Permalänk
Medlem

MVF det är ju förfan svårare att komma in på servern nu än under open beta DÅLIGT!!!

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Manticore har ingen hp-bonus men däremot en mp-bonus. Det är Brigandine som har hp-bonus.

jo jag kom på det sen.. jag tänkte inte riktigt på det när jag loggade in innan idag vid 0700 fattade inte vad jag gorde riktigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ang3l, ang. Mithril Dagger. Det är drop/craft only och droppas av bla. Snipes i cruma tower (fick ihop ca 5 blades med en grupp där på ca 2-3 timmar, men ingen kniv dock )

(mera drop info/recipe)
http://l2resource.com/item/detail.php?itemid=87&sort=e

Visa signatur

MacBook 13,3"

Permalänk
Medlem

Snekeft: Ok..tack för den infon!....då kan det bli svårt att få tag på den då! :/

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag skiter snart i Lineage 2. Det här är sjukt.

Sedan har jag kommit fram till att spelet inte är för mig, känslan är överskön och grafiken underbar. Men det känns inte så roligt att nöta lvl efter lvl.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Varland: Jag typ lvlar inte alls mycket nu är bara 28 men jag orkar inte, det jag vill ha nu är saker som finns i C2, typ instrument som man kan spela på. eller kunna jaga skattkistor. Jag fick en sådan chock när jag såg hur en DE ser ut i wolfarmor lätt den coolaste karaktären jag sett. men jag orkar inte lvla en karaktär upp till lvl 52 inte en till iaf. har lvlat många över lvl 20 nu och det har gjort att jag blivit utbränd. gör som så. ta några dagars pause och kom tillbaka och lira lite. har du en klan? gör clan quests. samla snarare SP än Exp det känns inte lika påfrestande då. du kan ju sluta betala en månad och komma tillbaka

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Varland: Jag typ lvlar inte alls mycket nu är bara 28 men jag orkar inte, det jag vill ha nu är saker som finns i C2, typ instrument som man kan spela på. eller kunna jaga skattkistor. Jag fick en sådan chock när jag såg hur en DE ser ut i wolfarmor lätt den coolaste karaktären jag sett. men jag orkar inte lvla en karaktär upp till lvl 52 inte en till iaf. har lvlat många över lvl 20 nu och det har gjort att jag blivit utbränd. gör som så. ta några dagars pause och kom tillbaka och lira lite. har du en klan? gör clan quests. samla snarare SP än Exp det känns inte lika påfrestande då. du kan ju sluta betala en månad och komma tillbaka

Jag är lvl 17, och i betan hade jag en karaktär på lvl 7.

Jag har ingen klan, inga bra items, ingen vilja att farma ihop x antal miljoner adena för att kunna köpa ett riktigt maffigt stort svärd.
Det finns ingen motivation.

Det är skitsvårt att hitta ett vettigt party eftersom de flesta spelarna vill levla hela tiden, ingen som rollspelar. Det gör det tråkigt och svårt för mig som faktiskt vill rollspela.

Vi får se om jag kommer tillbaka, det blir troligen inte så, lär finnas andra mmorpgs som kan erbjuda mig mer rollspelande framför lvlande.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

varland:
PvP arena (lätt roligast just nu)
Castle Siege (Aden Castle ska belägras nu i helgen på Hindemith)
Hatchling (skaffade min hatchling igår, söt sak, dyr i drift dock)

vilken server är du på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
varland:
PvP arena (lätt roligast just nu)
Castle Siege (Aden Castle ska belägras nu i helgen på Hindemith)
Hatchling (skaffade min hatchling igår, söt sak, dyr i drift dock)

vilken server är du på?

Jag sitter på Erica.
Men PvP är värdelöst i L2. Särskilt för en lvl 17 karaktär.

För att vara med i en Castle Siege måste man vara rätt mastig lvl.

Hatchling? Inte en vanlig varg?

