Permalänk
Medlem

BiGGNet ADSL

Jag har BiGGNets 0,25 och ett problem.

Iförgår så laddade jag hem ett spel i ca. 100kb/s.
Men nu när jag ska ladda hem något så går det i 30kb/s (som sedan sjunker till 20kb/s ibland).

Vad jag undrar är varför går det så segt helt plötsligt.

När jag körde TPTest så visade det at det gick i 230kb/s upp och 200kb/s ner...

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vilken hastighet du har?
Men om du har 0,2Mbits så är 30KB/s fult normalt.
Och 100KB/s är extremt onormalt!

Permalänk
Medlem

såklart det inte går högre om du har 0,25mbit
Som vitoc säger, 100kb/s på den uppkopplingen du har är inte normalt

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Förstår inte riktigt vilken hastighet du har?
Men om du har 0,2Mbits så är 30KB/s fult normalt.
Och 100KB/s är extremt onormalt!

Om han nu inte använt DC och tagit den teoretiska hastigheten som inte räknar mängden komprimerad data utan okomprimerad

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Han säger ju att han tankar i 100 kbit/s, det är ju lite för en 0,25Mbit/s uppkoppling.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

ligger du i 100kbit/s med 0,25Mbit ska du ta screenshot fort som fan och skicka bilden till records@guinniesworldrecords.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4nk3r
ligger du i 100kbit/s med 0,25Mbit ska du ta screenshot fort som fan och skicka bilden till records@guinniesworldrecords.com

Utveckla gärna, tror knappast det finns rekordnoteringar för halvtaskigt utnyttjad bandbredd.
En titt på den här sidan kan nog bringa en hel del klarhet. Om man nu inte väljer att i stället läsa mellan raderna och utgå från att författaren menar något helt annat än han skriver.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4nk3r

oops

Visa signatur

MÄÄAKLUBA