Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decifer
Kan man tappa det equipade vapnet om man dör?
Någon som vet?

Ja, man kan tappa vad som helst. Men chansen är som tur liten när man är vit. Är man däremot röd (om man pk:at t.ex.) så är chansen betydligt högre att man droppar något. Jag tappa ett smycke jag hade på mig en gång när jag dog. Det var när jag solade i vildmarken så jag kunde ta mig tillbaks och ta upp det själv.

Edit: Jag spelar på Erica.

Upptäckte igår att Elven Fortress var befäst av kineser, som trainar monster och kampar de bra rummen, och blir aggro om man försöker dela rum med dem.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på erica, spelade på gustin förut men bytte för att det var en kompis som hade börjat på erica, men funderar nu på att byta tillbaka till gustin, tyckte att det var bättre stämmning där på något sätt än det är på erica, men jag vet ju inte om det har ändrat sig nu på sistonde.
Har en lvl 20 scavenger och en lvl 21 wizard på gustin och på erica har jag en lvl 20 artisan och en lvl 21 cleric. Svårt val är var det är.....

Permalänk

spelar på erica, alla kompisar gör ju det så

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma båt som Mr.Robin.
Har 3 lv 20 chars på Gustin, som jag lämnade för att kunna spela med en kompis och hans klan på Erica.
Men nu är jag sugen på att byta tillbaka, chatten är väldigt tyst på Erica. Jag saknar nästan "hp++++++++++++++" spammat i chatten.
Någon som hört om det någonsn blir en character-transfer? (stavning?)

Permalänk
Medlem

Ska komma en transfer, jag sitter och väntar på en gammal klasskamrat ska komma över till bartz...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt haft väldigt skoj senast på Erica.

Har börjat grinda i Ruins of Despair, och det är alltid massor med folk där (oftast räcker ändå monsterrespawns utan problem). Brukar sitta och vänta på MP-regen vid ingången, och det brukar även andra göra. Har varit en hel del chat där. Samtidigt som man kan titta på action nere i stan.

Här är en liten stämningsbild med två olika elves som vilar vid trappan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
51 nu, börjar bli segt att levla... herregud jag får 0.01% för 1000xp :/

Säljer Composit Armor på Hindemith om någon är köpsugen

Tjohej! Dö en gång, och spela i tre veckor för att komma ikapp eller?

Permalänk
Medlem

Servrarna har ju inte varit stabila. Precis på väg ut ur Gludin på väg mot Gludio så blir jag anfallen av en pk som tog bort 90% av mina hp på en träff. Precis då börjar det knepa sig och sen ser man rutan "disconnected". Går in och kollar, visst Erica är nere. Hann skriva ner namnet på muppen iaf.

http://www.glop.org/lineage2/history.html

När de går ner 5 ggr om dan så är det smått irriterande. :/

Permalänk
Avstängd

Har börjat tröttna rejält på detta spelet.. Är lvl 30 nu.. Men vafan.. Det e ju bara hacka o slå hela tiden..

Är det uppdrag så är det hacka och slå 50 av det och 40 av det andra så får du lite xp eller adena.

Nää.. nu får det vara med detta..

Permalänk
Medlem

Ta ett litet uppehåll från spelandet. Det brukar hjälpa.
Jag vet inte vad det är med spelet som gör att jag tycker det är skoj att spela.
Man träffar nya människor varje dag. Snackar med klanpolarna och hjälper dom med diverse saker. Du kanske ska hitta lite variation. Hoppa med i en klan kanske?

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk

Jag startade en ny karaktär, för att komma bort ifrån cruma ett tag

Men allså det är ju sjukt, det är fullt med idioter som bråkar med nybörjare uppe vid elven village. Vad får de ut av det när de är lvl 35+ och hoppar på lvl -20
Så jäkla fega och inte vågar ge sig på nån som är i sin egen lvl.

De förstör spelet så att folk slutar spela, hur känns det för en nybörjare att konstant bli atakerad av höglevliga karaktärer? Och eventuellt tappa sin utrustning som de jobbat hårt för. Tycker man skulle sätta stopp för detta på nått sätt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TCO1992
Har börjat tröttna rejält på detta spelet.. Är lvl 30 nu.. Men vafan.. Det e ju bara hacka o slå hela tiden..

Är det uppdrag så är det hacka och slå 50 av det och 40 av det andra så får du lite xp eller adena.

Nää.. nu får det vara med detta..

Stick iväg och ha lite roligt i pvp-arenan. Mecha stack iväg till Gludinarenan och hade en jäkla massa skoj igår. Tog inte så många bilder, blev lite upphetsad i stridens hetta

http://www.tjofras.com/~damme/Shot00141.jpg
http://www.tjofras.com/~damme/Shot00144.jpg
http://www.tjofras.com/~damme/Shot00145.jpg

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Blir lvl45 idag Springer runt med composite armor, sword of delusion. etc
Håller på att skaffa material till katana, nån på gustin som säljer 9 blades? betalar bra.

