Citat:
Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Är det någon här?
[Text Cut]
- Var f-n finns filhanteraren/utforskaren? Jag kommer bara till 3 eller min 3 med nyheter, sport, spel osv.
- Hur f-n installeras program när det inte ens finns filhanterare?
- Av mitt 3Reload återstår endast 50:- Va f-n har hänt? Inne i 3 portal är väl kostnadsfritt? Skulle aldrig köpa löjliga Britney Spears klipp för 15 kr! Herregud.
- Går det att ha en egen bild som bakgrund, anpassad efter skärmens storlek?
F-n. Köpte skiten den 01 Okt och har ännu knappt kommit i gång.
Trots allt detta tycker jag 3G verkar lovande och jag vill ge telefonen och tekniken en chans innan jag dömer ut den.
Filhanterararen når du genom att trycka på ikonen funktionsstartaren, den som är längst uppe till höger. Genväg är att trycka på "genvägsknappen, den med en pil på som sitter ovanför själva <av/på> knappen och sen på spelknapp <a>, det är den med 1 punkt på. Tryck först på genvägsknappen, sen spelknapp a. Då kommer du automatiskt till funktionsstartaren. Där väljer du mappen <verktyg>, sen klickar du på <kontrollpanelen>, välj fliken <Enhet>. Längst ner står utforskaren, där kan du även se filer som finns. Dock kan du endast se av Tre godkända filer, dv.s. du kan knappt se några filer alls. Vill man se alla måste man som jag föredrar att säga "cracka" telefonen och installera en filemanager.
Finns två programtyper, (Jar,Jad)-filer och (Sis) filer, för över dessa till telefonen. Gå sen till funktionsstartaren (genvägsknapp+spelknapp a), där väljer du <program> i menyn. Sen väljer du <installera>, då kommer det upp en ruta med alla installationsfiler som för tillfället finns på telefonen. Vet du hur man för över filer till mobilen? Annars kan man även installera genom desktopsuite, ivf Sis filer fungerar därifrån. Då installeras dom automatiskt på telefonen. Har dock läst att det är bäst föra över dom till telefonen och köra installationen därifrån.
Som någon sa tidigare ang pengarna så tyvärr, hur mycket du har kvar på innehållstjänsterna går inte att se. Däremot kan du se hur mycket du ringt för genom att skriva *133#
Men, det finns ett knep för innehållstjänsterna. Gå själva startsidan på telefonen, alltså den sida som startas när du startar telefonen. Välj där "Idag på 3" så kopplar den ut mot Tres portal. Sen väljer du någonstans där "mitt 3", sen plånboken och kvittohantering. Vet inte exakt var det finns, min kan inte koppla upp sig just nu. Nåväl, där kan du se vad du köpt för något och vilka tjänster som kostat. På min står det just nu 4 st gps tjänster a 2 kr. Alltså har jag gjort av med 8 kr innehållstjänster och bör då ha kvar 50-8=42 kr.
Bakgrund går att ha, som någon sa (208*256) pixlar, har en bild och den infon är (bredd 7,34 cm, höjd 9,03 cm, Pixlar per tum 72,009). Den för du bara över till C:\documents\media files\image\wallpaper.
Du har säkert läst vad jag skrivit tidigare, du kan inte välja var du vill installera pg.a. en spärr från Tre, detta för att förhindra att man byter SD-kort med varandra. Du är m.a.o begränsad till internminnet om du inte väljer att tweaka och cracka telefonen.