Permalänk
Medlem

Nätverk via firewire

Har kopplat ihop min stationära dator med min laptop via firewire.
Stausen är att de är anslutna med 400mbit/s, men jag hittar inte på vare sig den ena elr den adra datorn när jag söker efter datorer elr personer i xp, som förövrigt båda datorerna har som os. Den stationära datorn har 6p anslutning och laptopen har 4p anslutning, vilket givetvis kabeln har. Hur går jag tillväga för att kunna föra över filer mellan datorerna? Båda datorerna har delning aktiverat

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Re: Nätverk via firewire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samme22
Har kopplat ihop min stationära dator med min laptop via firewire.
Stausen är att de är anslutna med 400mbit/s, men jag hittar inte på vare sig den ena elr den adra datorn när jag söker efter datorer elr personer i xp, som förövrigt båda datorerna har som os. Den stationära datorn har 6p anslutning och laptopen har 4p anslutning, vilket givetvis kabeln har. Hur går jag tillväga för att kunna föra över filer mellan datorerna? Båda datorerna har delning aktiverat

Detta funderar jag också på att göra, är det ngn som vet med säkerhet att det fungerar?

"Stationär">"Firewirekabel"<"Bärbar"

Är det bara att koppla ihop den bärbara och den stationära med en vanlig firewire kabel (6p i ena änden och 4p i andra) eller måste man ha ngt annat för att det ska fungera?

Visa signatur

Tagan 430w Easy connect, x2 3800+, Sapphire Pure Advantage Crossfire, X1800XT 512MB, Corsair Value select 2x1024Mb, Hyundai L90D+. 3Dmark06: 4358p, 3DMark05:8798, 3DMark2001 SE:22675p

Permalänk
Gäst

Det räcker med en kabel. Ni får ställa in IP för varje firewire enhet i nätverksinställningarna. Sen är det bara att tuta och köra.