Permalänk

Ang. Skära ut plexi.

hur gör man för att skära ut plexi på bästa sätt om man inte har tillgång till sticksåg etc?

Permalänk
Medlem

bågfil.

Permalänk
Medlem

Gör nåt nytt som ingen gjort förut..
Håll plexit mellan tänderna o bryt av.. endast döda fiskar flyter med strömmen

Permalänk
Medlem

kan gå med mattkniven oxå ifall man skär riktigt hårt och bryter.

Permalänk

Jag tror att det faktiskt skulle se ganska "home made" ifall man skulle ge sig på att skära ut med en köksnkniv:D (eller är mattkniv=kökskniv?)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Hjälpsam

Enklaste, snabbaste sättet och oftast det billigaste i slutändan (pga förstört matrial osv) är att investera i lite vettiga verktyg. Samt att använda verktyg till vad dom är till för... för det mesta iaf.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Jag tror att det faktiskt skulle se ganska "home made" ifall man skulle ge sig på att skära ut med en köksnkniv:D (eller är mattkniv=kökskniv?)

Mattkniv, en kniv man delar mattor med. Du vet, en sån som man går på :).

Annars kan du koppla någon koppar tråd eller nått till ett batteri och sedan skära ut det?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

mattkniv...

Ja kapa 5mm plexi med mattkniv förut de går perfekt om man ska kapa rakt, de ända som krevs är en vass kant att knäcka den imot.

Permalänk

jag har sågat med en vanlig fogsvans (en vanlig träsåg) det funkar bra (man får vara liteföriktig så plexit inte spricker)

Permalänk
Medlem

jag brukar använda glasmästarnas speciella plexikniv.. den är bra tror dom inte är speciellt dyra då det liknar en mattkniv fast mer som en krok.. och baksidan för att skära av skyddsplasten..

kanske finns å köpa på classe eller liknande.

Permalänk
Medlem

Bränna bort :P?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jag använder en väldigt väldigt fintandad såg till det, med en fogsvans lyckades jag inte så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johny cobra
jag har sågat med en vanlig fogsvans (en vanlig träsåg) det funkar bra (man får vara liteföriktig så plexit inte spricker)

AJAJ fogsvansen blir slö av sånt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
AJAJ fogsvansen blir slö av sånt.

ska man bry sig om det? man köper juh bara en ny eller plockar hem en ny från jobbet =P