Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
Hmmm.. Min sunon.. visst.. Den flåsar ganska bra.. men den e högljudd som Faen.. Speciellt när den drar igång..

Man sitter framför datorn.. Helt lugnt.. O ska spela nåt spel.. oså hör man... "FLÅÅÅÅÅÅÅÅSSSSS".. Man bara.. Hmm... *Skumt*

hehe jag känner igen det där.
man kan sitta å halv slöa framför datorn och så startar man ett lite tyngre program så håller man på att blåsa bort. inte kul alla gånger

med jag ska testa Noiceblocker jag oxå . kan funka bra eller dåligt , vet ej nu . men är de bra så var det juh värt att köpa dem eller hur?

Visa signatur

Shuttle SN41G2v2 - AMD XP2500 - 2x512MB Kingston PC3200 - GeF FX5600

Permalänk
Medlem

Jag mejlade webhallen.com och bad dem titta närmare på Noiseblocker-fläktarna, detta svar fick jag:

Hej Toffelmannen.
Vi kan kontakta dem och se om vi kan ta in sådana fläktar.
Det låter intressant.

Så snart kommer väl sådana fläktar hit också

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Jo.. instämmer helt Cape..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Toffelmannen tar initiativet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Jag mejlade webhallen.com och bad dem titta närmare på Noiseblocker-fläktarna, detta svar fick jag:

Hej Toffelmannen.
Vi kan kontakta dem och se om vi kan ta in sådana fläktar.
Det låter intressant.

Så snart kommer väl sådana fläktar hit också

Tackar för det.
och om du vill få tag på dem tidigare så kommer jag och mortil åka till tyskland innan denna månad är slut , för bla handla NB fläktar. så kasta in en notering om du är intresserad.

Visa signatur

Shuttle SN41G2v2 - AMD XP2500 - 2x512MB Kingston PC3200 - GeF FX5600

Permalänk
Medlem

Min börjar inte flåsa så fort datorn drar tungt.. Men jag ha förstört varkontrollern o det..så den sitter i min FDD connector.. Den får så nällt o fint, flåsar bra o är utan fläktgaller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CapeZero
Tackar för det.
och om du vill få tag på dem tidigare så kommer jag och mortil åka till tyskland innan denna månad är slut , för bla handla NB fläktar. så kasta in en notering om du är intresserad.

Just nu är det enda jag behöver en 60mm fläkt till mitt PS2, och NB verkar inte tillverka 60x60, men jag behöver nog 2 st 80mm senare, men jag väntar nog tills webhallen.com får in dem. Tack ändå!'

EDIT: Fast det är klart, fläktar behöver man ju alltid...hur mycket skulle en UltraSilentFan-S1 Blue Retail/Bulk gå på?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk

Har jag missat nått eller?
Det är väl bara att ta och beställa ett gäng fläktar. Kostar inte särskilt mycket att få hit grejer från Tyskland. Billigt blir det ju tack vare EU.

Permalänk
Medlem

köpa denna fläkten till din shuttle så löser du problemet:
http://windtunnel.engr.ucdavis.edu/photos/fan.jpg

obs: lite hög ljud men bra luft flöde

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
köpa denna fläkten till din shuttle så löser du problemet:
http://windtunnel.engr.ucdavis.edu/photos/fan.jpg

obs: lite hög ljud men bra luft flöde

Hehe, jag tror iofs att anledningen till att man köper en NB-fläkt är att man vill ha ner ljudnivån...

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Köp en enermax, de vill jag påstå har bättre uppbyggda blad och bättre kvalite på fläkt och kullager.
Och är den inte tyst på tystaste inställningen s å får du dra ner den ännu mer i tex speedfan.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Just nu är det enda jag behöver en 60mm fläkt till mitt PS2, och NB verkar inte tillverka 60x60, men jag behöver nog 2 st 80mm senare, men jag väntar nog tills webhallen.com får in dem. Tack ändå!'

EDIT: Fast det är klart, fläktar behöver man ju alltid...hur mycket skulle en UltraSilentFan-S1 Blue Retail/Bulk gå på?

Skicka ett PM till Mortil , han har koll på prisläget.

Visa signatur

Shuttle SN41G2v2 - AMD XP2500 - 2x512MB Kingston PC3200 - GeF FX5600

Permalänk
Medlem

Jag vill ha! :]

Permalänk
Medlem

De har fin design iaf

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
Ge fan i att gnälla på 08:or.
Snart startar vi ett stockholm against ALL bonde sverige :E (= allt förutom 08)

man måste fan vara störd om man tror att 90% av alla som bor i sverige är bönder

det är nog mera 0,01% bönder

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

hitta en tysk sida som säljer noiseblocker fläktar http://www.caseking.de

Visa signatur

Intel P4 2.4@3.12 (260x12 1.6vcore) TT Bigwater . Mainboard Asus P4C800 Deluxe . 1xIbm 20gb . 2xSeagate 80gb . HIS 9800Pro 128mb ZM80C-HP . 2x256 OCZ Technology PC3500(2-2-2-8). Idle temp 27 . Full Load 40 . 3DMark 01SE - 12631 . Naruto Aeger !!

Permalänk

Hej Mortil!
Om du har någon noiseblockerfläkt kvar så är jag intresserad.
//Ulven

Visa signatur

Röda Ulven

Permalänk
Medlem

Jag beställde tre stycken Noiseblockerfläktar i förra veckan och dom imponerar inte. Jag köpte PWMmodellen (Noiseblocker Multiframe S-Series MF12-P - 120mm PWM), som fick ersätta tre Scythe PWM (Scythe Kama DFS122512L-PWM 120mm).

I efterhand kan jag säga att i mitt fall, och i min P182a så imponerar inte Noiseblocker alls. Visst, dom kyler mer än Scythefläktarna men på samma ljudnivå så kyler Scythefläktarna bättre, och så kostar dom halva priset med.

Försökte även sätta en av fläktarna på CPUns PWMurtag, vilket resulterade i ett klart hörbart högfrekvent klickande. Kanske styrningen på mitt Maxiums II Formula som är felet, men hur som helst var det fläkten som lät.

Noisblockerfläktarna kommer returneras till Caseking, jag anser att dom inte är värda pengarna.

Permalänk
Medlem

År 2005 var noiseblocker fläktarna ganska imponerande men nu 4år senare har ju det utvecklats en del..

Permalänk
Medlem

Grattis att väcka en 4-5år gammal tråd

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

ehum...kollade inte riktigt på datumet på tråden när jag postade.
Men dom nya multiframe-fläktarna är väl aktuella iaf, hehe?