Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svetty
Finns en multiplayermod till Vice City. Den är skitkass men den är bara i alphastadiet imo.

Jääävligt kul dock.. campa på ett tak med raketkastaren o jävlas med folk som har biljakter heh

och nej jag ljuger inte, googla runt lite så hittar ni. Inte alltför krångligt att installera heller.

Vi vill inte ha multiplayer och köra mot varandra, vi vill ha co-op!

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
Hey! Det finns ju ett underbart CO-OP (eller vad ni kallar det)...

Ingen som spelat Platoon-tillägget till Duke Nukem !

Där samarbetar man och det är jäkligt kul. Var väl fem år sedan jag spelade det men ändå

Lite gammalt kanske

/Johan

Jo visst fan har jag spelat det!! Det är en riktigt grym TC !! (total-conversion)

Men även vanliga Duke nukem var jävligt roligt i co-op, precis som blood och shadow warrior också var.

Vad kul man hade på den tiden Varför finns inte sådana spel idag?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

De spelen finns ju kvar, så man kan säga att sådana spel finns idag
Däremot så har ju spelarens krav ökat snabbare än utvecklingen av spelen i många fall

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Jäkligt bra intiativ Andreas och Frodie tycker jag! Fördelen med Co-Op jämfört med traditionella MP-spel är att man inte behöver vara så många för att ha lika roligt! Det räcker att en polare kommer över med datorn för att man skall ha förbaskat roligt i många timmar!

Blir lika besviken varje gång ett nytt spel kommer ut som saknar möjligheten till att sammarbeta i Co-Op! Singelplayer är kul ett tag, men när man klarat ut spelet eller kört fast, är det like lika roligt längre! Co-Op kan man spela mycket längre utan att tröttna... Då är man ju dessutom lite social

Visa signatur

AMD Athlon 3500+, 1024MB PC3200, 7800GT, 490GB HDD

Permalänk
Medlem

Skriv på listan alla, dock är det massa snorungar som skriver dit "OMG LOOL" osv på listan

Skriv även HUR skönt vissa spel vore, tex Vietcong tilsammans under napalmhettan osv

Permalänk
Medlem

Vart ska ni skicka listan?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Vad irriterad man blir.. ytterligare ett spel som inte kommer komma Co-op på PC.. Doom 3 co-op.. enbart på X-box
*fnyser och muttrar*

Visa signatur

Flickr

Permalänk

ÄR de bara jag som väntar på Pandorra tomorrow? (Splinter Cell 2) Där man ska kunna köra Co-Op. Det lär ju var sjukt kul

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Håller med er. Själv gillar jag CO-OP spel för att jag är en sån dålig förlorare...

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk
Medlem

Skulle inte Splinter Cell 2 innehålla en multiplayer bara.. Där man kunde köra 1sta persons terrorister mot 3dje persons agenter.. är så jag uppfattade det.. inget coop..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

finns faktiskt ganska roliga banor till TFC som spelas flitigt på jolts funzone.. man är oftast civillian (bara paraply) och ska hoppa och lösa pussel, vissa av dessa banor kräver även att man avancerar i par och tillochmed fler i vissa lägen.. kan bli ganska skoj i ventrilo/lan.. inget som rekommenderas via internet dock (de banor med COOP-element alltså).. brukar bli svår att "arrangera" så att alla hjälps åt

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

GAAH!?!?! Vart finns tanken bakom "Jag vet! Vi tar bort en massa funktioner ut PC-versionen"? Vill dom att alla ska köpa X-Box eller? Jag blir skogstokig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ABF]Henkeman
Vad irriterad man blir.. ytterligare ett spel som inte kommer komma Co-op på PC.. Doom 3 co-op.. enbart på X-box
*fnyser och muttrar*

Vad ända in i helvetet. Detta är ju skandal!

Permalänk
Medlem

Det går utför med PC generationen antar att det är såhär det blir efter många år med piratkopiering.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk

det här verkar vara lite av en peace, love and understanding-rörelse tycker jag.

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Medlem

Broken Sword 3? där borde man kunna vara två och lira tjejen o killen samtidigt

Visa signatur

Har CNCfräs

Permalänk
Medlem

Serious Sam är rätt roligt CO-OP om man är flera

Permalänk
Medlem

Visst visst cerzok, men det är inte riktigt så jag menar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Det går utför med PC generationen antar att det är såhär det blir efter många år med piratkopiering.

Bara en liten påminnelse...

Det är inte enbart PC spel som blivit pirat kopierade, utan allt möjligt i stort sett...
Kanske inte bilar osv osv osv, men iaf i stort sett alla spel som någonsin gjorts...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Jag är också förälskad i Co-op. Jag och två polare brukade lira sven co-op på småtimmarna på lan, inte dom medföljande mapsen utan "storyline-mapsen", alltså HL-sp. Tyvärr buggade det lite eftersom man hoppade VÄLDIGT mycket i spelet efter man klarat en bana. Jag och en annan kompis har även lirat lite Rainbow 6: Rought spear(stava) i co-op, det var väldigt svårt och det gällde verkligen att smida planer. Det var riktigt skoj faktiskt. Det trådskaparen skrev om att lira 2 eller fler personer i Gta: Vice city låter faktiskt extremt härligt :). Eller varför inte Max Payne 2? T.ex vore det ju grymt att lira den där mappen när man är Mona och ska täcka Max när han försöker hitta en väg ut.

