Hemmagjord grafikminneskylare (prototyp 1)[BILDER]

Permalänk
Avstängd

Hemmagjord grafikminneskylare (prototyp 1)[BILDER]

Idag spånade vi lite på hur en bra minneskylare till grafikkortets minnen skulle bli. Vi tog ett par aluminiumplattor och kom på en design vi gillade.
Dock är detta bara en prototyp, nästa vecka när vi fått mer alu ska vi fixa fan så mkt bättre luftflöde osv.

Hursomhelst här ser ni idén i alla fall

Uppifrån:

Baksidan, här ser ni den ruskigt feta delen som går upp som sedan ska få en "#(%#( massa borrhål så att P4 boxedfläkten som vi slet av sin fläns och som nu väldigt 1337 är fasttejpad på andra sidan (med fottejp).

Här ser ni P4fläkten och den lilla p2-fläkten som blåser mellan aluflänsarna

Kanske gav lite inspiration till fler som vill ha kylning på graffeminnena och har gott om plats 8)

Cheers!

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk

hahaha amen shit. det ser för jävligt ut...

men vad fan funkar det så visst.

Permalänk
Avstängd

(det stod att det var en prototyp. Förresten hoppas jag att du sväljer en spik snart (ja jag hatar dig))

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Avstängd

Gode gud er dumhet ger mig kväljningar. Vet ni inte vad en prototyp är? Det är en modell för att se om designen i grova drag fungerar. Finliret kör vi självklart på modell 2. (Som jag skrev.) Det var alltså designen i STORT denna tråd handlade om.

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

Haha skit fult!! Men det verkar ju funka o det är huvudsaken..bra tänkt

Permalänk
Avstängd

Ännu en som inte läst 8)

(hoppas du också skadar dig)

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
Ännu en som inte läst 8)

(hoppas du också skadar dig)

Vadå??? jag sa ju att det va snyggt!! och bra tänkt!!!....skit samma då

Påhopp eller?

Permalänk
Medlem

Vill också bli hatad.
Den är inte inte inte inte inte inte inte inte inte snygg

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

Jag var bara så otroligt trött på ordet "fult" att jag inte såg "bra tänkt".
Tack.ursäkta jag kaffer du baasi

Någon som har ideer på hur man kan förbättra designen?

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

Nej jag bara skojjar.
Ärligt talat ser jag inte riktigt hur den kyler?

EDIT: Aha, den bara föser in luft från sidan.
Tror du förlorar mycket flöde pga att luften ska "studsa" mot folien? först.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

Jag är inte bra på att uttrycka mig

/inlägg redigerat av Najk

Permalänk
Medlem

Joppepoppe. Det där är minst en varning!

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

barto00n, vi ska borra en )/%#( massa små hål i alu:t så att luften går igenom.

Joppe, jag förstår inte riktigt vad du menar men det är säkert bra.
min kompis fredrik ska ha all tack för att han låna ut sin dator och snodde al bitarna från sin skola

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk

äh vafan killen hatar ju mig så jag gör mig lustig över det. jätteroligt inte sant?

Permalänk
Medlem

Herregud.......tragiskt

Permalänk
Medlem

Måste nog tyvärr säga att den inte verkar speciellt smart, men upplys mig gärna!
Hur ska du göra om du känner för att stänga sidoplåten? eller ska kylaren ersätta orginal? varför inte såga upp flänsen och mounta direkt på minnena istället? om du har en glipa så kommer de bara bli varmare pga isolering.

btw. Du får fan ta att någon skriver "ful som stryk men funkar den så är det ju skitsamma. faktum är ju att verkligen ser bedrövlig ut,men detta är ju orelevant.
Att börja hata folk är nog inte lösningen, lägg energin på lite tankeverksamhet ist!

Lycka till med bygget!

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Medlem

Mead nu förstår jag klarare och klarare för var minut.

