Permalänk
Medlem

Gå in i kontrollpanelen så finns där "Utforskaren".

50:- är i tjänster på 3 portalen. Dom syns inte när du kollar saldot.

Bakgrundernas storlek är 208x256. Bara att lägga dom i D:\Media files\Images\unfiled\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Inte jag, och ändå har jag lagt dom i just den mappen!

Någon mer som inte kan spela från SD-kortet?

Kan vara så att det är case sensitive. Se till att alla mappar börjar med versal.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Är det någon här?

[Text Cut]

- Var f-n finns filhanteraren/utforskaren? Jag kommer bara till 3 eller min 3 med nyheter, sport, spel osv.

- Hur f-n installeras program när det inte ens finns filhanterare?

- Av mitt 3Reload återstår endast 50:- Va f-n har hänt? Inne i 3 portal är väl kostnadsfritt? Skulle aldrig köpa löjliga Britney Spears klipp för 15 kr! Herregud.

- Går det att ha en egen bild som bakgrund, anpassad efter skärmens storlek?

F-n. Köpte skiten den 01 Okt och har ännu knappt kommit i gång.

Trots allt detta tycker jag 3G verkar lovande och jag vill ge telefonen och tekniken en chans innan jag dömer ut den.

Filhanterararen når du genom att trycka på ikonen funktionsstartaren, den som är längst uppe till höger. Genväg är att trycka på "genvägsknappen, den med en pil på som sitter ovanför själva <av/på> knappen och sen på spelknapp <a>, det är den med 1 punkt på. Tryck först på genvägsknappen, sen spelknapp a. Då kommer du automatiskt till funktionsstartaren. Där väljer du mappen <verktyg>, sen klickar du på <kontrollpanelen>, välj fliken <Enhet>. Längst ner står utforskaren, där kan du även se filer som finns. Dock kan du endast se av Tre godkända filer, dv.s. du kan knappt se några filer alls. Vill man se alla måste man som jag föredrar att säga "cracka" telefonen och installera en filemanager.

Finns två programtyper, (Jar,Jad)-filer och (Sis) filer, för över dessa till telefonen. Gå sen till funktionsstartaren (genvägsknapp+spelknapp a), där väljer du <program> i menyn. Sen väljer du <installera>, då kommer det upp en ruta med alla installationsfiler som för tillfället finns på telefonen. Vet du hur man för över filer till mobilen? Annars kan man även installera genom desktopsuite, ivf Sis filer fungerar därifrån. Då installeras dom automatiskt på telefonen. Har dock läst att det är bäst föra över dom till telefonen och köra installationen därifrån.

Som någon sa tidigare ang pengarna så tyvärr, hur mycket du har kvar på innehållstjänsterna går inte att se. Däremot kan du se hur mycket du ringt för genom att skriva *133#
Men, det finns ett knep för innehållstjänsterna. Gå själva startsidan på telefonen, alltså den sida som startas när du startar telefonen. Välj där "Idag på 3" så kopplar den ut mot Tres portal. Sen väljer du någonstans där "mitt 3", sen plånboken och kvittohantering. Vet inte exakt var det finns, min kan inte koppla upp sig just nu. Nåväl, där kan du se vad du köpt för något och vilka tjänster som kostat. På min står det just nu 4 st gps tjänster a 2 kr. Alltså har jag gjort av med 8 kr innehållstjänster och bör då ha kvar 50-8=42 kr.

Bakgrund går att ha, som någon sa (208*256) pixlar, har en bild och den infon är (bredd 7,34 cm, höjd 9,03 cm, Pixlar per tum 72,009). Den för du bara över till C:\documents\media files\image\wallpaper.

Du har säkert läst vad jag skrivit tidigare, du kan inte välja var du vill installera pg.a. en spärr från Tre, detta för att förhindra att man byter SD-kort med varandra. Du är m.a.o begränsad till internminnet om du inte väljer att tweaka och cracka telefonen.

