Permalänk
Medlem

Ny iRiver: H10

Ok, detta är bara rykten, men ändå: http://forum.iriver.se/viewtopic.php?t=7800

Den ser intressant ut, men varför ska alla Micro-HDD-spelare ha touchpad för?

Någon som vet något mer om den?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Re: Ny iRiver: H10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Ok, detta är bara rykten, men ändå: http://forum.iriver.se/viewtopic.php?t=7800

Den ser intressant ut, men varför ska alla Micro-HDD-spelare ha touchpad för?

för att apple har det? företag gillar att apa efter :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

YES!
Äntligen.
Har väntat på en lagon stor version från iRiver 5GB-10GB är perfekt, den ser ut att bli mindre en dagen H300 Serie.

Någon som vet realse i Sverige?

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

Re: Ny iRiver: H10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
(...) men varför ska alla Micro-HDD-spelare ha touchpad för? (...)

Precis som jens sa, för att originalet har det

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Skulle tro jag blir en av de första kunderna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jamen det är ju så stört att just alla micro-hdd-spelare ska ha det. Finns aldrig på flash-spelare, och inte så ofta på hårddiskspelare. Men iPod Mini, Creative Zen Micro och nu iRiver H10, det är ju tre i rad.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jamen det är ju så stört att just alla micro-hdd-spelare ska ha det. Finns aldrig på flash-spelare, och inte så ofta på hårddiskspelare. Men iPod Mini, Creative Zen Micro och nu iRiver H10, det är ju tre i rad.

vanliga ipoden har det, o har haft det länge :D:D

varför det inte finns på flashspelare? kanske för att de är så små att då skulle områdena som man skulle få trycka på för olika knappar bli så små att det skulle vara svårt för spelaren att avgöra vilken knapp man igentligen tryckte på :D:D

men ryktena säger ju att apple snart ska släppa en flash-spelare, kanske blir de först me touchknappar där med :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jaja, men hursomhelst är det nog Mp3-spelaren med stort M för mig

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Åh, detta bådar gott!

iRiver är den enda HDD spelare som idag kör med mappstruktur (såvitt jag vet iaf).

Jag föstår verkligen inte varför flashspelare är bra å kör med mappstruktur, medan alla hdd-spelare envisas med sina ***** ID3-taggar!

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna haft en mp3-spelare med ett hjul (ungefär som volym-reglaget på en stereoförstärkare) som man vred på för att navigera.
Man trycker på hjulet en gång så ploppar det ut, och man kan vrida på det, trycker man in det igen så låses alla knappar. Vad tycker ni om min idé?

Permalänk
Medlem

Bra, men kanske svår att genomföra rent praktiskt!
Spelaren blir nog onödigt tjock på grund av att ett stort hjul ska kunna skjutar ut ur den.

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Åh, detta bådar gott!

iRiver är den enda HDD spelare som idag kör med mappstruktur (såvitt jag vet iaf).

Jag föstår verkligen inte varför flashspelare är bra å kör med mappstruktur, medan alla hdd-spelare envisas med sina ***** ID3-taggar!

Jag var också skeptisk till ID3 taggar innnan jag fick min Ipod. Men nu när jag har gett det en ärlig chans så måste jag säga att jag föredrar det över mappstrukturer. Jag tror att många som gnäller om ID3 taggar är sådana som sitter med sina flashspelare och aldrig ägt en iPod t.ex.

Med EpPhod, ett gratis alternativ till iTunes, kan man lägga till en mapp till sin iPod och EpPhod skapar en playlist den mappen automatiskt. Att kunna bläddra ingenom sina mp3or genom artist, genre, album etc är bra mycket smidigare än att kryssa igenom ett X antal gigabite enbart genom att fara omkring i mappar. Men det är klart, man måste ha en viss ordning på sina id3 taggar för att få bläddre via genre, album, artist funktionen att funka smidigt.

