Vilket spel tycker du bevisar att grafiken inte har betydelse?

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

F1 till Amigan

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

StarTrek: Birth of The Federation

Permalänk

Doom3 är väl ett klockrent exempel (som någon redan nämnt) på att ögongodis och spelglädje inte hänger ihop...visst hade det sina ljusa (asg, det blev en smula kul) stunder, men på det stora hela var det en enda lång, dryg, repetitiv och framförallt förutsägbar sörja som i alla fall jag bara ville få slut på.

Tetris å andra sidan...inget så enkelt har väl fångat så många sedan dess?

/J - körde genom D3, ville ge det en ärlig chans, men nej...

Permalänk
Medlem

Fallout 1 och 2, Arcanum, Planescape Torment, Bg 1 och 2 osv...

hmm, kanske Carmageddon också...

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon

Permalänk
Medlem

Metroid, Punch Out, Civilization I, II & III, Sim City, Colonization, Warcraft I & II, Heroes of Might & Magic, Quake, Half Life, Doom II

Permalänk
Medlem

Counter Strike, Diablo (1,2), Across, Worms

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Quake3 då jag kör med picmip 5, även utk2k3/2k4 så kör jag med sämsta inställningarna för det ska flyta så bra som möjligt.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Fallout-spelen givetvis. 2D och turnbased osv, men hur kul som helst ändå.

FÖ måste jag tillägga att det är FEL att säga att "grafiken inte har ngn betydelse". Snarare kan man säga att det inte är avgörande hur pass avancerad grafiken är, utan istället hur man använder det man har. Ett tråkigt hus/monster/träd/whatever är tråkigt både i phet 3d-grafik som basic 2D.

Permalänk
Medlem

Quake 3 - picmippat, overbrightat, fastskyat, enemymodellat mm mm.
FF7
Super Mario Bros!!1

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Avstängd

snood har en ganska ful grafik men är skitkul för det

Edit:
LecToR
Om du ska köra utk2k3/2k4 så gör det på en AMD, där flyter det bra på det högsta inställningarna. Spelet är nästan skapt för AMD

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Zelda och heroes spelen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Atomic Bomberman

Permalänk
Medlem
Permalänk

Moonstone. Fast det hade varit ännu roligare med dagens grafik.

Permalänk
Medlem

Quake1 !

Permalänk

Elastomania!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Secret of Mana till SNES, grymt kul men sunkig grafik.. samma sak med Super Probotector till SNES

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Pirates Gold > Pirates!

Får instämma i att även monkey island 1&2 är oändligt mkt bättre än de senare.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk

Elastomania & Across
Diablo 1-2
Civilization 1-3
===============
Samtliga funka även skaplígt på min föregångare, AMD K6-2 350mHz, 128mb SDRAM och ett boostat VooDoo 3 2000.

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk

Starcraft/Warcraft 2. Och Monkey Island så klart

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Day of Defeat 3.1b

/André

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM

Permalänk
Avstängd

Operation Flashpoint tycker jag...
är inte så jätte snygg grafik inte så bra fyskik motor heller...
Men mäktig co-op spel känsla... Går att spela i flera timmar

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint e riktigt bra!

Grafiken e väl inte den finaste men vissa delar av spelet kan ändå vara mycket snygga.

Monkey island e fortfarande det spelet som ligger 1a för mig ang detta men jag har för mig att de äldre Broken Sword spelen var roliga också, o där e inte grafiken så speciellt fin

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Zelda: The Minish Cap till GBA.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Super Mario till Nitendo.
Astroids till Amiga
Ghost & Ghoblins till Amiga
osv osv.. finnns många!

Tycker all flashig grafik oftare förstör än hjälper till att få upp spelglädjen! Lägg ner lika mycke tid på spelkänsla som på grafiken så kan de kanske bli något med dagens spel med (undantag finns även här givetvis...)

Permalänk
Medlem

FF VI
Angband

Permalänk
Avstängd

Till er som är född från -88 och framåt... Investera lite pengar i en klassisk C-64... Där har man verkligen spelglädje så det räcker och blir över...

De flesta gnatar över hur snyggt och bra alla nya racingspel och så vidare är... Då kontrar jag med Outrun...

Eller som många sagt.. Monkey Island eller Day of the Tentacle... Där kan man snacka om skön sjuk story...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...