Hur man bygger en subb! [Bilder]
Många vill ju ha grymt med bas i bilen. Det finns många sätt att få bra bas i bilen. Man kan antingen hyra in polarna som sitter och gör ljud i takt med musiken, eller så bygger man en baslåda. Jag valde det andra alternativet.
Eftersom jag är en relativt fattig och nybliven student (dvs arbetslös för tusan) så skulle det givetvis bli så billigt som det bara går!
Därför var det bara börja bygget, för sitta på arslet och få nåt gjort går inte.
Började med att bränna iväg till byggvaruhuset Silvan för att köpa spånskiva. Riktigt billig spånskiva. Oh yeah.
Dock hade smarta sakerna stängt sågen, så jag fick köpa lite spillbitar istället.

(Obs den avancerade ritningen på spånskivan!!)
Väl hemma igen efter en uppfriskande tur med rallymazdan hem var det bara att börja med att kapa och ha för sig. Och för mig hade jag. LÄNGE.

Efter många vackra ord till min 99kr dyra sticksåg, som inte ville sätta fast mitt sågblad så gick det ändå till slut. Några nyinvesterade tvingar fick äran vara med på denna bild.

För att man ska få ork att jobba vidare behöver man lite ögongodis. Därför ställde jag ihop de fina bitarna jag nyss sågat och ögonen rann av lycka.

Eftersom min baslåda är extrautrustad tänkte jag ha ett hål för att skruva fast den också. Så här har jag kommit en bra bit på väg!

Det ska vara ett billigt bygge, så använder man sig självklart av prima deluxe über kvalitetsgrejer. En hel Pyramid 10" med ordentliga effekter att skryta med!

Här kan man tydligt se vad som komma skall. Min extrautrustade subba med O-kupa och 10"-bygel!

Självklart köper man ju ännu mer exkluisiva saker till sitt exklusiva bygge! Kan du tänka dig det här?! Delningsfilter och högtalarterminal?! Det är ju bara för gött. Verkligen top of the line grejer.

Det finns inte ord. Delningsfiltet modell "Deluxe super Platinum MAGNUM" med högkvalitativ koppartråd sitter monterad.

Känns som jag saknar någonting! Jag vet inte vad, men någonting är det!!

Eftersom det ett väldigt exklusivt bygge så använder man inte dämpmatta från butiken. Man snor rockwoll som ligger i husets gemensamma snickarbod! Funkar mycket bättre än skiten de säljer i butikerna! Sen hur mycket man ska ha, det spelar ingen roll. Bara ösa i lite. Blir säkert jättebra.

Eftersom det är ett riktigt kvalitetsbygge, kan vi inte köpa skräpgrejer. Därför räckte budgeten bara till ett nyckelband.

Såja! Nu är det nästan klart! Nu ska mitt extrema bygge bara kläs, sen kommer jag rocka fett på SASCA! Trycket måste vara enormt. Jag är väldigt förväntansfull över det otroligt vackra resultatet. Förmodligen låter det lika bra också, med mitt enorma tävlingsslutsteg från Clas Ohlson som lämnar hela 2x30W.

Det var allt för idag!
Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1