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk

Ah, äntligen lite folk som lirar på Erica servern. ^^

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Ca[[pp: Pvp arenorna är inte alls roliga, aldeles förmånga lvl 50+ som bara vill ha en dödad om man vill köra 1v1 med någon ens lvl så blir det 29*lvl50+ VS 1*lvl28. säger sig själv att det inte är kul. testade gå in 2 gånger. jag hade mindre livslängd än dom första soldaterna i första vågen på d-dagen. Snacka om dålig respekt för lägre lvls som vill använda arenan. borde finnas en 1-39 arena där alla som är högre blir placerade utanför om dom går in.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymon
Ah, äntligen lite folk som lirar på Erica servern. ^^

Synd att jag slutar lira.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Jag tycker det borde vara betydligt enklare att nå lvl 20 och sitt första yrkesval, även som solospelare. Sen efter det så kunde svårighetsgraden öka. Som det är nu känner jag att det blir svårt att testa spela en annan typ av karaktär, eftersom det tar sån tid för varje att komma till en hyfsad nivå.

Nu känner jag inte till hur det fungerar, men antagligen går det att boosta låglvl karaktärer om man har en klan och kör i party. Men då ska man redan ha en eller fler karaktärer på hög level, så man kan komma med i en klan.

Jag själv håller på att försöka spela upp en alvmagiker för första gången, och när man får 400xp för en Crimson Spider och det krävs över 94000 för att gå upp (cirka 235 stycken krävs), så är det segt. Speciellt som MP tar slut snabbt och man måste vila lång tid efter cirka 10-15 spindlar. Jag försökte räkna lite med hur mycket xp jag fick på såna jag kunde döda på en spell eller två, men det är väldigt mycket mindre. Jag tar Crimsons på 3 spells. Dock blir förstås vilopauserna färre, men orka sitta och räkna på sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Ca[[pp: Pvp arenorna är inte alls roliga, aldeles förmånga lvl 50+ som bara vill ha en dödad om man vill köra 1v1 med någon ens lvl så blir det 29*lvl50+ VS 1*lvl28. säger sig själv att det inte är kul. testade gå in 2 gånger. jag hade mindre livslängd än dom första soldaterna i första vågen på d-dagen. Snacka om dålig respekt för lägre lvls som vill använda arenan. borde finnas en 1-39 arena där alla som är högre blir placerade utanför om dom går in.

Jag har varit och kollat lite, de där arenorna suger som fanken...

En går in och får typ 4-7 pers på sig, stor chans nån har att överleva en fight där...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag stötte också på en ny typ av PK. Han anföll mig och gjorde typ 5-10p i skada. När min teammate anföll honom åkte helt plötsligt väldigt dyr utrustning och vapen på och vi hade ingen chans (även om jag överlevde, det var nära staden).

Permalänk

Äldsta tricket i boken ju =P Klantigt att gå på ett så enkelt knep

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lesbian^eskimo
Äldsta tricket i boken ju =P Klantigt att gå på ett så enkelt knep

Well, det är första gången jag spelar något MMORPG där pvp är såpass vanligt. Men om någon PK kommer så vill man ju gärna ge tillbaks. Men som vanligt ser de alltid till att vara betydligt bättre än sina offer. De är ju aldrig ute efter en utmaning direkt.

I D2 ser man ju vilken lvl motståndaren är på, vilket hjälper att bedöma en motståndare.

Permalänk
Medlem

Det är därför jag gick runt med min char med skirt och pants och kniven man börjar med, kom det något offer och slog på mig gjorde jag mortal blow. dog dom inte så en bleed, tar fram maingauchen och den vanliga armorn och slaktar. många lvl15-20 som fular sig. men nu så e vi en lvl 3 klan så det funkar inte längre med flaggan... det var alltihop för att low lvls skulle få vara i fred. döda keldirs och sådant tjafs

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå en boost att få visa upp sig med flagga.

