Permalänk
Medlem

Lite kul att ni bor i Haninge, har landställe där i Kolartorp för att vara exakt

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

F*n va nice
Svart Helt min stil!!!
WOW

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem

ooh verkligen nice.
vill se lite mer bilder än de i galleriet

verkligen bra modd.
grattis för vinsten också.

Visa signatur

Drink da fAnta, Stay Bamb00zcha

Permalänk

Kanonsnyggt bygge värkligen!! Ni är väl värda vinsten
Längtar till MUVE2!!!! Stort grattis till hela gänget och lycka till med kommande byggen!!

Permalänk

När du satta cdromen över cpun blir inte den överhettad då? Den bli nästan instängd jue. Jag har tänkg göra ett bygge som ditt men jag tror jag ska ha en freezer cpu cooler. Den har fläkten på sidan istället. Borde det funka?

Jag ska även köpa ett nätagg, men det jag kollar på har 1 120mm fläkt. Bör man sätta den fläkten mot en sida och skära ut ett hål på chassit så fläkten får luft utifrån?

Permalänk
Medlem

Nej, cdromen blir inte överhettad eftersom det finns ett luftflöde emellan cdromen och cpu.

Edit: Vi fick MVG för projektet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Ofan. grattis. Vilka mått har eran låda ca?

Det är väl ett m-atx moderkort ni har?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
Det är väl ett m-atx moderkort ni har?

Det är ett Mini-ITX.

Permalänk

Okej. Hur ser lådan ut där bak? Hur har ni löst frågan med kylningen? Ni har ju inga fläktar i lådan föruteom den som blåder lite på erat tvkort.

Vem har fått äran att ha lådan hemma hos sig :P? Använde ni aluminium eller plåt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
Okej. Hur ser lådan ut där bak? Hur har ni löst frågan med kylningen? Ni har ju inga fläktar i lådan föruteom den som blåder lite på erat tvkort.

Vem har fått äran att ha lådan hemma hos sig :P? Använde ni aluminium eller plåt?

Här har du bilder på baksidan: http://www.rautermods.net/?p=muve

Vi har ingen fläkt som blåser på tv-kortet. De enda fläktarna vi har är cpu-fläkten och nätaggsfläktarna och det räcker. Rauter har fått äran att ha den hemma hos sig och den är byggd av aluminium.

Permalänk
Medlem

Måtten på datorn är 305x185x125mm (BxHxD).

Ramen och chassit är gjord i aluminium och hdd/dvd-racket och moderkortsplattan är i plåt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Okej. tack så mycket. Verkligen ett jätte fint projekt. Vad har ni för cpu då? Den kan inte vara så kraftig eftersom det var en liten cpufläkt.

Permalänk
Medlem

Moderkortet är VIA EPIA M10000, vilket betyder att det är en integrerar 1GHz processor på moderkortet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Kunde inte blivit snyggare !!!!! helt klart ! kan ha missat d men skulle du kunna nämna måtten?
Hur som helt är detta med marginal mitt favorit chassie verkligen fångat den där stilrena blandat med häftiga men ändå diskret typ
Helt perfekt
ääääälskar chassiet med andra ord
Hur fan får ni ihop det där chassiet på 1 vecka !!!! så jäkla imponerad
Så att säga det var riktigt kul att läsa tråden och se hur det blev imponerande snyggt verkligen duktigt ! btw grattis till priset kunde inte blivit ngn annan som skulle vunnit

Förresten har du gjort några andra moddningar det kan nog också stå i tråden ömmade igenom den ganska rejällt blev så tagen av hur det såg ut så blädrade blixtsnabbt till dom nästa bilder

Så att sammanställa vad jag tycker om chassiet i tre ord:
Perfekt, Perfekt, Perfekt

Så det var nog allt jag hade att säga
Keep up the damn fine ass work !!!

Markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
kan ha missat d men skulle du kunna nämna måtten?

Kolla tre inlägg uppåt så ser du måtten.
Rekommenderar du läser hela tråden. Du blir nog visare av det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mquis
Förresten har du gjort några andra moddningar

Jupp. Bara att surfa in på www.rautermods.net.

F.ö. finns det inga planer på en muve2, men jag har dock något annat planerat, något som är i nästa i direkt kontrast med muve:n (storleksmässigt).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

N1.

grattis till priset, kanske lite sent ute men bättre sent än alldrig

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

trevligt trevligt!! grattis till priset!