Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

varm Amd

Hej jag har problem med att cpu biler så varm. Den är 65 till 68 grader jag har en AMDXP 2000+ (1670) 0,18 Palomino. jag har en ny kyllare som en Cooler Master Jet 7.

Permalänk
Medlem

Du måste verkligen ha problem med luften i lådan,
kanske lite fler chassifläktar skulle funka?

jag har själv en Jet 7'a på en AMD XP 3200+, och min ligger stadigt i 36-37 grader.

Permalänk
Medlem

Kolla så kylaren sitter rätt o så du inte glömt kylpasta. O så som sepphi säger så kanske du borde trycka in lite fler chassifläktar.

Permalänk
Medlem

Du har tagit bort eventuell tejp från kylaren va?!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Du har tagit bort eventuell tejp från kylaren va?!

iofs, det kan nog vara ett bra alternativ till varför den är så varm,
att skyddsplasten under fortfarande sitter kvar. :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

De temperaturer du skriver, är de utan belastning eller med? Jag tippar på kasst luftflöde i chassit eller helt enkelt på att sensorn visar fel. Känn på flänsen, är den varm?

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Vad har du för hastighet på fläkten, går den på fullvarv eller nedskruvad på lägsta?

Har samma modell av processor och den ligger stadigt mellan 40 och 50 grader i full load. Har en Zalman 7000a alcu som går i ca 2000 rpm.