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk

Heheh fattar inte vad ni får alla pengar ifrån ^_^

Jag köper iag 6 Salamander Skin Mail Textures.. på ERICA (5) betalar hyffsat tror jag, 32k each blir det

Permalänk
Medlem

Spelade L2 till lvl 40, sämsta MMORPGET ajg ngnsin spelat (har spelat ett tiotal).

Kan inte WoW komma snart?

/l2 = jobb inte kul

Permalänk
Medlem

Fattar inte var vi 50+ ska ta vägen egentligen :/ Har prövat på Cemetary men fan vad krångligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Giants cave är ju tänkt att vara 50+ så där kan du ju testa. Fast varför bry sig om att levla? Jag kör i princip bara klangrupper numera, det är mycket roligare. Gör jag inte det gör jag quests så jag får lite variation.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Japp, Giants Cave är nice.
I princip allt där droppar B-grade vapen heh
Akta dig för alla Barif's bara!

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem

blev jagad tillsammans med 4 andra av en barif och hans pets, hela gruppen dog fan vad snabb han är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
blev jagad tillsammans med 4 andra av en barif och hans pets, hela gruppen dog fan vad snabb han är.

Är de inte typ 50% snabbare efter C1?

Hmmm, här är det jag tänkte på:

Citat:

The movement speed of monsters of level fifty and above was increased by approximately fifty percent.

50% är väldigt mycket, hehe.

Permalänk
Hedersmedlem

Geezer: Barif fanns inte innan C1

Barif är riktigt elaka Och de droppar eller spoilar full plate temper så förr eller senare måste man ta dem för material.

Vi röjde upp lite kinesiska farmare i cruma som försökte ta över ett igår, här är mitt något blygsamma resultat. Hade 4/0 innan.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Geezer: Barif fanns inte innan C1

Barif är riktigt elaka Och de droppar eller spoilar full plate temper så förr eller senare måste man ta dem för material.

Vi röjde upp lite kinesiska farmare i cruma som försökte ta över ett igår, här är mitt något blygsamma resultat. Hade 4/0 innan.

http://www.tjofras.com/~damme/pvp.jpg

Ah, där ser man. Jag hann bara spela en vecka innan C1 släpptes.

Hitta en Pin Yin lista för L2 spelare. Kan vara bra ibland hehe.
http://forums.shilen-darkfall.com/viewtopic.php?t=146

wo bu tai hui xie pin yin

Permalänk
Medlem

Varit ifrån spelet i 2 veckor, startade det och kom till skärmen med mina gubbar. suckade och stände av... roligt spel.

Tror jag håller mig till EvE och SC ett tag nu...

Behöver ett riktigt liv åsså men flickvän, för jag känner mig så jävla ensam så det har högre prioritet just nu

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Behöver ett riktigt liv åsså men flickvän, för jag känner mig så jävla ensam så det har högre prioritet just nu

Hehe, självklart. Spela bara om det är roligt.

Hitta en liten serie:
http://www.schleiferstudios.com/L2-comic4.jpg

Gillar boten på slutet.

Permalänk
Medlem

LMAO HHAHAHAHAH den var riktigt rolig!!!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga till er med karaktärer över level 20.

Vart ska man jaga?

Jag är lv 21 nu och jagar utanför alv-områdena.
Jag vill inte vara i ruins of sorrow

Permalänk

Uibi synd att du ska sluta, så mkt pengar som går till spillo

EDIT: Btw, kör Ca[[pp, Uibi och damme på samma server ?

Permalänk
Medlem

Uibi och damme kör på Bartz och jag kör på Hindemith

Orkar inte mer swordsinger nu, stannade på 53, nu måste jag ta det lugnt och vänta in klanen så vi kan jaga tillsammans igen. Tar en veckas semester.

Det tog mig 1 vecka att gå från 52 till 53, ganska löjligt när man tänker efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Uibi och damme kör på Bartz och jag kör på Hindemith

Orkar inte mer swordsinger nu, stannade på 53, nu måste jag ta det lugnt och vänta in klanen så vi kan jaga tillsammans igen. Tar en veckas semester.

Det tog mig 1 vecka att gå från 52 till 53, ganska löjligt när man tänker efter.

Är inte maxlevel på 65? Då har du ju bara kanske.. 90 veckors spelande kvar, om man räknar att det tar en extra vecka per level Jag gissar iofs på att det kommer ta ännu längre tid.

Permalänk
Medlem

E det nån som kan förklara lite närmare med vikka levels man kan välja vad osv.
Har precis börjat spela (lvl 6 ) fattar inte riktigt, är en dark elv(stavning?)
och undrar hur man gör senare när man går upp i högre lvl för att kunna bli något speciellt "yrke".

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.