Creative SB Audigy 2 ZS platinum eller bulk

Permalänk

Creative SB Audigy 2 ZS platinum eller bulk

Ok, jag är på väg att köpa mig ett nytt ljudkort och behöver lite hjälp. Det kort som jag tänkte köpa står i topic, men är för tillfället lite klyven. Det finns som sagt flertalet versioner av ZS. En bulk för runt 600, en med två spel för 1000 kr jämnt samt ett platinum för 1700 kr.

Jag vet själv inte den största skillnaden, förutom priset. Jag tänker skippa den som innehåller två spel, då jag redan spelat dessa, så det står mellan platinum och bulk.

Är det värt att köpa platinumversionen för 1700kr, istället för Bulk som kostar 1100kr mindre, nästan. För mig så är det ganska mycket pengar, och vill då höra lite åsikter angående dessa två. Skaj ag köpa platinum eller bulk.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart köpt bulk!

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

platinum är ju bara extra ut och ingångar vad jag fattat för. Du får en lite panel att sätta i en "cd-rom plats".

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertil_starfight
platinum är ju bara extra ut och ingångar vad jag fattat för. Du får en lite panel att sätta i en "cd-rom plats".

Det finns två olika "ZS Platinum", ett med intern 5.25" front, och ett med extern låda som har digital anslutning till zs-kortet i datorn. Det senare kallas "Platinum Pro" och är det vanligaste.

"eX" och "Pro" har fördelen att de har en "line out" och tre stereo-ingångar på eX-lådan, dvs mindre störningar/brus. Vanliga Platinum har inte den fördelen, men har en en del in/utgångar för den som behöver det.

Vill du bara ha bra prestanda i spel och bra ljud till mp3 osv är vanliga ZS Bulk ett bättre val (billigare).

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Avstängd

Köp bulk om du inte behöver massa extra ingångar,utgångar.

Köp pro varianten om du vill koppla dvd osv till datorn.

Permalänk
Medlem

Du får optisk ut / in med platinum