Edit: Med ID3 funktinen på iPod så blir det som att musiken ligger i mappar hur som helst. Det är inte bara en stor blaffa med filer och en sökmotor. T.ex Artist -> The Cure -> en lista med album, så väljer jag t.ex Greatest hits -> och bläddrar till den låten jag vill ha, t.ex A forest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag hade gärna haft en mp3-spelare med ett hjul (ungefär som volym-reglaget på en stereoförstärkare) som man vred på för att navigera.
Man trycker på hjulet en gång så ploppar det ut, och man kan vrida på det, trycker man in det igen så låses alla knappar. Vad tycker ni om min idé?

Elle kanske ett scrollhjul som det på denna telefon.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Elle kanske ett scrollhjul som det på denna telefon.

http://www.nokia.se/phones/7110/pics/7110_mainpage_s1.jpg

Sådana rörliga saker pajar väl bara efter ett tag, eller så kommer det in smuts.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Elle kanske ett scrollhjul som det på denna telefon.

http://www.nokia.se/phones/7110/pics/7110_mainpage_s1.jpg

Dell har ju en hårddiskspelare som har ett sådant där scrollhjul, vet ej om den säljs i Sverige dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Jag var också skeptisk till ID3 taggar innnan jag fick min Ipod. Men nu när jag har gett det en ärlig chans så måste jag säga att jag föredrar det över mappstrukturer. Jag tror att många som gnäller om ID3 taggar är sådana som sitter med sina flashspelare och aldrig ägt en iPod t.ex.

Med EpPhod, ett gratis alternativ till iTunes, kan man lägga till en mapp till sin iPod och EpPhod skapar en playlist den mappen automatiskt. Att kunna bläddra ingenom sina mp3or genom artist, genre, album etc är bra mycket smidigare än att kryssa igenom ett X antal gigabite enbart genom att fara omkring i mappar. Men det är klart, man måste ha en viss ordning på sina id3 taggar för att få bläddre via genre, album, artist funktionen att funka smidigt.

Edit: Med ID3 funktinen på iPod så blir det som att musiken ligger i mappar hur som helst. Det är inte bara en stor blaffa med filer och en sökmotor. T.ex Artist -> The Cure -> en lista med album, så väljer jag t.ex Greatest hits -> och bläddrar till den låten jag vill ha, t.ex A forest.

Hmmm, nu hänger jag inte riktigt med.

Jag köpte mig faktiskt en iPod förra julen men lämnade tillbaks den efter en vecka. Stod inte ut med ID3-taggar. Jag prövade även EphPod å lite andra program (men någon funktion för mappar verkar inte ha funnits då?)
Med ID3-taggar måste man ju sortera enligt Artist->Album->Låtarna. Man kan ju inte själv bestämma...som exempel kan jag ta kent-mappen på min dator.
Där har jag
Kent/Album/Isola/alla låtar
Kent/Live/2002/020630 Kent Live - Roskildefestivalen/alla låtar (sammalagt är det cirka 70 livespelningar)
Kent/Demos/masa låtar
Kent/Jones & Giftet (det bandet hette innan de bytte namn till kent)/massa låtar
Med ID3-taggar får jag upp ALLA dessa "album" direkt när jag går in på kent. Alltså cirka 90 olika "album". Dessutom måste jag tagga alla Jones & Giftet-låtar så att de ligger på "albumet" Jones och giftet och "artisten" är kent. Det blir dessutom grymt jobbigt att bara ta sig fram till säg albumet "Verkligen", som ligger riktigt långt ner i listan i så fall.
Med mappsturktur kan jag istället sortera och kategorisera alla mina artister precis hur jag själv vill. Dessutom ser det EXAKT ut som det gör på min dator...så jag vet var allting finns. (Om man dock använder iTunes på datorn så håller jag med om att ID3-taggar är praktiskt).

Detta är varför jag tycker ID3-tag-sortering suger i mp3-spelare. Hur menade du att EphPod fungerade med playlists?

