Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

XFX 6600gt bråkar...

Har precis installerat kortet, provat 2 olika drivare 66.81 och 67.03. Med den senare får jag hela 852p i 3DMark05!!! och 11758p i 3DMark01:an.
Jag fick iaf 12305p i 3DMark01 på 66.81 drivarna men dom gick inte alls på 05:an...

Dessutom kan jag inte spela Slaget om Midgård, spelet hoppar ut innan jag kommer in till EA games-skärmbilden, sen startar datorn om. Men NFSU2 kan jag lira med 1024x768 på high detail.

Är det någon här som kan hjälpa mig lösa detta problem??

Permalänk
Medlem

Koppla in grafikkortet på en separat 4-pins molexkontakt från nätdelen så bör du få ordentlig strömmatning till grafikkortet och då kunna utnyttja dess fulla prestanda.

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp luktar dåligt nätagg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Jag tvivlar skarpt på att det skulle vara agget, då Dawn Of War, Sacred och NFSU2 flyter på hög upplösning och högsta detaljerna. Än så länge är det bara Slaget Om Midgård som bråkat såhär, kan kanske bara behövas en ominstallation av spelet. Vad beträffar 3DMark resultaten vetefan.... (Molexkontakten är koppad)

Vilka drivrutiner BÖR fungera bra med 6600gt och xp sp1?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova lite nyare drivare jag har inte testat den senaste 71.80 men gör det för det kan göra skillnaden särskillt med 6600GT kort.

http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

när ni snacka ratt det "flyter" menar ni bara hackfritt då eller att det verkligen flyger och reagerar på 1ms när man trycker?

Visa signatur

P4 2.8Ghz@3Ghz - 2x256MB PC3200 DDRSDRAM - Leadtek 6800GT@Ultra - "19 SyncMaster 957MB -- 3dmark03 >-> 12296pts - 3dmark05 >-> 5360 pts

Permalänk
Medlem

Har du stängt av vertical sync och sådant för kortet?.. gör en jäkla skillnad när man kör 3dmark och spelar spel

P4 Prescott 3200Mhz @ 3600
Leadtek 6600GT Extrem PCI-E 550/1120 @ 550/1250
1024Mb A-DATA 533Mhz DDR2 Dual Channel
Drivrutin = Forceware 71.40

3DMark 2001SE = 18992
3DMark 2003 = 9205
3DMark 2005 = 3567

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ferranedet
när ni snacka ratt det "flyter" menar ni bara hackfritt då eller att det verkligen flyger och reagerar på 1ms när man trycker?

Om du stått bakom någon som spelar så ser man ofta hur det inte riktigt ser mjukt ut men med de nya korten är det helt perfekt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

hehe MaLo jag är gamer undrade bara hans definition på "flyt" vissa menar bara att det inte hackar.

Visa signatur

P4 2.8Ghz@3Ghz - 2x256MB PC3200 DDRSDRAM - Leadtek 6800GT@Ultra - "19 SyncMaster 957MB -- 3dmark03 >-> 12296pts - 3dmark05 >-> 5360 pts

Permalänk
Hedersmedlem

mm när det flyter kan man spela i timmar utan att bli trött.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Har haft EXAKT samma problem. Jag bytta kylpasta på grafikkortet och då gick det mkt bättre. Du kan kolla om pastan är kornig, då behöver den bytas.

Permalänk

Jag provade nyss 71.80 men jag fick en massa "glitchar" i 3Dmark. Slaget Om Midgård (jag vet, mycket tjat om det...) startade iaf upp men det dröjde inte länge innan följande meddelande dök upp:

DX8 error 0x0x88760827 (D3ERR_DRIVERINTERNALERROR)

Jag har DX 9.0c installerat så varför står det dx8 error??

Anxiuos: "Har du stängt av vertical sync och sådant för kortet?.. gör en jäkla skillnad när man kör 3dmark och spelar spel"

Det vet jag inte ens hur jag gör...

W4nk3r: Jo, funderade på om det kunde ha med kylningen att göra, men tycker iofs inte att kortet blir så väldans varmt. Någon speciell pasta som funkar bra?

Om det nu skulle vara nätagget vilket kan ni rekommendera mig att införskaffa isåfall? Mitt agg liger på 350W
+3.3V= 26A
+5V= 30A
+12V= 15A

Permalänk
Hedersmedlem

15A på +12V är minimum så försök hitta ett agg med 18A på +12V för det är det vanligaste felet med 6600GT kort för dom äter massor av ström.

Köp lite Arctic silver och byt pasta som W4nk3r föreslår det kommer även sänka tempen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Jaha, nu fick jag det till att funka!!! Hittade en uppdatering till mina nForce2 drivare och nu flyter det på nästan som det ska.

Höjde alla poängen i 3Dmark

01 - 15427
03 - 8167
05 - 3379 100% ökning jämfört med förra testet!!!

Nu ska jag bara hitta drivare till att finjustera inställningarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Bravo!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Schultz
Jag tvivlar skarpt på att det skulle vara agget, då Dawn Of War, Sacred och NFSU2 flyter på hög upplösning och högsta detaljerna. Än så länge är det bara Slaget Om Midgård som bråkat såhär, kan kanske bara behövas en ominstallation av spelet. Vad beträffar 3DMark resultaten vetefan.... (Molexkontakten är koppad)

Vilka drivrutiner BÖR fungera bra med 6600gt och xp sp1?

slaget om midgård laggar för mig med..... laggar lika mycket på högsta som på lägsta

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk

Hmm, nu blir kortet för varmt istället. Idle temp på 64 grader, gröna artefakter i NFSU2 kan väl bara bero på värmen??

Finns det en bra kylare som passar på dessa korten?