Permalänk

Är det någon som har hittat en karta online som visar koordinater? Skulle vilja ha en sån att knappa in koordinaterna i GPS:n, eftersom det inte finns inbyggd karta.

Permalänk

Någon som har fått igång edoom? har en a925 och har installerat edoom, har dessutom lagt doom1.wad och doom3.wad i D:\Media files\document\DOOM. Men varje gång jag försöker spela får jag upp felmeddelandet:
"stängt program
Program Main
Anledningskod ECompXL
Anledningsnummer: 33"

Någon som vet hur man åtgärdar detta? VIll ju spela;)

Permalänk
Medlem

Storföretagaren har visst lite problem med sitt språkbruk. Eller har du inbyggt *BEEP* när du talar?

Ladda ner S-man. Kan skicka alla filer via bluetooth säger infon iaf:
"There is now a Bluebeam option. This allows users to send files via Bluetooth, something which Symbian/SE forgot to add in their File Manager. This was previously called "Bluetooth send". "

http://my-symbian.com/uiq/download/search.php?name=SMan

Permalänk

S-man är väl till p800???? fungerar det ändå, utan att ha lagt in den filen som förstör telefonen??

Permalänk
Medlem

Vet ni om någon irc-klient som fungerar? Får inte symIRC att fungera.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Something, vad förstör den där p800nånting.sis filen för något?

Permalänk

intressant att en del köper en sån här pass avancerad mobil och tror att det fungerar som vilken nokia som helst...

allting är ju förinställt i mobilen...eposten går att komma åt på portalen gratis...annars kan man ställa in att ha den bland meddelande, det står om det på tres hemsida...då kostar det pengar så dumt...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Citat:

Hur i h-e får man i gång e-posten?
Miljoner med inställningar, men inga instruktioner. Inte ens hos 3 eller i deras manualer.
Alla får 073x-xxxxxx@tre.se som adress eller hur?

Haha, allt det där står i papprena som följer med, jag minns inte exakt vart men jag har läst det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur i h-e får man i gång e-posten?
Miljoner med inställningar, men inga instruktioner. Inte ens hos 3 eller i deras manualer.
Alla får 073x-xxxxxx@tre.se som adress eller hur?

http://tre.se/templates/FAQ.aspx?id=428

Citat:

Det ska finnas en röstmemofunktion. Tyvärr kan jag inte hitta den.

Ett hett tips är ikonen "Röstanteckingar".

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill lägga filerna i minnet och installera senare. PÅ en valfri plats. Men det är nog för mycket begärt.

Det verkar som att det bara är du som inte har lyckats med det =/

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Jag tycker det verkar som om han inte lyckas med något alls. Ett tips kan ju vara att läsa igenom det som står på de tidigare sidorna här, kanske inte just om e-posten för det har nog alla utom en fått att fungera, utan om de andra sakerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill lägga filerna i minnet och installera senare. PÅ en valfri plats. Men det är nog för mycket begärt.

Menar du när du laddar ner filerna, eller när du lägger över från datorn ?
för att du kan lägga över filerna från datorn för att installera senare.

Citat:

Det ska finnas en röstmemofunktion. Tyvärr kan jag inte hitta den.

ligger i "Program" (Ikonen längst till höger) och heter "RöstAnt."

<EDIT>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas

Jag tycker det verkar som om han inte lyckas med något alls. Ett tips kan ju vara att läsa igenom det som står på de tidigare sidorna här, kanske inte just om e-posten för det har nog alla utom en fått att fungera, utan om de andra sakerna.

Kanske är lite svårt att hitta nått vettigt om det han undrar pga att denna tråden är så off topic som den är ibland så kanske det är ganska jobbigt och lönlöst att läsa igenom 18sid som kanske innehåller 20% saker som håller sig till Topic
</EDIT>

Permalänk

Radio...

Finns det någon inyggd radio i mobilen?
Eller måste surfa in på webradion isf?

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta betyder då att man måste installera ett "filemanager" program, och jag tvivlar det fungerar utan ericssonIDfilen. Om det gör då så är det ändå ett jäkla pillergöra, nog hade dom kunnat göra det enklare än så.

Vad har du emot den filen anyway?
NEJ, den förstår inte. Punkt slut.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Vad har du emot den filen anyway?
NEJ, den förstår inte. Punkt slut.

Brukar höra till god sed att
läsa igenom en tråd innan
man börjar skriva i den. Mitt
råd till dig är att läsa igenom
tråden, så ska du se att du får
svar på dina frågor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Brukar höra till god sed att
läsa igenom en tråd innan
man börjar skriva i den. Mitt
råd till dig är att läsa igenom
tråden, så ska du se att du får
svar på dina frågor.

Men det kanske är svårt att hitta direkt till just svaret om P800-filen, så om du ville vara vänlig så kan ju du berätta här på sida 19 vad p800-filen skadar telefonen på för sätt!

Permalänk
Hedersmedlem

Storföretagaren: Lugna ned lite med attityden. Skriv vänligt, så får du vänliga svar.

Ni andra: Håll er till topic och klaga inte på Storföretagaren.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får in de svenska menyerna igen?
När jag tog upp mobilen ur fickan idag sa den att internminnet blivit formaterat pga ngt fel!?!
Nu finns bara engelska menyn att tillgå...
tips & ideer på hur man kan fixxa detta?
Köpte den direkt av Tre så jag har ingen butik att gå till...

Permalänk

Är det någon som låst upp sin A925´a med detta program
http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid...

Fick äntligen tummen ur arslet och installerade det.
Men vad ska jag göra nu då? Kommer åt en jäkla massa filer men villken ska jag pilla på för att kunna byta operatör?

Permalänk

Kanske har missat något men vad ger det för fördelar att låsa upp Motorola A925 förutom att man kan använda en annan operatör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Är det någon som låst upp sin A925´a med detta program
http://www.pdaphonehome.com/forums/...;threadid=25857

Fick äntligen tummen ur arslet och installerade det.
Men vad ska jag göra nu då? Kommer åt en jäkla massa filer men villken ska jag pilla på för att kunna byta operatör?

Du kan inte låsa upp operaörs låset med det programmet om det är det du är ute efter.

EDIT: så nu citerar jag rätt inlägg

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Förmodar att "Erik_GBG" citerar fel medelande??
för jag har inte försökt mig på att låsa upp ngt...
Ringde Tre och de sa att jag fick ta mig till deras butik i Helsingborg...

Någon som vet om de lägger om språket oxå när man låser upp den på en firma?

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte har förstått hur man stänger ner picodrive när man inte vill spela mer? (hur gör man?)

Permalänk
Medlem

klicka där menyn borde vara....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joccca
Förmodar att "Erik_GBG" citerar fel medelande??
för jag har inte försökt mig på att låsa upp ngt...
Ringde Tre och de sa att jag fick ta mig till deras butik i Helsingborg...

Någon som vet om de lägger om språket oxå när man låser upp den på en firma?

Sorry, blev visst fel medelande skulle citera The-Patriks inlägg.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Eftersom att det verkar ha blivit den officiella A925 tråden (mycket bra sådan också) så e de lika bra att jag ställer min fråga här.

Sprang som många andra och köpta en A925 för 495:- (645 med kontantkort) men det enda som inte e bra för mig är att det är med 3 och då jag inte riktigt bor så att man får in bra mottagning med 3 undrar jag om man efter upplåsning kan köra med sitt gamla telia kontantkort i A925:an? Köpte den egentligen endast för prisets skull, eftersom att det är en handdator också.

Vissa har teorier om att mobilen inte kan använda annat än 3g abonnemang eller liknande. Men eftersom att 3 kan switcha till GSM när 3g inte finns borde man ju med telia kunna köra på GSM hela tiden och få riktig täckning.
Jag är dock medveten om att detta kommer att ta bort en del funktioner som videosamtal, men vem bryr sig om det egentligen?
Kan det vara något annat som försvinner?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

du kommer inte att kunna använda "GPS"en sen heller