Storleken har betydelse?

Permalänk
Medlem

Storleken har betydelse?

hej!

Tänkte köpa mig ny skärm och undrar om 21 tum CRT är att rekomendera eller om jag ska köpa en 19 tums?

Har också beställt ett gainward 6800 ultra gs så då förstår ni att det är spela jag kommer att göra, och internet förstås.

Hur är det att spela med en 21" jämfört med 19" ?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt en 21" men jag är ingen elitegamer om det va åsikter från en sån du ville ha...

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Jag kör på 19" och det är alldeles lagomt, en kompis hade en 20" och det var inte speciellt mkt bättre... dock tungt så inåt hvete

Permalänk
Medlem

Har spelat med 21"... Bara knubb enligt mig... 19 skulle jag valt.

Permalänk
Medlem

Jag har 22" Samsung SyncMaster 1200NF och den är kanon! Men tror spel har en tendens att bli "blaskig" när det kommer upp på sån här storlek! Sen beror nog på upplösningen! Själv spelar jag 800X600 i BF42 och BFvietnam.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Okey
har fortfarande svårt att bestämma mig, har aldrig upplevt ngt större än 19"

Permalänk
Medlem

19 är nog bäst, 21 blir lite väl tycker jag

offtopic- kolla wievs på den här tråden kan det ha nåt med namnet att göra

Permalänk
Medlem

Större skärmar är bättre av flera anledningar. För det första större skärm givetvis vilket är speciellt bra för spel

2. Ju större skärm ju bättre kvalitet. Det finns inga 19" som kan tävla med de bästa 21" eller 22" som det är nu med Diamondtron skärmarna. De är dock väsentligt mycket dyrare men tycker inte man ska spara in på skärmen. 22" klarar högre upplösningar och har betydligt bättre bildkvalitet.

Det viktigaste är dock inte 19" eller 21" utan att du skaffar en Trinitron eller Diamondtron skärm. Det är prioritet nummer 1.

Sen enda nackdelen med stora skärmar förutom storleken då naturligtvis som ju är både en för och nackdel är att du kan behöva lite mer aa helt enkelt :). Men sen det har du igen på att du kan spela i 1600x1200 med full bibehållen bildkvalitet om ditt grafikkort kan hänga med åtminstone.

Men jag gick från 19 till 21" enorm skillnad faktiskt. Främst i bildkvalitet men också skärmstorlek. Och min 22" fungerar suveränt som en TV och har bättre bildkvalitet än någon HDTV jag sett. Dock inget panorama fönster tyvärr men men kan inte få allt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Gissa om jag har beslutsångest.

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en CRT idag så hade jag tagit en så stor som möjligt.
Men jag hade hellre lagt pengarna på en 19" TFT skärm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Du får 4.5Kg mer för pengarna om du tar 21 tummaren så ta dem.

Jag älskar skuggmask skärmar så valet är enkelt för mig men de flesta här kommer att välja 19 tummaren.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grega
Jadu

det står mellan dessa

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005945...

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501004557...

Vet inte riktigt vad de e för bildrör i dem..

skiljer drygt 1000:-

Glöm inte att det är priser i exklusive moms det där:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Du ska fortfarande ha en Diamondtron skärm. Skit i skuggmaskskärmarna helt enkelt. Tro mig de är inte speciellt bra i jämförelse. Ta Philips 109P40 eller 202P40 istället. Kostar mer men de är så pass mycket bättre du får mer bang for the buck i alla fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Grejen är den att skärmen måste komma ifrån dustin.se för jag ska skicka tillbaka en skärm de e fel på och kunde då få byta storlek/tillverkare om jag ville.