Min hemsida klar, lägg en åsikt. Vad kan förbättras??

Permalänk

Min hemsida klar, lägg en åsikt. Vad kan förbättras??

Tjena. Idag vart min hemsida klar efter ihärdigt Dreamweaverande. Adressen dit är

http://frostbite.hopto.org

(låter lite som FragBite påpekade någon)

Sidan ska bli en Datorcommunity där man diskuterar det mesta inom genren "dator" samt spelar CS!

Just nu finns ett forum, livestats från våra 3 CS-Servrar samt nyheter.
Och lite downloads (maps, program osv.)

Ta en sväng förbi vetja, lägg en åsikt på vad som behövs förbättras.

(har hållit på sen kl 7 imorse med sidan =D )

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem

plåttrig och "blå" .. inte min "stil" helt enkelt..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Lite plåttrig, men ändå rätt trevlig

Permalänk
Medlem

Om det ska bli ett community så behöver du nog lite mer info och sidor om spelen etc.

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tycker den var snygg den heter ju frostbite så det måste ju vara en blå-färg på den

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

såg riktigt tjusig ut!
bör dock valideras.
(kommer upp på tapeten förr eller senare, så det är lika bra att jag postar om det nu... )

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem

Sidan har för skarpa färger och så är den för smal! Sen är menyn lite otydlig också.

Permalänk

Tycker den är för smal, gör den bredare, och byt teckensnittet där du skriver Kommentarer och Nyheter. Byt till Tahoma. Menyn otydlig och sätt menyerna lite ifrån varandra. Annars NICE!

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket lågt att påpeka att det är du som är skaparen av designen.. Hittar exakt samma design på http://www.zymic.com , under templates. Du borde passa dig och inte skriva att du är upphovsmannen. Står i "read me" filen som med följer att "copyright to zymic.com" inte får tas bort, och jag kan inte hitta den...

Ärligt talat.. 13h för detta??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Hittar exakt samma design på http://www.zymic.com , under templates.

http://www.zymic.com/template_preview.php?id=41&cat_id=1

Ja j*vlar, ruskigt lågt.
Varför gör man så? Jag förstår inte det riktigt.. Måste ju vara roligare att visaupp nått man gjort själv?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju en template, meningen är att man ska använda den .. att däremot skriva "design by ..." är ju en annan sak. Fy säger vi åt sånt.

Röstade på sista alternativet. Varför: därför att menyfonten är nästan oläslig, olika teckensnitt här och var, jag gillar inte den blåa färgen.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Men snälla.. du kan ju inte komma hit på sweclockers och folk ska bedöma din hemsida när du inte enns har gjort den själv.. Du spelar CS va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Det är ju en template, meningen är att man ska använda den .. att däremot skriva "design by ..." är ju en annan sak. Fy säger vi åt sånt.

Röstade på sista alternativet. Varför: därför att menyfonten är nästan oläslig, olika teckensnitt här och var, jag gillar inte den blåa färgen.

Sorry, lite slarvigt formulerat från min sida, jag antar när man sätter sitt eget namn som copyright innehavare på en sida som man själv inte gjort, vill få folk att tro att det är en själv som gjort den.. Därav: Måste ju vara roligare att visaupp nått man gjort själv?
Mina egna åsikter om templates vara eller icke vara låter jag vara osagt, men det är klart att dom finns för att folk ska använda dom, det var inte det jag reagerade på.. (Om det nu var riktat mot mig )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok. Trodde du menade att han snott designen rakt av, utan lov. Men templates är ju till för just det, därför jag blev lite konfunderad. Vi menade nog samma sak.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

den är snygg lite svårt att läsa all text bra, byt font

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Det blev ett blä då den ser ut som stryk i opera.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Du är minst 5 år försent ute med den eh... "designen"...

"Bzzzz, please try again!"

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Kan inte säga att ja gillade den :S
Den va FÖÖÖÖR smal, den hade kanske de värsta teckensnittet som finns,
färgerna skääär nästan i ögonen.. osv..
Men vad kan man vänta sig av dreamweaver? :S
Sen e väl konceptet på sidan typ uttjatat så de skriker?? hur många såna sidor finns det inte nu? :S

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos

Men vad kan man vänta sig av dreamweaver? :S

Ja jävlar vilken noob mentalitet, det är ju ffs inte programets fel att sidan ser ut som den gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför är det så många som skriver Sidan kan inte visas på deras hemsida !

Permalänk
Medlem

Fy fan för rippning efterssom det är det du gjort när du tagit bort rättighetsgrejset. Sidan är inte ens snygg heller så.

Permalänk
Medlem

Nej blä!

Anledning: Kolla på den i Opera.

Templaten däremot är gjort på rätt sätt och funkar.

Permalänk

Nu ska jag förklara mig för all kritik.

Men ursäkta att man aldrig skrivit en rad html förut och att man försöker sig på någonting nytt med php och forum och allt vad det heter. _JAG_ vart faktiskt stolt över mig själv därför att jag som jag sa tidigare ALDRIG försökt mig på någonting som har med hemsidor att göra.

De 13 timmarna inkluderar även inlärning av photoshop (aldrig ens öppnat förut), inlärning av hur man startar webbserver/öppnar portar. samt inlärning av dreamweaver.

Ursäkta mig om man inte är proffs från början.

Tack och hej.

EDIT: Nu när jag lugnat mig så har jag funderat på att ta bort själva sidan helt och bara starta forum samt ett par downloads. Anledningen till att jag "snodde" en template är att jag inte kan ett skit i varken PS eller Dreamweaver. (förutom att ändra färdiga bilder/sidor) och ville försöka lära mig åtminstonde någonting om webbsidor och hur de fungerar.

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_mupp
Nu ska jag förklara mig för all kritik.

Men ursäkta att man aldrig skrivit en rad html förut och att man försöker sig på någonting nytt med php och forum och allt vad det heter. _JAG_ vart faktiskt stolt över mig själv därför att jag som jag sa tidigare ALDRIG försökt mig på någonting som har med hemsidor att göra.

De 13 timmarna inkluderar även inlärning av photoshop (aldrig ens öppnat förut), inlärning av hur man startar webbserver/öppnar portar. samt inlärning av dreamweaver.

Ursäkta mig om man inte är proffs från början.

Tack och hej.

EDIT: Nu när jag lugnat mig så har jag funderat på att ta bort själva sidan helt och bara starta forum samt ett par downloads. Anledningen till att jag "snodde" en template är att jag inte kan ett skit i varken PS eller Dreamweaver. (förutom att ändra färdiga bilder/sidor) och ville försöka lära mig åtminstonde någonting om webbsidor och hur de fungerar.

Ursäkta dig tyvärr inte, "Site design by Viktor Söderholm". Det är ju inte du som designat den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_mupp
Nu ska jag förklara mig för all kritik.

Men ursäkta att man aldrig skrivit en rad html förut och att man försöker sig på någonting nytt med php och forum och allt vad det heter. _JAG_ vart faktiskt stolt över mig själv därför att jag som jag sa tidigare ALDRIG försökt mig på någonting som har med hemsidor att göra.

De 13 timmarna inkluderar även inlärning av photoshop (aldrig ens öppnat förut), inlärning av hur man startar webbserver/öppnar portar. samt inlärning av dreamweaver.

Ursäkta mig om man inte är proffs från början.

Tack och hej.

EDIT: Nu när jag lugnat mig så har jag funderat på att ta bort själva sidan helt och bara starta forum samt ett par downloads. Anledningen till att jag "snodde" en template är att jag inte kan ett skit i varken PS eller Dreamweaver. (förutom att ändra färdiga bilder/sidor) och ville försöka lära mig åtminstonde någonting om webbsidor och hur de fungerar.

Ingen har klagat på att du har använt en template, som det har sagts i tråden och som också är sant så är de till för att användas. Men att ta åt dig äran för att ha gjort en sida som du har laddat hem är riktigt fult.

Jag säger det igen, templates är inte fult, att ta åt sig äran är fult.

Permalänk

Namnet får mig att tänka på ONS-Frostbite av någon anlednin.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Så, copyrighten fixad lite snabbt (går snyggare sen)

Permalänk

geeken är en kompis som fixade det snabbt i paint.

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem

Vill du lära dig något så är det ju bättre att börja ifrån början och läsa på om html och koda sidan själv. Man lärs sig måttligt genom att ändra på en befintlig sida. Som sagt; gör om, gör rätt!

Visa signatur

"Obay your leader"