Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4

Permalänk
Hedersmedlem

FY FAAAAAN vilken skitkvalle på sakerna som dom skickade med, det var
1 - installationsinstruktionerna var kassa och utdaterade
2 - en av de fyra skruvarna man skulle fästa skiten med gick AV pga att jag skruvade på muttern för hårt! - har ni hört talas om någon så dålig kvalitet på skruv förr!?
3 - "klämman" som hålls fast av två skruvar kunde jag knappt fästa lite lagom hårt, innan den började bli sne
4 - nu påstår ni säkert att jag dragit åt för hårt....men....hey....jag drar bara åt så kylpastan får kontakt med chippen...
och då gjorde jag ändå slut på ALL pasta som följde med.

Helt klart är att jag ska hålla mig till zalman i framtiden - hoppas dom fixar en x800-kompatibel kylare snart!

hoppas denna sak inte lossnar under körning, nu, bara

den är dock lite skum på vissa sätt..
1 - den låter ingenting (60-70% på standardkylaren är som 100% på denna
2 - den kyler, trots att man inte ens med 100% på fläkten kan känna något vinddrag bakom datorn
3 - temperaturerna...är.....fina

lekte lite i ati-tool

full load under 60 ºC efter 3½ minuters körning - fläkten ljudlös

men skiten lär ju trilla av snart...en till skruv går väl av när som helst =(

sedan till det roligaste:
om det är grafikkortet som ger upphov till detta, eller om det är grafikkortets "fläktcontroller" som i sin tur pumpar fläkten med dumma instruktioner, vet jag inte....

precis som med originalkylaren (det är därför jag vet att detta inte beror på fläktarna) så KNASTRAR skiten om man inte kör 100% fan-speed - men om man kör 100% så hör man ju fläkten =(

så ruttet....funderar på att bygga något manuellt istället & totalt skippa atis tempstyrda skräp

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Neeej, efter alla positiva omdöme så sabbar du allt Gurra!!! Damn you, damn you to hell Nåja, har man köpt skiten får man ju använda den. Funderar på att slå på stort o köpa arctic silver också.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Neeej, efter alla positiva omdöme så sabbar du allt Gurra!!! Damn you, damn you to hell Nåja, har man köpt skiten får man ju använda den. Funderar på att slå på stort o köpa arctic silver också.

jag ska då köpa en till - men ska försöka behandla den lite mer försiktigt (inte så hårt som man gör med en zalman t.ex.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag har precis monterat min också nu. Jag kör fläkten på 80% i Atitool och fick max temp 61 grader efter några rundor med 3dmark.

Håller med Gurra om skruvarna. De är tunna som knappnålar nästan och böjer sig hur lätt som helst så var försiktiga.

Permalänk
Medlem

Om man klanatr till sig, vad är bäst att tvätta bort kylpasta med?