Ursäkta mina kassa formuleringar men jag är helt speedad av tanken att lira co-op i Vice city

Edit: Fixade signaturen

Visa signatur

"Jag säger bara ett ord. - Du ska dö! Nej vänta det där var ju två ord."
Dubbelt så många spelare, dubbelt så kul - Mer Co-Op åt folket!

Permalänk
Medlem

Tänk er att spela splinter cell i Co-op. Leka ninja och täcka varandra.
eller Vietcong, fy fan vilken känsla, gärna detaljerat som satan.

Går det att köra "Riktig" co-op i Rough Spear?
I dagens spel så är ju "Co-op" elimenate all enemys, jag vill springa i jungeln med min kamrat, täcka honom och hämta ut honom med en jeep / heli

Ååhhh

Permalänk

Jag spelade Baldur's Gate: Dark Alliance hos en kompis igår med en annan kompis, FAN vad kul det var! Riktigt skön co-op. Vissa skulle säkert tycka att det är alldeles för hack 'n slashigt men fan vad kul sånt är ändå.

För övrigt har jag fortfarande inte fått något svar från PCG, trots att jag skickat ett andra mail för att påminna dem om att svara. Dålig stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
Tänk er att spela splinter cell i Co-op. Leka ninja och täcka varandra.
eller Vietcong, fy fan vilken känsla, gärna detaljerat som satan.

Går det att köra "Riktig" co-op i Rough Spear?
I dagens spel så är ju "Co-op" elimenate all enemys, jag vill springa i jungeln med min kamrat, täcka honom och hämta ut honom med en jeep / heli

Ååhhh

Spela OFP för fan. Lira modden jag medverkar i som heter #swepack... VI kör väldigt taktiskt och hjälper varandra när det börjar komma till kritan, när vi väl lirar.
http://www.swepack.tk

Permalänk
Medlem

/me går med i sekten.

Jag har börjat på en lista med alla co-op lir. få se om det blir ngt, har bara tagit titlar från den här tråden hitills tror jag:

FPS

Blood
Codename Outbreak (Venom3D)
Delta Force: Land Warrior
Doom
Duke Nukem: Platoon
Ghost Recon
Operation Flashpoint
Half-Life: Sven Co-Op
Hidden & Dangerous
Quake
Quake II
Rainbow Six: Rought spear
RainBow Six 3: Raven Shield
Shadow Warrior
Serious Sam
Serious Sam 2

RPG

Diablo
Diablo II
Baldur's Gate: Dark Alliance
baldrus gate 2

Sim

Freelancer
Pilot in Command 767

Någon annan får gärna fortsätta, för jag har så mkt o göra

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Min Signatur: MER CO-OP ÅT FOLKET

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
/me går med i sekten.

Jag har börjat på en lista med alla co-op lir. få se om det blir ngt, har bara tagit titlar från den här tråden hitills tror jag:

FPS

Blood
Codename Outbreak (Venom3D)
Delta Force: Land Warrior
Doom
Duke Nukem: Platoon
Ghost Recon
Operation Flashpoint
Half-Life: Sven Co-Op
Hidden & Dangerous
Quake
Quake II
Rainbow Six: Rought spear
RainBow Six 3: Raven Shield
Shadow Warrior
Serious Sam
Serious Sam 2

RPG

Diablo
Diablo II
Baldur's Gate: Dark Alliance
baldrus gate 2

Sim

Freelancer
Pilot in Command 767

Någon annan får gärna fortsätta, för jag har så mkt o göra

Skönt initiativ Kr, släng in Neverwinter Nights och Baldur's Gate I och II också, de är skitkul i coop.

Permalänk

coop är skit kul fast jag har bara spelat halo men jag vill spela RainBow Six 3: Raven Shield

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem

mmmmmmm CO-OP i serios sam e ju inte fel:):):)

ansluter mig till alliancen!;)

splinter cell i coop skulle inte va fel...smyga runt på cai:s bas medans en kompis avleder vakterna.....

Permalänk
Medlem

va har serious sam 2 blivit släppt??? T_T
skojja

Den heter second encounter inte 2 men det äger i CO-OP ändå... Och jag tror det kommer en CO-OP mod till DOOM3 till PC eller att det kommer i nån patch senare för att inte inkludera det i PC versionen och istället ha det bara i XBOX versionen är ju bara idiotisk... Konsolversionerna ska vara nedbantade till skillnad från PC och INTE tvärtom! >_<

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Hmmm... mycket bra sagt hittills
Men jag undrar över en sak..

Conflict Desert Storm II
ingen som nämnt det?
Teamwork och Extremt kul!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer