Permalänk
Medlem

Vattenkylning frågor

Hej!
Jag har planer på att skaffa vatten kylning nu i sommar (endast till cpu) för att grfik kortet det lånar jag och jag har ett MSI moderkort så kylare till nordbryggan blir krångligt p.g.a inga hål där. Har tittat lite på ett billigt och (bra?) kit: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASEKT03-L20E Jag undrar då behöver man en tank? Och hur stark fläkt rekommenderas om man ska klocka 3.4ghz + med den där kylningen? säg nu inte att jag ska köpa dyra paket för 2-3k kr nu.
Annars om ni är snälla ås kanske ni kan plocka ihop ett annat bättre (om möjligt) för samma pengar.

Tack på förhand!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

VAD??? ska du klocka till 3,4?

Skit i vattenkylningen och köp ett graffekort istället.

Skämt åt sido:
Om du bara ska kyla cpu så tror jag att detta paket blir bra.

Ta reda på storleken på radiatorn så vet du vad du ska ha för fläkt/ar.

Om du behöver en tank eller inte är upp till dej. jag skulle tro att det går att köra utan, men du får bättre kylning med en tank.

Det finns olika varianter på vattenbehållare (läs tank), satsa på en sån där genomskinlig plexivariant du kan ha i en 5½ slot och nåra lampor i olika färger bakom. Ser ascoolt ut.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Det är en 120 mm fläkt man ska ha till den. Varför köpa nytt grafik kort om jag sitter med ett 9700 PRO AIW (som jag iof lånar)? Annars har jag ju mittt 9600 pro.

EDIT: Vad är det för skillnad på dessa :
Danger Den vattentank plexi 5 1/4 1/2
Och: Danger Den vattentank plexi 5 1/4 1/2 Dual?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |