Permalänk
Medlem

Kamera ljud till K700

vart ska man skriva in detta
jag har en K700 fungerar det endå??

Går det stänga av kameraljudet på E700, och isf hur?
Jadå, enl. TheRaik går det alldeles utmärkt, såhär gör du!

!OBS!: Då detta är specialfunktioner som inte är meningen att du ska ta del av finns risken att telefonen skadas!

1. Skriv in koden "*#8999*8378#" i mobilen. Nu får du fram en meny.
2. Gå in i den meny som heter "H/V test".
3. Gå in i den meny som heter "Ljudinställningar".
4. Gå in i det menyval som heter "Melodiförstärkning".
5. I den textinmatningsskärm som kommer fram, skriv in 0 och spara. Notera att när du tryckt spara ändrar den tillbaks sig till 6 som är standardvärde, men strunta i det och gå tillbaks och stäng ner specialmenyerna.
6. Med sidoknappen, dra ner knappvolym till minimum.
7. Voila, prova ta kort. Om din ringsignal försvinner så prova dra upp "knappvolym" med sidoknappen igen. För att återställa, gör om alltihop men ställ värdet till 6 igen. Notera att om du höjer knappvolymen kommer kameraljudet tillbaks.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd

i huvudfönstret brukar det vara. Är iaf så på de telefoner jag har haft och velat gå in på Servicemenyerna

Permalänk
Medlem

Okej...
Först frågar du efter en K700, och det kan du göra om du går in i Mötesprofilen, då är det avstängt.

Sen har du förmodligen klippt ut texten från någonstans och där står det hur man gör på en E700, och detta är inte en Sony Ericsson-telefon utan en Samsung, så chansen för att detta ska funka på en K700 är astronomiskt liten.

Du kan förresten söka så hittar du minst tre trådar som tagit upp hur man stänger av kameraljudet på K700.

Visa signatur

Maila mig