Hur man får 100 fps i CS

Permalänk
Avstängd

har tre ord att säga: så jävla rätt!

Permalänk
Medlem

Ja fattar inte va ni snackar om

:'(

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk
Medlem

Vad är CS för spel? någe nytt?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Vad är CS för spel? någe nytt?

Ja, det är jätte nytt. Alla på SweC _ÄLSKAR_ det spelet, helst ska man skriva fem stycken 100fps trådar på forumet med för att visa att man spelar spelet.
Men det är ett mycket kraftfullt spel, så jag får nöja mig med Harpan

Permalänk
Medlem

Ånej inte en cs-tråd till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Ånej inte en cs-tråd till.

När du skriver den kommentaren anar man att du läst rubriken men kanske inte ens det första inlägget i tråden?
Den här tråden har en del inlägg som gör den till en riktig klassiker.

Edit: Okej Afrokam, "point taken" i inlägget nedan...

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rocky Vanheden
När du skriver den kommentaren anar man att du läst rubriken men kanske inte ens det första inlägget i tråden?
Den här tråden har en del inlägg som gör den till en riktig klassiker.

Jag var lite ironisk bara

Permalänk
Medlem

fråga... varför dra upp en gammal tråd igen?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi

skojs skull, själv hade jag aldrig sett den innan. Den var kul

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi

Fråga... varför skriva i tråden och hålla den kvar om man inte vill ha kvar den?

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk

Kan bara inte låta bli..... Vad ska man med 100 fps till, när det inte finns en Monitor i världen som pallar det???? Sitter ni o spelar framför era TV-apparater????

PS: Fint första inläg

Permalänk
Medlem

ehm, det är klart att det finns crt-skärmar som klarar 100 fps? + att med hundra fps så blir man ju ett proffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KönigsTiger
Kan bara inte låta bli..... Vad ska man med 100 fps till, när det inte finns en Monitor i världen som pallar det???? Sitter ni o spelar framför era TV-apparater????

Kör med 100Hz just nu vilket jag i detta fall trodde betydde 100 uppdateringar/sekund vilket i så fall innebär att den kan visa 100bilder/sekund vilket är 100fps.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

...Får väl lägga mig, då...

...Men de flesta sitter med 60-75 Hz -skärmar....

Permalänk
Medlem

och ögat kan endast lägga märke till 60 fps? eller hur är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
och ögat kan endast lägga märke till 60 fps? eller hur är det?

Du vet att när du har 3 (100fps) siffriga FPS så spelar man bättre än då man har 2 (99fps) *ironi*.
HAHA...Huvudsaken jag ligger runt 50 frames i spel så är jag nöjd...ytterligare 50 är säker kul att skryta med men det ger inte mer än så.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

ra1 - Om jag inte har fel så har även HL2 en hårdvarubegränsning på 100 FPS. Eller?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KönigsTiger

Men varför väcka liv i en gammal tråd och gnälla om just det som man ville bli av med från början med denna tråd? Alltså alla trådar där kräsna ungar vill ha 100fps men som istället fylls av idiotiska och nedlåtande svar i klass med ditt. Om dom nu kan låta bli att skapa sådana trådar så kan väl även du sluta gnälla på dom? Om du nu är så pass omogen och inte kan låta bli så tycker jag, och säkert flera andra här, att du kan dra åt helvetet, med andra ord www.fragbite.se

Lycka till!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bra skrivet!

Sen undrar jag bara till ni som envisas med alla era "Ögat kan bara se 60fps", "det duger med 50fps" "man kan inte ha mer än 100fps" osv..

Alltså, har ni ens prövat att spela CS med först Vsync AV och sen fps_max på 50, och därefter prövar ni Vsync PÅ, 100hz eller mer på skärmen och fps_max 100.
Det blir en jävla skillnad! Det finns ett läge då cs flyter bra, det är det jag just skrev.

Nog om det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Bra skrivet!

Sen undrar jag bara till ni som envisas med alla era "Ögat kan bara se 60fps", "det duger med 50fps" "man kan inte ha mer än 100fps" osv..

Alltså, har ni ens prövat att spela CS med först Vsync AV och sen fps_max på 50, och därefter prövar ni Vsync PÅ, 100hz eller mer på skärmen och fps_max 100.
Det blir en jävla skillnad! Det finns ett läge då cs flyter bra, det är det jag just skrev.

Nog om det

Så det så!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870