Permalänk

Spelproblem /6600GT

Jag får artifakter när jag startar morrowind och Starwars:republic commando.
Förrut hade jag dom i Windows också men det löste sig efter uppdatering av drivrutiner.
Såhär ser det ut:

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta?
Kortet är inte klockat och system speccen är;
P4 3,4 Ghz
1 Gb ram
6600GT PciX
Är det något ni undrar över så ska jag försöka ta reda på det.

/Alle

Visa signatur
Permalänk

Åh herregud :S

Är kortet helt nytt? Kanske var det något fel på det i så fall och behöver bytas ut.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Åh herregud :S

Är kortet helt nytt? Kanske var det något fel på det i så fall och behöver bytas ut.

Nej det är inget fel på kortet vad jag vet, Det har fungerat utmärkt i 3 månader och fungerar i alla spel förutom just morrowind och star wars. Problemet uppkom efter en formatering för några dagar sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det blev så för mig när jag klockade med ati tool

Permalänk
Medlem

detta händer för mig ibland oxå, vissa spel fara det bort i om jag stänger av 2 bildskärmar och bara kör med 1, sen alla mipmap inställningar brukar göra sådanadär saker för mig kan inte köra med någon sådan igång

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)