Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Du kan inte säga till zea att sluta levla så jag kommer ikapp?

Icetec: Jag tror att de glömde lägga in det.

Jag har fått nys om att de kanske kan heta plated gaiters. Men jag hittar inte dem heller.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte alla armors har motsvarande namn på underdelen.

Om man ska gå efter en helt ovetenskaplig metod, så skulle antingen Mithril Scale Gaiters passa bäst.

På D-grade Chest pieces finns det 3 armor som är i en grupp med samma def.
- Mithril Breastplate
- Compound Scale Mail
- Dwarven Scale Mail
Sen kommer
- Blast Plate
Efter det är det två lite bättre armor:
- Brigandine Tunic
- Halfplate Armor

Motsvarande tre i samma p.def grupp finns på leggings:
- Mithril Gaiters
- Compound Scale Gaiters
- Dwarven Scale Gaiters
Sen kommer två med lite mer, men samma p.def:
- Mithril Scale Gaiters
- Brigandine Gaiters
Högst upp finns:
- Plate Gaiters

Eftersom de andra 5 toppdelarna har sin motsvarighet in underdel, lämnar detta kvar Mithril Scale Gaiters åt Blast Plate.

Om man får tro bilderna på WC så ser den precis likadan ut som Mithril Gaiters. Du kan kolla här:
D-grade leggings

Det lustiga här är att om man skaffar hela Brigandinde Set så får man 5% p.def bonus. Det gör då att den får något mer p.def än Halfplate. Men eftersom jag gillar plate (har Mithril just nu, mycket snyggt) så föredrar jag faktiskt ett annat utseende än Brig (som rätt många springer omkring med).

Jag köpte också Mithril Boots för att jag trodde de skulle matcha mitt Mithril armor, men oj vad de såg fjolliga ut. Blev till att sälja och skaffa BoP istället.

Permalänk
Medlem

ahh skönt att se att folk fortfarande spelar, jag började igår igen, kommer bara lunka runt, göra quests och leka, ska bli en elf elder som mål, men hur lång tid det tar, det skiter jag i

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag konverterade till Dark Elf och satte på honom Brigandine rustningen istället. Såg bättre ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
ahh skönt att se att folk fortfarande spelar, jag började igår igen, kommer bara lunka runt, göra quests och leka, ska bli en elf elder som mål, men hur lång tid det tar, det skiter jag i

Jodå, spelar fortfarande. Jag är en sån där user som MMORPG-företagen gillar. Har inte tid spela så mycket så mitt levlande går ju långsamt därefter.

Hade en paus under semestern i somras. Då la tyvärr en bra onlinekamrat av (från Florida). Tyvärr har jag inte hört något alls från han sen dess, och vi hade bara chattat och teamat i spelet. Skulle tagit hans e-mail eller nåt. Det blev liksom lite mer tomt efter det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Jodå, spelar fortfarande. Jag är en sån där user som MMORPG-företagen gillar. Har inte tid spela så mycket så mitt levlande går ju långsamt därefter.

hehe tycker jag känner igen det jag springer runt och softar i l2 och har hjälpt noobs osv

min elf fightas bara om jag behöver det, pvp allså har 8/0 i pvp stats

medans min lvl 25 elf wiz har 10/0
måste börja jobba på de statsen

har stora funderingar på att göra wiz till en pvp char som man kan använda om man vill döda lite farmers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo många som spelade innan har slutat och det måste bli jävligt mycket bättre i C2 om jag ska stanna men iaf tills dess

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

"Lite" screens från C2, ta en titt och mys

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic
Jo det var en nice drop :D, den första Oel Mahumen som vi två dödade droppade den uppe vid border outpost.. skall man ha tur så skall man

Hehe jag är rädd att jag slår dig

http://www.tjofras.com/~damme/valhalla.jpg

Kommenterar mer senare, ska laga mat nu.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Hehe jag är rädd att jag slår dig

http://www.tjofras.com/~damme/valhalla.jpg

Kommenterar mer senare, ska laga mat nu.

Mmm, mysig dropp där, ge till stackars fattiga mig? :D;)
Grattis

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
http://www.tjofras.com/~damme/valhalla.jpg
Kommenterar mer senare, ska laga mat nu.

Grattis som fan! En B-grade drop kan ju jag bara drömma om
Ta en fin screen sen med den equipad!

Efter en koll så ser jag att det är
1/140 000 att en Cave Beast (lvl 61)
1/150 000 att en Gamlin (lvl 60)
droppar den (om data nu stämmer förstås)

Cool

Permalänk
Hedersmedlem

Ska skriva lite mer nu. Jo det är så att jag har den equippad på bilden. Det är inte direkt upphetsande att se på med C1-texturer, ser exakt ut som Stormbringer.

Jag är fortfarande inte så rik Noto får svärdet och vi andra delar på vad jag får ut av hennes Sword of Whispering Death+1. Försöker sälja för 14M nu så det blir väl en 3.5M om jag lyckas med det. Vi får hoppas

edit: Har förresten fått två b-drops innan, Adamantite Earring och Adamantite ring.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Ska skriva lite mer nu. Jo det är så att jag har den equippad på bilden. Det är inte direkt upphetsande att se på med C1-texturer, ser exakt ut som Stormbringer.

Jag är fortfarande inte så rik Noto får svärdet och vi andra delar på vad jag får ut av hennes Sword of Whispering Death+1. Försöker sälja för 14M nu så det blir väl en 3.5M om jag lyckas med det. Vi får hoppas

edit: Har förresten fått två b-drops innan, Adamantite Earring och Adamantite ring.

