Permalänk
Medlem

Bartons Vcore?!

Tja!

Köpte nyss en Abit AN7 och en barton som är låst från komplett...
Men när jag gick in i bios uptäckte jag en konstig grej, Vcore verkar stå på 18,5v iställer för 1,65v, är det så på alla nya bartons eller är det moderkortet som ställer in fel?

Mvh

Solxe

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

18.5V, haha, den va goe.

Det är antagligen BIOS som visar fel då det troligtvis inte finns en inbyggd transformator i moderkortet.

Permalänk
Medlem

Nope står så överallt, rätt sjukt att den ligger så högt default på antingen an7:an eller bartonen :/. Tempen verkar stämma oxo 55 grader med aero 7+, får ta och sänka den tror jag

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Om VCore verkligen skulle vara på 18.5V så har det hänt nåt unikt. Flasha till senaste BIOS om du vill se rätt =P

Permalänk
Medlem

Mjo det ordnar sej ,annars ändrar jag manuellt ;9

Visa signatur

;)

Permalänk

Har du 18,5V i vcore så skulle din processor varit uppbränd direkt när du tryckte på on;)

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Har du 18,5V i vcore så skulle din processor varit uppbränd direkt när du tryckte på on;)

... åh, så skrev man fel, menade så klart 1,85vcore ^^

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solxe
... åh, så skrev man fel, menade så klart 1,85vcore ^^

Ställ ner den på 1,65v då ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ställ ner den på 1,65v då ?

jo , men jag undrade bara om dom nya bartonen var default på 1,85v men det vore konstigt, ska ställa ner nu.

*EDIT* Ändrade den till 1,65v MEN När jag bootar om så blir det 2,1v!! jag fattar nada längre, kanske flasha bios skulle funka...

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solxe
jo , men jag undrade bara om dom nya bartonen var default på 1,85v men det vore konstigt, ska ställa ner nu.

*EDIT* Ändrade den till 1,65v MEN När jag bootar om så blir det 2,1v!! jag fattar nada längre, kanske flasha bios skulle funka...

Skulle också föreslå en bios flash.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Happ, "my bios is already up to date", hmm, måste vara nåt fel, får fråga på andra forums oxo, inte särskilt kul att glida med 2.1v på cpun med endast luft.

*Edit* hittat felet, dom verkar skicka ut moderkorten med clear cmos jumpern på clear cmos, smart? nej.

Visa signatur

;)

Permalänk
Antielefant

Ingen V-Modd el overvolt igång?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Ingen V-Modd el overvolt igång?

Hmm det var inte det som sagt, clear cmos jumpern hade strulat till allt.

Visa signatur

;)