2 mobon och 2 nätagg i ett chassi! Ge mig tankegångar!

Permalänk

2 mobon och 2 nätagg i ett chassi! Ge mig tankegångar!

Tänkte köpa detta chassi!
http://www.jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/924176_...

Info:
För dig som själv vill utrusta din dator med rätt komponenter. 300 W nätaggregat. Plats för 4 st 5 1/4" och 2 st 3 1/2" PCI-enheter. Ledindikator och resetknapp. Inspektionsfönster för på ena långsidan. Förmonterad chassifläkt med lysdioder. Mått: 42x46,5x20 cm.

Har en liten IBM NetVista och ett litet mini chassi till server, tänkte försöka pula in mitt server mobo och min workstation mobo i detta chassi.. HUr tror ni att dte skulle gå?

www.zappnet.org/~zapduden/bilder/mod/ där är bilder på server chassiet, som synes så är det inte stort, så det går jue att sätta in "normalt", men sen tänkte jag sätta NetVista mobot på typ motsatta sidan av det "normala" läget.... ?

NetVIsta nätagget är litet så det går jue att köra in, och sen byter jag bara ut 300W agget mot server agget som ligger på 150W...

Så nu vill jag ha lite hjälp å tankar om hur detta skulle kunna bli.... ? Vet inte om det finns ngt program som man kan rita i i linux.. ?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Skulle bara kommentera Chassit. Har min gamla burk i ett sådant. Enligt min uppfattning är chassit väldigt varmt. Kunde knappt köra med stängd burk utan att temp steg avsevärt. Monterade in diverse fläktar så nu är det inga problem. Men bara så du vet. Kyl chassit väl.

Permalänk

Jag gjorde en liknande mod för ett tag sedan, ett mATX och ett ATX moderkort i ett chieftec chassi, gick bra tills ena PSUn bestämde sig för att ge upp (det blev aningen för varmt). Jag fick knappt plats med 2 moderkort i ett big tower så platsen kommer nog bli det största problemet för dig (tänk på att du ska ha 2st psu, hårddiskar o cdrom osv)

men när du har löst alla problem med platsen är det nog bara att tuta o köra

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Jag gjorde en liknande mod för ett tag sedan, ett mATX och ett ATX moderkort i ett chieftec chassi, gick bra tills ena PSUn bestämde sig för att ge upp (det blev aningen för varmt). Jag fick knappt plats med 2 moderkort i ett big tower så platsen kommer nog bli det största problemet för dig (tänk på att du ska ha 2st psu, hårddiskar o cdrom osv)

men när du har löst alla problem med platsen är det nog bara att tuta o köra

Behöver bara plats för 1 CD rom, och 2 hårddiskar, ena mobot är jue jätte litet, å det andra är inte mkt större, och fläktar har jag så d räcker å blir över...

Så jag är rätt så mkt inne på å göra detta faktiskt..

Skulle behöva ta en närmare titt på det chassit dock.. eftersom det ska vara ett "övervakningsfönster" på chassit oxå.. Det kan ställa till lite oxå.. I värsta fall så får det bli ett nytt chassi till servern iaf.