Brännhett grafikkort?

Permalänk
Medlem

Brännhett grafikkort?

Hej, jag har ett Asus Ti4200, och det är nedrans varmt, alltså nästan brännhett. Fläkten som sitter på det fungerar, och jag har en chassifläkt. Behövs det fler chassifläktar, tro?

Serchul här på forumet har också ett Ti4200, och det är också väldigt varmt. Han har dock inte klockat sitt, som jag har då jag knappt kan köra UT, då det hackar för mycket. Det är ju lite konstigt, då jag har ny hårdvara. 2500+, ti4200 har jag.

Kan det också vara så att därför det är så varmt, att det blir prestandaförluster? All hårdvara fungerar väl bättre kalla?
Eller är det några drivrutiner som jag saknat lägga in? Jag har kört in nFORCE-drivarna, och sen bara DirectX, och nVIDIAS forceware. Är det något mer som jag saknar?

Edit: Jag har ett Abit AN7.

Tacksam för svar!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Du kan göra som jag gjort, ta en metallbit, en sån som sitter för PCI hålen och böja till den, ta 80mm fläkt och fästa med ett par buntband och vipps så kyler det bättre

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem

Ok. Tack för tipset.

Är det farligt om grafikkortet är så varmt att det nästan bränns då? Tar det skada?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Om grafikkortet skulle bli FÖR varmt tror jag att bilden skulle bli dålig och/eller att den skulle försvinna ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Om grafikkortet skulle bli FÖR varmt tror jag att bilden skulle bli dålig och/eller att den skulle försvinna ett tag.

Ok. Tack för svaret.

Visa signatur

must!