Aha ser ju ganska bra ut det där (kylnings aspekten:D)
Som sagt borra lite hål så lär det gå bättre!

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Avstängd

Viliam, den ska jobba parallellt med GPU-kylaren. Lådan ska få ett fint litet hål som de kan sticka ut genom. Här kör vi på power, inte design

Dessutom tänker jag inte ta när efterblivna animenördar säger att den är ful och inget mer.

HEIDRA VALFAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
Viliam, den ska jobba parallellt med GPU-kylaren. Lådan ska få ett fint litet hål som de kan sticka ut genom. Här kör vi på power, inte design

Dessutom tänker jag inte ta när efterblivna animenördar säger att den är ful och inget mer.

HEIDRA VALFAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

han är ju jätterolig

seriöst så var det precis vad jag påpekade. att det handlade om power och inte design...

Permalänk
Avstängd

Nej det var faktiskt inte det du påpekade...

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

"hahaha amen shit. det ser för jävligt ut...

men vad fan funkar det så visst."
----

Haha skit fult!! Men det verkar ju funka o det är huvudsaken..bra tänkt
---

edit: mead, jag förtydligar med fet stil det du ska läsa ;P

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
Viliam, den ska jobba parallellt med GPU-kylaren. Lådan ska få ett fint litet hål som de kan sticka ut genom. Här kör vi på power, inte design

Dessutom tänker jag inte ta när efterblivna animenördar säger att den är ful och inget mer.

HEIDRA VALFAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snälla lungna ner dig lite va? så blir det trevligare för alla

Permalänk
Avstängd

Jag är lugn, dock en aning otrevlig vilket jag tycker att jag gjort mig förtjänt av.(jak e bockztemsmannen)

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

Mead serriöst. Jag vet att man kan bvli jävligt pissed när folk säger det man igentligen är ganska stolt över är fult.
Har hänt mig många ggr :/

Dock så måste du väll fatta att folk sa lite på skojj. Fult som fan men det funkar säkert

Min dator är ful som fan, och det säger många Men den funkar bra bra och jag vet att jag inte har prioriterat stilen. så.

Btw. ganska rolig tråd. Den är ganska snabt uppdaterad

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mead
Jag är lugn, dock en aning otrevlig vilket jag tycker att jag gjort mig förtjänt av.

Du kan ju inte begära att alla ska tycka den är snygg ..när den i skällva verket inte är det..och jag tror ju heller inte det va mening att den skulle va snygga utan att istället funka bra

Permalänk
Avstängd

Maxer du vill inte lyssna va? JAG VET ATT DEN ÄR SKITFUL!!! Gode gud jag har verkligen inte sagt att den är snygg!!!!!!

Det är bara så jefla störande när folk postar så oäääändligt onödiga grejer i en tråd där jag vill få kommentarer på själva designen, ok vissa kanske tolkade det som att jag ville få den mer estetiskt tilltalande men vem som helst som kan skala en banan borde vara intelligent nog att förstå att det var bättre kyleffekt jag ville uppnå.dessutom så e jak bockztensmannen

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Du kan ju inte begära att alla ska tycka den är snygg ..när den i skällva verket inte är det..och jag tror ju heller inte det va mening att den skulle va snygga utan att istället funka bra

exakt. Mead, du borde nog trappa ner på aggresionpillerna..
Om du postar något på swec så får du räkna med att ta lite spott och spe..

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Avstängd

Viliam, läs vad jag just skrev till maxer.

Visa signatur

En stämma i din bane sång

Permalänk
Medlem

jag har gjort det, gör det du också

de skrev ju att det var bra tänkt. varför hatar du dem?

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk

det ser ut som helvetet i mitt tycke, men estetiska problem kan man alltid lösa senare... OM man nu tycker de är något problem. smaken är som baken säger de va?

funktion före form.... cheers!

PS. efterblivna animenördar HAHA fan va kul hoohoohoo DS.