köra de ursprungliga uppdragen på det var rätt kul
och COD har ju uppdragsbasserad multiplayer utan bottar typ Assault
men visst det finns dåligt med riktigt bra soldatsimmar
Battlefield är lite för mycket arkad, men sen har vi spelens spel Operation Flashpoint med sin användarvänliga men avancerade mapeditor så man kan köra egna uppdrag på gigantiska kartor.

Visa signatur

JohnDoe
Elder
"All warfare is based on deception"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
[B]/me går med i sekten.

Jag har börjat på en lista med alla co-op lir. få se om det blir ngt, har bara tagit titlar från den här tråden hitills tror jag:

FPS

Blood
Codename Outbreak (Venom3D)
Delta Force: Land Warrior
Doom
Duke Nukem: Platoon
Ghost Recon
Operation Flashpoint
Half-Life: Sven Co-Op
Hidden & Dangerous
Quake
Quake II
Rainbow Six: Rought spear
................

Bra, en sak bara, RS: RS stavas Rainbow Six: Rogue Spear

SJälv älskar man ju verkligen CO-OP, det är en sån härlig känsla att samarbeta med andra:)

Permalänk

*Splinter Cell 3*

Något liknande lästes i PCG:
"Två agenter möter en otillgänglig vägg, publiken häpnade när den första agenten hivade upp den andra. Den andra hissade sedan ner ett rep som den första agenten klättrade upp på"

Permalänk
Medlem

uhm, sådanna spel har funnits länge.. det första jag spelade på det viset var Quake 1.

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Avstängd

Operation Flashpoint
Otroligt skön Co-op känsla iaf i CTI (Conquer the island)

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk

Typ om det fanns tillexempel nåt spel som är som GTA. Som affa säger att en skaffar flyktbil, en dynamit etc. etc.

Sen att man typ kan fixa en karta över stället som man ska "råna" och sen skriva ut den för att planera vad man ska göra i spelet. Ett sånt spel hade nog hållt länge

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Joint Oprerations är sjukt kul i Co-op!

Permalänk
Medlem

hörrni, är det några som är intresserade av att lira q1 coop?
kan tänka mig att ställa upp en server för det om intresset finns

Visa signatur

Observera, Agera, Förstöra, Skapa.

Permalänk
Medlem

Re: Min dröm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av affa
Alltid när man spelar spel så känns det så dummt att springa in i fiendernas bas och döda 200 pers aldeles själv och sen hoppa och bli upphämtad, Jag hatar det, i COD är det kul från början när man får jobba som ett lag, men när man ska in och leka rambo är görtrist.
att sitta på TS/ventrilo eller kanske på lan och spela MOT varandra, eller med varandra om man är tillräckligt många är relativt kul, men varför inte spela MED varandra? Tänk er att klara ut tex Vice city tillsammans? att få hjälpa till varandra att klara uppdragen, dör en måste den ena vänta tills den andra dör eller klarar uppdraget, det skulle bli mycket bättre inlevelse och känsla, att lira ut ett MP-SP spel på LAN skulle bli en helt annan upplevelse, kanske ett FPSspel där det gäller att hjälpa varandra och agera olika roller, ena får uppdraget att hämta (sno) en flyktbil medans den andra får gå och köpa dynamit tex. sen får man ställa flyktbilen på ett lätttilgänligt ställe och sen kanske bränna ut den för att byta bil igen. Det skulle vara för mig automatiskt det bästa spelet någonsin

Undra när det kommer ett spel där alla i laget måste göra olika saker och sammarbeta inte bara skjuta huvdet av alla

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Soldiers - Heroes of World War 2 i co-op?

Grymmt roligt!

Om ni inte testat det har ni verkligen missat något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
*Splinter Cell 3*

Något liknande lästes i PCG:
"Två agenter möter en otillgänglig vägg, publiken häpnade när den första agenten hivade upp den andra. Den andra hissade sedan ner ett rep som den första agenten klättrade upp på"

Vart lästa såg du deta?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vart lästa såg du deta?

Det finns filmer på demonstrationen ute på nätet. (EDIT: http://www.gamershell.com/download_5850.shtml)

Min favoritdel i den (korta) demonstrationen är när de två kommer fram till en hög vägg. Den ena sätter sig då på huk, och den andra personen ställer sig på hans axlar, tar tag i väggens övre kant och hänger kvar. Den första spelaren tar sedan och klättrar upp längs hans kropp för att ta sig upp.

