Återställa förlorade data...

Permalänk
Medlem

Återställa förlorade data...

Jag skulle verkligen behöva namnet på ett software som kan kan återställa filer som ligger under en Xp-formatering och en installation...

Svårt, men inte helt omöjligt, behövs lite tur oxå...

Ngn som har ngt bra förslag eller tips?

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

hmm... tyckte faktiskt inte ditt skämt var så skoj... kanske e jag för stressad för att ha tillräcklig humor...?

Goggla, visst? men det finns en uppsjö av programvara... Jag är ute ett tips ifrån ngn med personlig erfarenhet, det kanske är för mkt begärt??

Jag har testat VirtualLabs software, men fick problem efter installation med att starta progget...

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt Undelete Pro, vilket funkade bra. Tyvärr väntade jag för lång tid efter det att jag råkade radera filerna, så jag kunde inte återställa alla arkiven. Mycket surt.

Permalänk
Medlem

oki, tack för ditt svar.

Menar du detta: http://www.solutionsreview.com/Undelete_3.asp

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

R-Studio

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Sake shit, over and over again.
Snälla...sök?

Permalänk
Medlem

Vet inte va du snackar om grabben....

Läs hela tråden innan du uttalar dig... Du kanske skulle installera ett undeleteprogram på måfå - fine, men det gör helst inte jag... finns även ett antal undeleteversioner....

lite ödmjukhet skadar aldrig, anta inte att en person är lat och inte har ansträngt sig innan denne skriver ett inlägg...

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

Easy recovery har jag använt 2 ggr, det fungerar kanonbra
Rekommenderas!

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Mmm... Easyrecovery pro var helt klart bäst...

Jag har nu testat R-studio, Virtual Lab, Undelete 4, Easy Recovery 6 m.fl....

Tänkte att det kunde vara av intresse för andra som har hamnat i samma situation...

Easy Recovery hade helt klart bäst scanning för att hitta filer efter en formatering och ominstallation... Hittade flest filer och visade resultatet på ett begripligt sätt.

Rekommenderas!

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.
Har testat EasyRecovery, R-Studio, R-Undelete, RecoverMyFiles, Active FileRecovery, PC Inspector FileRecovery, GetDataBack, VirtualLab.
BARA VirtualLab hittade filerna, men kan inte rädda dom utan betalning på 5$/GB, och jag har nästan 30GB data att rädda...
Nån som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Jag har samma problem.
Har testat EasyRecovery, R-Studio, R-Undelete, RecoverMyFiles, Active FileRecovery, PC Inspector FileRecovery, GetDataBack, VirtualLab.
BARA VirtualLab hittade filerna, men kan inte rädda dom utan betalning på 5$/GB, och jag har nästan 30GB data att rädda...
Nån som kan hjälpa?

hur gjorde du när du scannade i R-Studio ?

har mycket svårt att tro att R-Studio inte skulle klara att hitta filerna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Jag har samma problem.
Har testat EasyRecovery, R-Studio, R-Undelete, RecoverMyFiles, Active FileRecovery, PC Inspector FileRecovery, GetDataBack, VirtualLab.
BARA VirtualLab hittade filerna, men kan inte rädda dom utan betalning på 5$/GB, och jag har nästan 30GB data att rädda...
Nån som kan hjälpa?

5$/GB?? Har du räknat ut priset på programvaran delat med GB lr? Om du verkligen behöver filerna är det nog dessväre värt det... Jag testade mestadels demoversioner med olika begränsningar, tex kan inte återställa filer över en viss storkek osv...

Men behöver du verkligen återställa 30 GIG??? Bättre att du tar det som e absolut viktigast. =(

Apropå R-studio så anser jag inte att det var så bra. Verkar vara starkt överreklamerat om du frågar mig....

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

R-Studio, kan återskapa och skapa virtuella Raid-set, har jag inte sett att något annat recovery program klarar. Med rätt version kan man ansluta mjukvaran till andra datorer (utan att behöva installera den) och återskapa data. Har jag inte heller sett andra program som kan.

Vet man inte hur man skall använda programmet så är det svårt att dra nytta av det men vet man så är det mycket kraftfullt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ehm, jag har återställt en 120 Gigs hårddisk med programmet GetDataBack. Det funkade finfint och kan rekommenderas. Dock tar det lång tid.

/D

Visa signatur

.: länge leve dolby :.

Permalänk
Medlem

Overlord:
Man måste köpa "quota" för att kunna rädda data med VirtualLab.
1quota = 1GB = 5$.
Egentligen har jag ca 150GB data att rädda. De där 30GB jag nämnde är det absolut viktigaste, saker som jag gjort själv och som inte går att ladda ner från internet.

Permalänk
Medlem

file scavenger är ett smidigt program med som hittat dem filer jag råkat slarva bort.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Overlord:
Man måste köpa "quota" för att kunna rädda data med VirtualLab.
1quota = 1GB = 5$.
Egentligen har jag ca 150GB data att rädda. De där 30GB jag nämnde är det absolut viktigaste, saker som jag gjort själv och som inte går att ladda ner från internet.

hmm... oki... tjao, då blir du nog tvungen att betala om det inte hittar ngt annat program som hitta och återställa filerna åt dig. Tough luck

Visa signatur

Overlord