Problem med Promise Ultra 133

Permalänk

Problem med Promise Ultra 133

Har nyss skaffat mig ett Promise Ultra 133. Till den har jag kopplat in en Hitachi 250GB. När jag ska boota så kommer det fram texten: Ultra133tx2 Bios is not installed beacuse there are no drivers attached.

Någon som har nån lösning?

Permalänk
Medlem

Installera Drivers kanske?

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjurtan
Installera Drivers kanske?

Har jag självklart gjort.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det står så när inga enheter är installerade, alltså hittar kortet inte din hårddisk. (Det står ju faktiskt "there are no DRIVES attached" )

Du kan koppla in te.x en cd-rom för att kontrollera.

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, Tetsuwan har rätt. Prova att byta IDE-kanal ifall du redan kopplat in hårddisken men inte kan hitta den.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk

Okej ska testa när jag kommer hem från jobbet. Tackar

Permalänk
Medlem

Det står likadant för mig men det visas ändå att min NEC3520 är ansluten till kortet, dock så fungerar den inte alls som den ska i windows (buffern hoppar upp och ner hela tiden under bränning)

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”