Nu har det faktiskt inte varit något superproblem med pk's ändå. Jag hade ett par incidenter precis när jag börjat spela och den igår, annars har det varit lugnt.

Har även träffat ett par spelare några gånger då vi spelar i samma område, och vi har snackat en hel del. Var även ute på äventyr med min teamkamrat igår, vi tog oss in i grottan vid vattenfallet hos elves, och såg några väldigt röda basilisker som vi höll oss på behörigt avstånd ifrån.

Permalänk
Medlem

Min klan och de två andra största är de som håller i Giran arenan, ingen stör sig när vi är där. Hindemith är ju den minsta och nyaste servern så där finns inga 60+ och jag är en av de högsta så det är ganska bra ordning på grejorna och så ska det förbli.

damme flytta din char till hindemith så jag kan pvpa dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
damme flytta din char till hindemith så jag kan pvpa dig

Går det att flytta en karaktär till en annan server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Det är ju ändå en boost att få visa upp sig med flagga.

Nu har det faktiskt inte varit något superproblem med pk's ändå. Jag hade ett par incidenter precis när jag börjat spela och den igår, annars har det varit lugnt.

Har även träffat ett par spelare några gånger då vi spelar i samma område, och vi har snackat en hel del. Var även ute på äventyr med min teamkamrat igår, vi tog oss in i grottan vid vattenfallet hos elves, och såg några väldigt röda basilisker som vi höll oss på behörigt avstånd ifrån.

Tänkte jag skulle ta med mig ett orakel och en nuker och döda dom små fulingarna.

Jag har ofta kört party med röda spelare som en eller annan anledning blivit röda. men dom flesta ger fan i mig. jag är oftast snabbare (scout) och äger en Str longbow för att döda lite jobbigare saker innan jag stabbar ner dem.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
damme flytta din char till hindemith så jag kan pvpa dig

Flytta till Sieghardt

Har ni märkt av att det är fler drops nu? Känns ganska mycket som innan för mig men jag har mest kört i de nya områdena runt Forest of Mirrors så jag vet inte.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

så det går alltså o flytta karaktärer? ;o

De ska ha höjt droprate på högre level monster, och det kan jag tro. Jag jagade i Cruma från 31-33 typ, fick kanske 100k sammanlagt på de.. nu har jag jagat i Cruma (sen uppdatering) och tjänat över 300k på en level (5 SoP fick jag inom 1 timme)

Detta kan tyda på att jag haft tur iof, men det kommer pengar + item nästan hela tiden ^^

Visa signatur

O_o

Permalänk

Gahh... Jag har seriösa problem.. Vad skall jag bli? pw eller sr?
Jag har lutat mot båge hela tiden innan, men nu när jag börjat köra med dagger i grupp så är det fanken inte helt fel..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
Gahh... Jag har seriösa problem.. Vad skall jag bli? pw eller sr?
Jag har lutat mot båge hela tiden innan, men nu när jag börjat köra med dagger i grupp så är det fanken inte helt fel..

Samma problem, vill nog köra dagger dock, man kan vara ute utan att behöva fylla på sina depåer

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Samma problem, vill nog köra dagger dock, man kan vara ute utan att behöva fylla på sina depåer

Jo, det har du nog rätt i

Mycket enklare att få party iaf med dagger
Men bågarna ser så coola ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej

Tänkte börja spela detta spelet. Tänkte bara fråga er vilken typ av karaktär rekomenderar ni? Ranged attacks är ett stort +.

Kan man vara tex magiker och ha pil och båge? Vore perfekt.

Permalänk
Medlem

Ja det kan dom fast deras accuracy äger inte precis. men vist går det. kom ihåg att bågen tar mana per gång du skuter

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Ja det kan dom fast deras accuracy äger inte precis. men vist går det. kom ihåg att bågen tar mana per gång du skuter

Jasså.. det kanske inte är en så bra kombination då.