Spela in program med tv-kort.

Permalänk
Medlem

Spela in program med tv-kort.

Hejsan, min farsa har bett mig kolla in olika tv-kort som kan spela in saker till datorn, som sedan ska brännas ut. Han vill kunna spela in italienska program och bränna ut på dvd-skiva med bra kvalitet.
Jag har surfat runt en hel del men har inte riktigt lyckats komma fram till vad som funkar bra, om hur det funkar att spela in program.
Jag vill bara veta vilket/vilka kort ni recomenderar för att spela in osv. Ska helst max kosta 1500kr, men om ni har förslag på dyrare skriv gärna.

P.S. snälla skriv varför ett visst kort är bra, för jag kan NADA om tv-kort och sånt.

Permalänk
Medlem

Kör själv med detta:
http://www.mycom.se/produkter/130541/

Att fixa dvd-kvalitet med tv-kort är nog ganska omöjligt, men det kortet som jag länkat ovan har enligt mig en bra bildkvalitet. Jag har inte sett några tester på det. Men enligt dem testerna jag läst så har inte något annat kort lika bra bildkvalitet som denna.

Permalänk

Lånar tråden en aning om det går bra.

Det är så att jag köpte ett pinnacle-kort(tv & radio mottagare) för rätt länge sen begagnad av en kompis. Tyvärr så är han helt nollställd vad gäller datorer och utrustning till den. Problemet är nu att jag inte vet om mitt kort är pro eller inte. Han var så smart att det första han gjorde efter inköpte var o kasta låda manual o allt som tycktes vara brännbart (jävla smartskaft). Har tyvär inte kortet till hands nu, men vet att det står nåt med "pctv pro" på ett utav chippen på kortet. Kan ju låta självklart att det är ett pro kort, fast man kan ju inte vara så säker eftersom vissa komponenter kan ju användas av "icke-pro" kortet. Med kortet följde det i alla fall med Fjärr med mottagare, och ett skitsugigt radio/tv program + drivrutiner.

Vad skiljer pro från non-pro?

FLASKIS: Vad använder du för inspelningsprogram?

Permalänk
Medlem

http://www.pinnaclesys.com/ListProducts.asp?Division=0&Langue...
när jag kollade genom bilderna på de olika pctv korten så verkade bara pro ha en xtra utgång så att säga. . . . kolla det. kanske?

p.s. *To capture or export MPEG-2 video for VCD, SVCD or DVD, you need to activate this feature
vad måste man aktivera? stog inte så noga på deras sida

Permalänk
Medlem

tror enda skillnaden är att non-pro inte har radio. Annars är det i grund och botten samma kort (tror jag). Jag har hursomhelst ett kort med 5 st kontakter. radio-anslutning, tv-anslutning, aux-out, komposit-ut, s-video-ut. Sen har jag en fjärrkontroll.

Grotesk: Jag använder pinnacles egna skitprogram. Har inte orkat experimentera med nya. Har du några tips på bra/bättre program?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
tror enda skillnaden är att non-pro inte har radio. Annars är det i grund och botten samma kort (tror jag). Jag har hursomhelst ett kort med 5 st kontakter. radio-anslutning, tv-anslutning, aux-out, komposit-ut, s-video-ut. Sen har jag en fjärrkontroll.

Grotesk: Jag använder pinnacles egna skitprogram. Har inte orkat experimentera med nya. Har du några tips på bra/bättre program?

Har inte heller testat några direkt nya, det jag provat har varit ren skit i princip. Säöker nåt som inte komprimerar så förbannat.