Permalänk
Medlem

SkyCable Rheobus

Jag kan bara säga en sak om denna fläktkontroller: DÅLIG! Köpte en för 2 dagar sedan och nu fungerar endast två kanaler... Den var billig, men inte trodde jag att den skulle vara såå dålig när den hade 1 års garanti. Skall byta till en modell som fungerar. Någon som har något förslag på en bra fläktkontroller som inte är väldigt dyr? (Behöver inte ha mer än 4 kanaler)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

En polare har Sunbeams variant. Den har fungerat bra för han iaf. (btw han beställde en Skycable men fick en sunbeam från Gtek )

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

tror det fins en recension här på swec av skycables rheobus. testexemplarets lysdioder la av efter någon timmes användnind senare så dog två av kanalerna

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att dom får sälja sånt skit... Min granne har en också och den har också slutat fungera på vissa kanaler.

Permalänk
Medlem

min pajade den me...skulle tro att den som fick sunbeamen istället för skycablen fick den för att gtek inte orkar med alla rma´s

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

Min håller på att paja, ja alltså en kanal är helt död de tre andra fungerar bara de två lägre hastigheterna...
SKIIIIT, ska skicka tillbaka min!

Permalänk
Medlem

Min höll 1 vecka, och då va alla kanaler döda.

Permalänk
Medlem

Har en Vantec (eller nej men exakt lika dan som vantec) och den funkar jätterbra. En kanal fick jag byta en kondensator på (en sån där svart sak med tre ben och kylfläns på ... är en sån va? ) men det lilla missödet kan härledas till mitt "frisk kopplat hälften brunnet"-beteende

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som tagit reda på vad det är som är fel på dom? Alltså, är det dåliga lödningar, komponenter eller design?

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Permalänk
Medlem

ARRGH! Nu är varenda kanal död på min, idag hade kanalen som jag kopplat processor fläkten till dött medan jag var i skolan så datorn hade temperaturvarnat hela tiden. Den hade inte brunnit p.g.a. att jag hade en 80mm fläkt bak i datorn så lite luftväxling kring processorn hade det väl varit, men över 62C hade den varit.
Jag tror att dom slutar fungera p.g.a. att det finns 2st IC-kretsar bak på kontrollern som blir minst sagt heta, sen tror jag att dessa kretsar brinner...

Permalänk
Medlem

Men vilken fläktkontroller är att rekomendera då? Jag har ej tid att göra en egen. Men vilken är bäst till bäst pris och utan en massa svammel som på en Aerogate II.
Den ska vara:

Svart
Blå eller Röd
4 kanaler
Rattar, inte on/off switchar

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

SKulle nog rekomendera denna:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=755&session=112e290...

Finns med svart eller silver front för en 50:- extra.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Nu har jag rivit ut min... Började lukta bränt! Några kretsar på kortet hade nog brunnit...

Permalänk

hahaha min pajjade oxå efter nåra timmar.. 2 kanaler som dog och några lysdioder... vikken skit grej

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

h0h0 nästan så det är nåt slags rekord...:D

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

Jo vi kan ju se hur många som har köpt en som gått sönder, det borde väl bli alla som köpt en...

Permalänk
Medlem

Hade en sån.. efter 2 tim så var alla kanaler trasiga! Riktig kvalitetsprodukt det där!

Permalänk
Avstängd

min pajade också efter ca 5 minuter jävla skit kontroller
vi måste försöka att stoppa tillverkningen

Visa signatur

\Danne

Permalänk
Medlem

är det inte lika bra att lägga ut lite mer pengar på zalman? Eller är det nåt jag har missat?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Hedersmedlem

Era röster har blivit uppsnappade i cybergröten och nu är de borttagna ur gteks sortiment

Permalänk
Medlem

Men här har ni en av de lyckliga få som Rheobusen fortfarande fungerar hos efter
två månaders användning med 4st ArcticCooling 80mm fläktar
Så det borde väl iaf. va 1 av 100 som funkar... hehe

Ha de gött alla ni som fått nya sunbeam istället.

/ TiGGr

Visa signatur

Silverstone HTPC, Gigatyte P35-DS4 rev 2.0, Q6600 @ 3,2 Ghz, Zalman 9700-NT, ASUS HD 4870,
Crucial BallistiX 8500 2 GB, Barracuda ES-2 250 GB, WD 500 GB MyBook, Mirai DTL-642E500 @ 1080P
3DMark-01 3DMark-03 3DMark-05 3DMark-06