Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns kvar nu, men förut kunde man skicka mot postförskott utan att ha postgiro, man fick helt enkelt en avi hem i brevlådan med beloppet.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ryjo01
Självklart låter jag polisen ta tag i detta. Men det är så små belopp så de kommer inte att göra något. Eftersom jag är 2.10 lång och väger 143 kg, mestadels muskler brukar min uppenbarelse skrämma slag på de flesta.

Får jag reda på vem det är kommer jag iallafall att söka upp honom/henne.

Hehe jo om världen endå vore så enkel Är själv 175 och väger in på 82 kg (muskler) tränat Karate i många år (svart) och klarar nog det mesta som kommer mot mig. Dock så får man inte använda sig av sin genetik mot andra oskyldiga tattar jävlar (brottslingar) för då åker man in och då MÅSTE man betala skadestånd, annars kommer kronofogden och ta allt man har.
Då fungerar rättsystemet som ett väloljad porsche men när en knarkare eller annat "low life" gör något så fungerar det som en rostig epa-traktor med 2 hjul.

Hur kommer det sig att inbitna brottslingar alltid kommer undan.

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Du kan genom kontonummret få reda på vem kontot tillhör.

Hur då?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ha postgirokonto för att använda postförskott, bankgiro går bra med.

Men jag tycker det är dags att starta upp ett nätverk för att sätta stopp för dessa skojare. Om folk över hela sverige hjälps åt kan man nog hindra dessa parasiter att utöva sitt skojeri.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Man behöver inte ha postgirokonto för att använda postförskott, bankgiro går bra med.

Men jag tycker det är dags att starta upp ett nätverk för att sätta stopp för dessa skojare. Om folk över hela sverige hjälps åt kan man nog hindra dessa parasiter att utöva sitt skojeri.

jäkla bra idé, ställer upp med fysiskt övertalning ifall luraren inte vill ge sig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Asså.
Jag blev riiiktigt lurad av en kille från blocket, skulle köpa en Nokia 7110 av honom nämligen (!!) Via e-post kom vi fram till att jag skulle få själva mobilen, batteri, laddare, manual... ja ALLT! Jag skulle betala via postförskott kom vi fram till.
När jag kunde hämta ut mitt paket så var det ihoparullat i tidningspapper....ENDAST mobilen.... inte äns batteri... bara en mobil som var smutsig och repig. Inte alls i "toppskick"
Via blocket fick jag höra av en anställd att det var andra som oxå hade blivit lurade av samma person.
Jag samlade ihop dom jag fick kontakt med och vi gjorde en gemensam polisanmälning...

Vad tror ni hände?

Jag fick ett brev från Trelleborgs polisen att det inte fanns några bevis så att dom skulle kunna dra igång en polis-utredning..

*Alla mobilerna, var stöldgods* <--- Viktigt!

Så räkna inte med dom blåvita! Kör vigilanti och hitta killen istället...ta med dig dina största vänner och åk till honom...

/Kahve.

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem

det är ju helt sjukt att man kan blåsa folk på det viset och enda man får höra av polisen är att det inte finns några bevis.... detta gör ju bara att folk gör sånt hela tiden eftersom dom vet att dom inte kommer åka fast.

Permalänk
Medlem

Vissa jobbar ju tydligen heltid med att blåsa folk över blocket/nätet

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt när ingenting görs åt det.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara på Blocket.se man blir blåst. Jag blev blåst här på svec utav en som sålde minnen. Gissa om man blir pissed.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9700x, Asus Tuf Gaming B850-plus wifi, Corsair DDR5-6000MHz 2 x 16 Gb, Powercolor RX 9070 Hellhound, Kingston KC 3000 1TB, Fractal Design North, Corsair Rm750x v3, Corsair Nautilus RS 240 argb

Permalänk
Medlem

Deala inte med folk utan att ha deras hemnummer så det går o kolla upp adress o dylikt. Finns ingen scammer som vågar gå ut med sånna uppgifter om sig själva. Att de har telefonabonnemang borgar även för att de inte har betalningsanmärkningar o dylikt.

Permalänk
Avstängd

exakt kukilon, inget illa mot han som öppnat tråden men jag har svårt att förstå hur man kan lita på någon som inte lämnar ut mer än en epostadress och kontonummer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kukilon
Deala inte med folk utan att ha deras hemnummer så det går o kolla upp adress o dylikt. Finns ingen scammer som vågar gå ut med sånna uppgifter om sig själva. Att de har telefonabonnemang borgar även för att de inte har betalningsanmärkningar o dylikt.

Jag har betalningsanmärkningar men har både telefonabbonemang, bredband och mobilabbonemang. ¨Även om man är en crackpundande brottsling så hjälper socialstyrelsen till med dessa saker. Om man däremot är en ärlig människa med dåligt med pengar så är det dock svårare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag har betalningsanmärkningar men har både telefonabbonemang, bredband och mobilabbonemang. ¨Även om man är en crackpundande brottsling så hjälper socialstyrelsen till med dessa saker. Om man däremot är en ärlig människa med dåligt med pengar så är det dock svårare.

Oh det var som fan. Oki men då är enda fördelen att man har något så när koll på vart personen finns iallafall.