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller riktigt varför man skall sortera allt efter id3-tags....
Varför kan man inte bara sortera efter mappstruktur?
Då hade jag även sluppit problemet med att låtar som inte har fått ett spårnummer i sin id3-tag hamnar i alfabetisk ordning istället för i rätt ordning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
H10 släpps i Korea imorgon (den 16:de). Lucky bastards!

Seriöst, källa?
Borde det inte finnas redigt med bilder på den då, för jag hittar inte mycket på Google?

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
Seriöst, källa?
Borde det inte finnas redigt med bilder på den då, för jag hittar inte mycket på Google?

Källa?
Källa!

EDIT: De kanske menar att den släpps 16:de december nästa är? Fuckfuckfuck... Tabbe! *Raderar inlägg*

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Källa?
Källa!

EDIT: De kanske menar att den släpps 16:de december nästa är? Fuckfuckfuck... Tabbe! *Raderar inlägg*

vore troligt, står "new products in 2005" på dom där bilderna från tråden i irivers forum
http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/iriver_n...
http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/iriver_n...

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradiddle
vore troligt, står "new products in 2005" på dom där bilderna från tråden i irivers forum
http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/iriver_n...
http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/iriver_n...

Ja, jag kom liksom på det, om än lite försent

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Avstängd

Fakta:

First Mini HDD Mp3 player... against the Apple "iPod Mini"
(Seoul=YTN) Kim Kyong Sik reporter

Portable multimedia company Reigncom has for the first time released a mini harddrive type mp3 player in an effort to overthrow Apple computer's "iPod."

On the 16th, Reigncom held a press conference for its 5GB capacity mini HDD mp3 player "iriver H10" and said that "The H10 will bring a new tide to the world HDD mp3 player market and will be released the coming 22nd in Korea."

Reigncom, a victor in the flash memory type mp3 player market, will next month release the H10 in the USA and internationally to compete with Apple computer's "iPod Mini" which has been seeing worldwide popularity.

Mr. Yang said "If the iPod gives happiness just by possessing one, the H10 will bring happiness by its use where its functions and content are ahead of the iPod." Also, "Next year, it will earn 15% of the North American and world HDD type market."

Additionally, Reigncom revealed that they will add 1,2,20GB capacities to the H10 series.

The biggest differences between the H10 and the H series (H100, H300) is the ▲compact size ▲varying and luxurious colors ▲simple and easy to use User interface (UI).

This product uses a 1 inch harddisk and is about the size of a business card case (95.5×54.6×15mm) and will come with colors: Deep Red, Midnight Blue, Neo Silver, and Slate Gray.

Also, a change from the previous button controls, the touch scroll will be used for menu navigation and with the iriver plus program, it can automatically download music files and contents.

It holds around 1200 songs, has a 1.5 inch color TFT-LCD screen, and has USB 2.0 for quick data transfer speeds.

Furthermore, there are functions like image (JPEG) and text (TEXT) viewer that enables it to function as an electronic album and as an e-book. Also, one can enjoy watching photos while listening to music at the same time.

Price: 363,000 won (~345 USD).

Thanks to Mr. Hahn and Charles at iriver korea website for the picture and article (article by cdpkorea.com). Translation by 1121

==================== Specs =======================
Size/Weight: 9.55 x 5.46 x 1.5cm / 96.2g (Mini iPod: 9.1 x 5.1 x 1.27cm / 103g)

Capacity: 5GB

HDD : Seagate 1" HDD

Display: 1.5" 컬러 LCD (most likely 26K colors, but unknown yet)

Battery Life: Basic max 12 hours (Lithium Ion / user replacable)

Color: Neo Silver, Deep Red, Midnight Blue, Slate Grey

Navigation: Touch Scroll

Trasnfer type: USB 2.0

Support Format: MP3, WMA, future firmware upgrades will add more

Additional Functions: Image/Text (at the same time playing music), FM Radio, Voice Recording, Direct Encoding, Alarm

Price: 363,000 Korean Won (~345 USD)

from minivian.com

http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=7526&highl...