Kul när de verkligen utnyttjar co-op på det sättet. Synd bara att jag inte stort fan av stealth-spel, sålde nyss Pandora Tomorrow utan att ha spelat singleplayerbiten mer än 10 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
co-op åt folket!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Permalänk
Medlem

ja, tänk vad kul det skulle vara att köra med polaren i FarCry tex,

Permalänk
Medlem

Spelade lite joint operations på CO-OP, kul som fan, men fult är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Såna spel finns redan kör Ghost Recon osv i Co-op på svåraste då måste man organisera sig för att det ska funka.

osv? vilka fler spel finns det?

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
/me går med i sekten.

Jag har börjat på en lista med alla co-op lir. få se om det blir ngt, har bara tagit titlar från den här tråden hitills tror jag:

FPS

Blood
Codename Outbreak (Venom3D)
Delta Force: Land Warrior
Doom
Duke Nukem: Platoon
Ghost Recon
Operation Flashpoint
Half-Life: Sven Co-Op
Hidden & Dangerous
Quake
Quake II
Rainbow Six: Rought spear
RainBow Six 3: Raven Shield
Shadow Warrior
Serious Sam
Serious Sam 2
Hexen

RPG

Diablo
Diablo II
Baldur's Gate: Dark Alliance
baldrus gate 2

Sim

Freelancer
Pilot in Command 767

Någon annan får gärna fortsätta, för jag har så mkt o göra

la till Hexen nu ^^
hur kan man glömma det... jätteroligt ju...
och ordentlig co-op med!
quake samt hexen... blir det bättre?

tyvär har jag dock problem med att spela det...
ibland går det dubbelt så fort som det ska gå, och ibland går det hälften så fort...
hack'n'speed. inte roligt... nån som vet hur jag fixar detta?

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaaGnall
osv? vilka fler spel finns det?

De jag kan komma på just nu är Raven Shield, Sum of All Fears och de andra Rainbow 6-spelen.

Sen var det ju nån som gjorde en lista över andra co-opspel i tråden.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att en av de roligaste co-op jag spelat är Hidden & Dangerous, fett sköj
Sen så är det självklart Rainbow 6 spelen & Ghost Recon spelen, Dungeon Siege, C&C Generals (flera spelare mot datorn ) , Serious Sam och X-Wing vs. Tie-Fighther

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

xe^, det ska finnas en mod till Farcry så att man kan köra coop. Tror det finns en tråd om det.

Permalänk
Medlem

Far Cry i co-op ahh min dröm har äntligen gått i uppfyllelse

Kanske blir lite LAN på lovet nu så...

Ska försöka lira lite Co-op..

Permalänk

Rent allmännt kan man ju säga att rambo-köret som används i de flesta actionspel ofta känns ganska orealistikt. Fast i vissa spel, t.ex Max Payne, är det ju helt korrekt. Men t.ex i Soldier of Fortune (kunde väl inte komma på något bättre) känns det ju inte lika logiskt.

T.ex:
A- "Nå, vårt uppdrag är alltså att stoppa en kraftigt bevakad båt med kemiska stridmedel från att nå NY, vad gör vi?"
B- "Oh oh jag vet, jag vet!!"
A- "Låt höra då!"
B -"Vi skickar EN man, varför inte John Mullins? Jag tror inte han behöver någon backup."
A- "Genialsikt! Detta ska du få medalj för!"

Just det, så går det nog till i verkligheten också. Nu tycker jag i och för sig att sådana spel ofta är kul även fast de inte är så verklighetstrogna, förutsatt att de är välgjorda i övrigt såklart. Det är ju trots allt dataspel. Men som sagt, realismfaktorn är ju inte enorm.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ni glömmer Ground control II!
Kan vara riktigt kul om man är 4 kompisar.

Permalänk
Avstängd

har fixat sigen nu

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint Coop är nog ett av det roligaste och mest avancerade när det gäller sammarbete.

Den ena kanske går in från ett håll o dödar nåra o tar en flyktbil medans andra slår ut nån tank eller liknande o sen möts man på nån rendevouz point nånstans.

Finns så stora möjligheter i detta spel..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Jag älskar CO-OP.

Det är den spelstilen som tilltalar mig, jag är egentligen inte så intresserad av att spela mot mina kompisar.. Jag spelar hellre med dem..

Rainbow serien är ju ett super exempel. Fi fasen vad roligt det är att lira CO-OP.

Permalänk
Medlem

tower defense i warcraft 3

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk

Co-op fanns ju i vart och vartannat spel på den gamla goda NES och Sega tiden. Var hur kul som helst!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaixon
tower defense i warcraft 3

woooooord