Är din dator lika sexig på insidan som på utsidan?

Permalänk

Är din dator lika sexig på insidan som på utsidan?

Dags att avslöja hur era datorer ser ut under allt "smink"! Visa att ni har lagt ut lika mycket tid på insidan som på utsidan:)

Att det är städat och fint där inne får inte bara det hela att se bättre ut, utan det blir en stor fördel i många lägen. Tempen kan sänkas en del då det blir en fri luft-cirkulation genom chassit. Det blir lättare att ta ut eller sätta in komponenter då man slipper allt trassel av sladdar. Ni med fönster på sidorna eller i taket i chassit vill nog också att folk ska se era värsting-komponenter eller maffiga kylare.

Så om ni inte redan tycker att ni har det fint i burken så ta er några minuter/timmar för att fixa detta, fota, och posta det sedan i denna tråden:D Det är ju trots allt insidan som räknas sägs det:p (Hur man sen tolkar det när det gäller datorer får ni själva fundera på)

Eftersom jag skapade tråden så får väl jag posta en bild på mitt. Jag varnar er om den lagom skabbiga kvaliteen på bilden. Har nämligen ingen blixt och tyvärr ingen stark lampa för tillfället:( Fixar kanske nya vid senare tillfälle.

Det är väl inte så snyggt än. Men det är då inga sladdar ivägen! Rätt så cleant om det inte va för alla skuggor på bilden:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu måste du ju städa undan sladdarna bakom datorn också

Buntband

/Johan

Permalänk
Medlem

ganska snyggt ;D¨
men vad är det som du har i lådan bakom hådd´s och sånt?

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Medlem

Hmm, den där zalmanen är väldigt nice alltså...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Benämner man en datorn som "sexig" så kan man ju fundera på vad du har för kontakt med kvinnor (utom all pron)...

Permalänk

Tackar. Alla slingor med elkablar som jag inte använder har jag gömt på andra sidan datorn:) Väldigt enkelt och smart sätt att bli av med dom på.

Tattaren: Bakom hdds? Bakom den lilla lådan som hdd och diskett sitter i har jag gömt IDE kablar och lite annat. Har gjort en sorts krok på baksidan som håller dom kvar där utan att slingra sig ner igen:)
Högst upp i lådan så är det en reciever med några stora sladdar, eller vad man ska kalla det, som är till mina J-S högtalare (5.1 EAX).

Men kom igen! Posta bilder på era egna datorer!

xCr: Det är bara ett uttryck. Har inga som helst problem med dom riktiga brudarna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja det kommer i morgon

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

HöHö har ingen för tillfället en lovar att lägga upp bilder på den direkt nät jag kan

Visa signatur

Intel Pentium 4 3.0Ghz 800FSB, Abit IC-7-G, GeforceFX 5900 Ultra TDH MyVivo Edition 256meg Ram, 512DDr *2 Pc3200 Twinmos, Maxtor 240gb Hdd, Och en Zalman 7000A-CU Cpu kylare, Chassi Chiftec Scorpion BigTower....///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk

Skulle aldrig orka dra sladdarna så , drar om dem och kopplar in nya enheter hela tiden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag funderar på om jag orkar ladda upp en bild nu ikväll... Men nej, kommer imorron igen

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Min dator invändigt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.. Lägg särskilt märke till mina fina kabeldragning
(eller inte .. har inte orkat göra nåt åt saken..)
Här är bilden iallafall:

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag har precis tänkt att göra ordning insidan på min dator, sitter bara o väntar på lite material som jag har beställt. Sen blir det ljuddämpningsmatta, krympslang och lite övrig städning

Mr. Bravo: Vart har du IDE kablarna? Jag ser inga =/

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Medlem

malicious du har lätt snyggast. jag avgudar din låda

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

Jo malicious har verkligen rent i sin låda. Måste ta mig i kragen nån dag och "städa upp" i min. mkt onödiga kablar och högar. Har iaf fixat så att så lite som möjligt stör luftflödet. Har ju inget fönster och krafs så det syns ju inte iaf.

Permalänk
Medlem

hjälp hur lägger ja in bild.?

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk

Hehe, nu kom det lite mer bilder. Jo Malicious har ett väldigt rent chassi! Men lite för tomt för min smak:) Kör in lite ljuddämpning eller något. Iof så har du inga fläktar som väsnas:p

Curumo: Det är det som är meningen:) Det är vanliga platta kablar som jag har vikt ihop och snurrat in i hockeytejp. Ser mycket bättre ut än med vanlig plasttejp som många andra har använt sig av. Du ser IDE kablarna på moderkortet, annars syns dom inte för molex kablarna eller skuggor. Ska som sagt försöka fixa bättre bild:\

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

mina sladdar är målade svarta. från nätagget alltså och ide kablarna är runda och svarta, ska måla sladdarna till mitt neon rör och fläkten också sen. ser rätt najs ut.

Permalänk
Medlem

Till de som lagt upp bilder:
Alltså har ni inga extra kort än grafikkort??
Kör ni verkligen allt integrerat? Alltså nätverkskort, ljudkort o.s.v.?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

hur ska jag skriva för att lägga in en bild på min dator??!

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

-=fredrik=- Vi kör med Abit NF7-s med intergrerat ljud/nätverks-kort.

EXoReX: du får tanka upp bilden på en ftp och sedan länka till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeerCan
-=fredrik=- Vi kör med Abit NF7-s med intergrerat ljud/nätverks-kort.

EXoReX: du får tanka upp bilden på en ftp och sedan länka till den.

Hehe jag har fan fullsmockat med skit i min
Ta en titt på den

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Hehe jag har fan fullsmockat med skit i min
Ta en titt på den

JA, vi ser det, och resultatet blir därefter

Visa signatur

MacMini 1,25 GHz | 1 GB RAM | 40 GB HD + 200 GB extern |

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte använda det crap-nätkoret som följer med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bamsefar vad grundar du det på då? Har inte haft nåt problem med mitt nätverkskort iaf.

Permalänk
Medlem

Har runda IDE-kablar och kabelstrumpa till nätaggen på gång.

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Avstängd

Måste bara fråga, varför har du två agg till så lite grejor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ®aZor
http://galleri.sweclockers.com/chassi_img/108_3.jpg

Har runda IDE-kablar och kabelstrumpa till nätaggen på gång.

Huh? vart fan bor du? verkar vara fint väder där du bor..