Grymt som fan
Men jag fick ut 5.5 mille ca

Bästa droppet eller vad man kan kalla det som jag har varit med om är deamon gloves i wishing potion questen
men jag fick enbart 500k för det :/

En klanpolare fick Necklace of Grace (bgrade) i wishing potion questen när jag var med för några dagar sedan Jag fick nått brev som var värt 500k eller nått
Alla verkar få dropp/bra grejor runt mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Ska skriva lite mer nu. Jo det är så att jag har den equippad på bilden. Det är inte direkt upphetsande att se på med C1-texturer, ser exakt ut som Stormbringer.

Jo, det förstod jag ju, det står i loggen att du equipat den. Jag tycker dock det är rolig själv att ta screens och filmer från spelet. Så vapnen i den klassen har inga egna textures? Är spelet klart egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Jag är fortfarande inte så rik Noto får svärdet och vi andra delar på vad jag får ut av hennes Sword of Whispering Death+1. Försöker sälja för 14M nu så det blir väl en 3.5M om jag lyckas med det. Vi får hoppas

Så ni delar det inom jaktpartyt så att säga. Du kanske har bättre svärd redan? Rik och rik, allt är relativt. Jämfört med mig är du rikare än Joakim von Anka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zymosis
Hur är det på andra servrar nu med botar och allmänt otrevliga kineser?

På Gustin ska man ha riktigt tur om man ska få göra sin Scavanger quest utan att få ett helt batteri av arga kineser efter sig som tror att dom äger stället, vilket dom ju faktiskt gör eftersom det inte finns nån som kan döda dom.

Är själv på samma lvl nu som för ett antal veckor sedan pga att jag har lika lätt att välja gubbe som det är att välja kakbit, man vill ju ha hela kakan

kineser? jag har inte sett en enda kines!! (fatta vad det dryper ironi i detta uttalade)

De är ju över hela jävla kartan iaf på bartz allt från stranden längst ner och upp till border outpost, vid border outpost kryllar det av de iaf för några dagar sedan.

Något jag retar mig på är spoilande dvärjar som springer upp till moben som jag skjuter på och spoilar den.
Jag köttar med ss bara för att de inte skall hinna spoila.

Och fan vad arga de blir om nån använder corps scavenge på de blåblinkade mobsen

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Jo, det förstod jag ju, det står i loggen att du equipat den. Jag tycker dock det är rolig själv att ta screens och filmer från spelet. Så vapnen i den klassen har inga egna textures? Är spelet klart egentligen?

Så ni delar det inom jaktpartyt så att säga. Du kanske har bättre svärd redan? Rik och rik, allt är relativt. Jämfört med mig är du rikare än Joakim von Anka.

Jo det är klart att det är roligt med bilder men jag kom till mig så att jag inte hann tänka på det Jag kan ta bilder på det, men det blir Noto som håller i det då. Spelet är väl sidådär halvklart

Jag kan inte ha b-gradevapen i c1 De kommer först i c2.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Bah, känns som en evighet till lvl 40
Är 34 nu, ska fan sätta som mål 40 nu på söndag, får se om jag klarar det

Permalänk

när släpps C2? O_o

/[krook]

Permalänk
Medlem

Någon gång före jul är det sagt.

Permalänk

är det så långt borta?

skulle vilja ha det snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på det så är det troligt att de europeiska servrarna startar med C2? Vad jag förstått ska de startas till slutet av året. Beta/stress-test lär väl komma innan.

Får väl hoppas NCsoft USA släpper lite mer info. De är lite sega med uppdateringar tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem

dazen: Det är inte omöjligt men det krävs lite arbete. En level om dagen tar man lätt innan 40 om man spelar mycket.

Blir 55 senast imorgon jag. Ska vi se vad triple sonic slash gör för pvp.

Och visst är det jobbigt att C2 är så långt in i framtiden. Dreglade över det redan innan C1 hade kommit

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Avstängd

vad menas med C1 och C2? jag spelade Betan förut och får hela spelet i veckan. ska spela med min gamla lvl 19 Dark elf. längtar som stryk efter det.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

Chronicle 1/2 står det för.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

Hur mysig var inte denna spelsession då?
Lyckades döda nån bat vid RoD, och vad droppar den? Nej men titta, ett short spear
Som sänt från himlen, pengar pengar Klart bästa droppen hittils. Och ja jag är låg lvl

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Chronicle 1/2 står det för.

är det patchar eller tillägg som måste köpas?

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk

Bästa droppet hittills jag fått med min lvl 29 Warrior är ett long spear. Fick 200k för det iaf

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamyzta
är det patchar eller tillägg som måste köpas?

Man kan säga att det är gratis-expansioner och uppgradering av spelet. Enda tråkiga är att de verkar väldigt fega på att göra mindre men väl behövliga uppdateringar mellan Chronicle-uppdateringarna. Spelbalansering och fixar skulle behövas oftare.

En annan aspekt är också att Chronicleupptaderingarna lägger till saker som egentligen skulle varit med från start. T.ex. på spelförpackningen finns en bild på en som rider en drak-hatchling. Det kommer först i C2!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geezer
Man kan säga att det är gratis-expansioner och uppgradering av spelet. Enda tråkiga är att de verkar väldigt fega på att göra mindre men väl behövliga uppdateringar mellan Chronicle-uppdateringarna. Spelbalansering och fixar skulle behövas oftare.

En annan aspekt är också att Chronicleupptaderingarna lägger till saker som egentligen skulle varit med från start. T.ex. på spelförpackningen finns en bild på en som rider en drak-hatchling. Det kommer först i C2!

ok. så då kan jag vara lugn med att jag bara får hem hela spelet sen. skönt.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Hehe jag är rädd att jag slår dig

http://www.tjofras.com/~damme/valhalla.jpg

Kommenterar mer senare, ska laga mat nu.

O_o skilett dropp..... det bästa man någonsin fått är typ non grade earing ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.