Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Stämmer det där med att co-op är roligast. Hade sätt fram emot att klara ut starwars; knights of the old republic med polarna men icke. Inget stöd för co-op, neverwinterknights-motorn till trots. Fy fan vad lack man blir.

SW:kotor är väl ändå inte samma motor som NWN? Det kanske var regelsystemet du tänkte på iofs Att spela rpg-spel är ofta inte lika kul i co-op som i singleplayer. Folk pausar, pratar med gubbar osv. Det blir lätt jobbigt om man är fler än typ 2 pers.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

freelancer e grymt kul i multiplayer där gör man uppdragen tillsamman å man kan bilda formationer å sånt jäkligt skoj diablo 2 är rätt skoj att spela tillsamman å hjälpas åt också... men det är ju inte så mkt till uppdrag i det

Permalänk
Medlem

quake1 co-op... mmmmums.

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk

Ändrar också då!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Såna spel finns redan kör Ghost Recon osv i Co-op på svåraste då måste man organisera sig för att det ska funka.

Ghost Recon är olagligt roligt i co-op mode

Det roligaste uppdraget jag spelat (tillsammans med en polare) var när man skulle "infiltrera" ett fängelse och frita amerikanska fångar. Vi körde med ljuddämpad Lee Bear's Special som primary weapon och en ljuddämpad FAMAS som sidearm (vapnen finns i en addon till Ghost Recon, kommer inte ihåg vad den heter)

Permalänk
Medlem

Sven Co-Op är faktiskt sjukt kul! Om man kör rätt maps.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Om nån övertalar Mastor Castor att låta mig ha en sign igen så

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Om nån övertalar Mastor Castor att låta mig ha en sign igen så

Varför får du inte ha det?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Varför får du inte ha det?

wouff! checka in hans anmärkningar

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hmm, går SS2 i Co-op?
Blir väl att skaffa hit nån polare som också älskar det då har inte kört singleplayer på rätt länge heller.

Kan komma ner med laptopen nån dag

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Anmärkning 1: Agressivt språk.
Anmärkning 2: För stor sign.
Anmärkning 3: För stor sign.

Tror det var så iaf.

Kan ingen starta någon sorts petition-sida med en mall där man fyller i sitt namn, mail och skickar ett mail till flera stora spelföretag?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

det finns skitmånga co-op spel till xbox och ps2 men då måste man dela på skärmen, det är härligare att sitta vid varsin dator på lan..

Permalänk

Cs är coop ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

benji_a, lan på xboxen vad är det för fel på det?

Vore helt klart skönt.....tänk att genomföra t.ex ett bankrån tillsammans med 4 polare, och en femte som väntar i bilen, klantar sig nån så blir det j*vligt jobbigt för de andra.

Samarbete och förtroende, men om man skickar in en lista på ideér och lite sån till något spelföretag så borde dom ju iaf tänka igenom det, speciellt om man får med sig folk från forum utanför sverige.

För om man säger de att de största datorrelaterade forumen i Tyskland, Sverige, Danmark och England skulle skriva under så kan ju tom en apa räkna ut att det inte kan floppa

Edit: Ändrade signen också

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Cs är coop ?

För det första räcker inte ett spel för att man ska kunna säga att det finns gott om spel som har coop, för det andra är det nog inte så värst många som är sugna på att spela cs, för det tredje är det cooperative-mode genom nån slags storyline, t.ex. hela Mafia 2 igenom, de flesta snackar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cs är coop ?

Ähh, public så tänker alla bara på sig själva ändå. Kanske att det är COOP om det är klanlir på hög nivå.

Permalänk
Medlem

aaa vill ha coop spel!!!

Permalänk

Håller med till fullo... mer coop till folket (pallar dock inte ändra min sign nu).
Q1 funkar jävligt bra fast det vore ju ännu roligare med spel där man verkligen måste samarbeta för att komma vidare. Hade ett mapping projekt till q1 för några år sedan där jag försökte göra en massa banor som bara gick att klara 2 personer men jag tröttnade ganska snabbt då HL kom in i bilden och övergav hela grejen .
På tal om HL funkar Svencoop ganska bra iallfall några av banorna, blir lite för rörigt i bland bara.

Permalänk
Medlem

Ja fyfan, CO-OP till folket!

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

Körde igenom doom 1 i co-op, var kul minns jag.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

Ojoj.. Håller med, som alla andra.. En petition-sida borde väl någon kunna slänga ihop, och det är nog många av oss som sitter på fler forum än det här som kan sprida saken vidare om det skulle vara så..
Det kan bli nått om man vill..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Ett spel som skulle funka perfekt med coop är Splinter Cell, nu finns det ju inte multiplayer i ettan men i tvåan kommer det att göra det. Skulle va så underbart om det fanns Coop med i det spelet och inte bara på X-box*blänger surt på Halo*

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

United we stand, mer CO-OP åt folket!

Sven co-op e helt klart det bästa jag testat (inte testat allt för många) men vill gärna testa fler.

Hakar på ja med, sign ändrad

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.

Permalänk

Ska ta och skriva ett mail till PCGamer snart tror jag, de borde kunna skriva nån artikel om fenomenet kanske.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ där, andreas..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Re: United we stand, mer CO-OP åt folket!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av proximuz
Sven co-op e helt klart det bästa jag testat (inte testat allt för många) men vill gärna testa fler.

Hakar på ja med, sign ändrad

Och snodde min sign gjorde du också

andreasdr, mycket bra initiativ. egentligen borde flera stycken skriva, eller så skriver man att det är en massa fokk som är med och skriver brevet, annars finns det väl kanske en risk att brevet blir ett i mängden, men som sagt mycket bra initiativ.
Hoppas att de drar ihop nån artikel angående bristen på co-op i spel.

meddela resultatet här sedan.....helst med bilder :D:D:D

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Kolla in senaste Splinter Cell: Pandoras Box filmen...
Där finns nu mp och det ser ut som om man kan klara uppdragen med en polare. Detta kan jue vara till fördel om polaren kanske kan locka till sig fiender medans den andre smyger förbi. Eller om någon tar tag i en fiende och den andra klubbar honom..
Aja det såg jävligt häftigt ut iaf. och många nya moves som t.ex. att man kan röra sig från en vägg till en annan med ett häftigt snabbt move.

Permalänk

Man skulle ju kunna skriva en artikel själv och skicka in, det har ju hänt att folk fått såna publicerade, men jag tror inte jag klarar det
Skriver ett mail istället.

Permalänk
Medlem

Quake co-op är ju en klassiker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Cs är coop ?

Med "co-op" brukar man spel där alla kör ihop för ett gemensamt mål, inte där lagen kör mot varandra.

Och jag instämmer helt med trådskaparen - det finns för lite co-op-spel nuförtiden. Mer co-op åt folket!