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
http://club.iriver.co.kr/down/freeboard/cdpkorea-1103176463-1...

http://club.iriver.co.kr/down/DigitalInfo/%BA%B4%BD%C5%20%BE%...

Fakta:

First Mini HDD Mp3 player... against the Apple "iPod Mini"
(Seoul=YTN) Kim Kyong Sik reporter

Portable multimedia company Reigncom has for the first time released a mini harddrive type mp3 player in an effort to overthrow Apple computer's "iPod."

On the 16th, Reigncom held a press conference for its 5GB capacity mini HDD mp3 player "iriver H10" and said that "The H10 will bring a new tide to the world HDD mp3 player market and will be released the coming 22nd in Korea."

Reigncom, a victor in the flash memory type mp3 player market, will next month release the H10 in the USA and internationally to compete with Apple computer's "iPod Mini" which has been seeing worldwide popularity.

Mr. Yang said "If the iPod gives happiness just by possessing one, the H10 will bring happiness by its use where its functions and content are ahead of the iPod." Also, "Next year, it will earn 15% of the North American and world HDD type market."

Additionally, Reigncom revealed that they will add 1,2,20GB capacities to the H10 series.

The biggest differences between the H10 and the H series (H100, H300) is the ▲compact size ▲varying and luxurious colors ▲simple and easy to use User interface (UI).

This product uses a 1 inch harddisk and is about the size of a business card case (95.5×54.6×15mm) and will come with colors: Deep Red, Midnight Blue, Neo Silver, and Slate Gray.

Also, a change from the previous button controls, the touch scroll will be used for menu navigation and with the iriver plus program, it can automatically download music files and contents.

It holds around 1200 songs, has a 1.5 inch color TFT-LCD screen, and has USB 2.0 for quick data transfer speeds.

Furthermore, there are functions like image (JPEG) and text (TEXT) viewer that enables it to function as an electronic album and as an e-book. Also, one can enjoy watching photos while listening to music at the same time.

Price: 363,000 won (~345 USD).

Thanks to Mr. Hahn and Charles at iriver korea website for the picture and article (article by cdpkorea.com). Translation by 1121

==================== Specs =======================
Size/Weight: 9.55 x 5.46 x 1.5cm / 96.2g (Mini iPod: 9.1 x 5.1 x 1.27cm / 103g)

Capacity: 5GB

HDD : Seagate 1" HDD

Display: 1.5" 컬러 LCD (most likely 26K colors, but unknown yet)

Battery Life: Basic max 12 hours (Lithium Ion / user replacable)

Color: Neo Silver, Deep Red, Midnight Blue, Slate Grey

Navigation: Touch Scroll

Trasnfer type: USB 2.0

Support Format: MP3, WMA, future firmware upgrades will add more

Additional Functions: Image/Text (at the same time playing music), FM Radio, Voice Recording, Direct Encoding, Alarm

Price: 363,000 Korean Won (~345 USD)

from minivian.com

http://www.misticriver.net/boards/showthread.php?t=7526&highl...

Precis vad jag såg i The Korea Times!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

345 USD är lite väl dyrt...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
345 USD är lite väl dyrt...

Ca 2200kr. Kan tänka mig att den hamnar lite under 3000kr i Sverige. Blir det mer så beställer man från utlandet.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

Ja, dollarn är så otroligt låg nu.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Avstängd

Fler bilder.

Fler bilder: http://club.iriver.co.kr/freeboard/view.asp?Page=1&SrchItem=&...

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

ok, klart cool men batteritid på max 12h?

Varför kan man inte slänga in en 20GB-hårddisk i en n10 istället och en batteritid på ett par hundra timmar sen blir jag nöjd

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nya Bilder

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk

Re: Re: Ny iRiver: H10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
för att apple har det? företag gillar att apa efter :D:D

Har hört att de ska bli i januari, men är bara ett rykte.

Visa signatur

Iriver H10 20gb