Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Counter-strike´s framtid

Permalänk

Counter-strike´s framtid

Tjenare ja sitter här o funderar, det ryktas att do skall stänga ned
cs 1.6 som dom gjorde med 1.6 :S i sommar/höst , det skulle ju inte vara så kul men iaf när dom än stänger ner det kommer nog många bli sura , så kan man inte göra ett gemensamt hamachi nätverk till alla cs servrar ?

Permalänk

tror inte de kommer lägga ner det i första hand.

Permalänk
Medlem

Nej det tror inte jag heller, VALVe tjänar nog fortf pengar på HL CD-keys...
Och så är det ju så sjukt många som spelar det.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Det är ju fortfarande 1.6 som gäller i en hel del större officiella tävlingar också.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

ja de ska faktiskt vara intressant och se hur länge cs håller i sig.
hur många år till?
jag tippar på minst 5 år till

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Re: Counter-strike´s framtid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
det ryktas att do skall stänga ned cs 1.6 som dom gjorde med 1.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Det är ju fortfarande 1.6 som gäller i en hel del större officiella tävlingar också.

Njae tror man erbjuder snäppet mer pengar i CS:S turneringarna än CS 1.6 mest för att locka över folk till source versionen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Njae tror man erbjuder snäppet mer pengar i CS:S turneringarna än CS 1.6 mest för att locka över folk till source versionen.

nästa stora cpl event har både 1.6 och source, först hade dom $100000 för source och inget 1.6, nu har dom $60000 för source och $50000 för 1.6.

samtidigt som cpl har sitt event har eswc, här i europa, ett event med $120000 för 1.6 och inget source.

inga stora lag har anmält sig för cpls source-tävling och bara 38 platser av 64 är bokade.

så, floppar source, vilket det kommer att göra, så lär vi få se 1.6 ett tag till.

Permalänk

Varför vill ingen spela source då?

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem

Tycker Soruce är bättre på alla sett, kan inte se än ända vettig anledning till varför folk kör ett gammalt bugg 1.6

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Men ställ er frågan: Varför skulle de göra det? Vill man slitta en väldigt stor det av belastningen på steam-nätverket så kanske, men det kommer inte att hända. Förövrigt är det lite svårt att "stänga ner" en version av en mod så, kommer inte gå att hindra folk från att köra den om man säger så. Verkar ju finnas någon generell uppfattning om att version 1.5 "las ner", mjae det skedde en uppdatering bara och moden blev helt plötsligt v 1.6. Någon version 1.7 kommer aldrig dyka upp så ni kan allt ha kvar erat pangande utan att oroa er.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Varför vill ingen spela source då?

ingen är väl att ta i..

folk som gillar cs ogillar source, och folk som ogillar cs gillar source.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
folk som gillar cs ogillar source, och folk som ogillar cs gillar source.

Verkar ligga lite sanning i det faktiskt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
ingen är väl att ta i..

folk som gillar cs ogillar source, och folk som ogillar cs gillar source.

Gillar faktiskt inget av dem..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Tycker Soruce är bättre på alla sett, kan inte se än ända vettig anledning till varför folk kör ett gammalt bugg 1.6

Håller med.

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Men ställ er frågan: Varför skulle de göra det? Vill man slitta en väldigt stor det av belastningen på steam-nätverket så kanske, men det kommer inte att hända. Förövrigt är det lite svårt att "stänga ner" en version av en mod så, kommer inte gå att hindra folk från att köra den om man säger så. Verkar ju finnas någon generell uppfattning om att version 1.5 "las ner", mjae det skedde en uppdatering bara och moden blev helt plötsligt v 1.6. Någon version 1.7 kommer aldrig dyka upp så ni kan allt ha kvar erat pangande utan att oroa er.

Anledningen till att 1.5 "stängdes ner" var att Valve utvecklade nätverket Steam, att använda istället för det tidigare WON. I och med att WON stängdes ner kunde man bara spela Valves spel som är kompatibla med Steam.

Anledningen till att en majoritet av alla elitspelare inte gillar CS:S är att det inte är redo för tävlingsspel, än. Det är fortfarande buggigt (även om Valve har släppt en hel del uppdateringar på sistone), och i och med det har spelarna inte ens börjat vänja sig vid CS:S. De flesta spelare som jag har sett intervjuer med har sagt att de välkomnar CS:S om det fixas till.

Även om CS 1.6 också har buggar så är det buggar som folk har vetat om i sex år och har lärt sig utnyttja/undvika.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Skulle steam stänga ner 1.6 så skulle antagligen nångon annan vilja ta över istället för steam.. de får ju en massa publisitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
folk som gillar cs ogillar source, och folk som ogillar cs gillar source.

Stämmer på mig. Jag tyckte CS var ett skitspel och fattade inte varför folk ville spela ett så gammalt, fult och tråkigt spel.
Och nu sitter jag här och tycker om CS: S

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Hmm Cs är bra för man kan spela det på en kass dator.. CS:S tycker jag enbart bygger på grafik ingne känsla.. när man dödar osv..

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att 1.6 är mycket roligare... och tycker source är alldeles för.. tråkigt.. det är bara grafik och all känsla från 1.6 är helt borta. vad jag vet så är det inga av dom stora kända lagen i sverige som spelar source. Jag spelar source ibland enbart för grafikens skull.. men jag föredrar 1.6 långt mer!
Har dock hört att det skulle komma nån version av cs med source motorn som inte skulle vara lika noobvänligt som source?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Varför vill ingen spela source då?

det är för nybörjar vänligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Stämmer på mig. Jag tyckte CS var ett skitspel och fattade inte varför folk ville spela ett så gammalt, fult och tråkigt spel.
Och nu sitter jag här och tycker om CS: S

Ingen känsla när man dödar!? Ragdoll, bättre blir det knappast!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Ingen känsla när man dödar!? Ragdoll, bättre blir det knappast!

ragdollen suger ju. skönare att dra ett klockrent HS i 1.6 än i source.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
ragdollen suger ju. skönare att dra ett klockrent HS i 1.6 än i source.

Så gubben typ flippar över på ryggen och flyger cirka 30 meter?, Animationerna i 1.6 har alltid fått mej att garva, men spelet är ju såpass gammalt också , jag personligen tycker att känslan i css är lite roligare, men smaken är som baken ;).

Permalänk
Medlem

Som spel är det nog jättekul men som uppföljare till counterstrike är det ett jävla skämt.
Dom skiter på tårtan och försöker övertala oss om att det är strössel.

Permalänk
Inaktiv

Css är inte roligt!

jag tycker kännslan är helt borta i Css!

visst ser 1.6 gammalt å fult ut, men Css är inte ens i närheten så roligt!
spelet känns almänt trögt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Så gubben typ flippar över på ryggen och flyger cirka 30 meter?, Animationerna i 1.6 har alltid fått mej att garva, men spelet är ju såpass gammalt också , jag personligen tycker att känslan i css är lite roligare, men smaken är som baken ;).

ja precis. det ser så mycket ondare ut då än en gubbe som faller ner på sina knän mot en vägg och ligger allmänt fel..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

När det läggs ned någon gång.. den gången ivf så kommer alla som spelat cs i flera år att blir tokiga å gå ut på stan och skjuta vilt ;E

Permalänk
Medlem

Cs kommer aldrig läggas ner. Utvecklingen med kommande patchar lär väl komma att upphöra, men det kommer ju inte direkt inträffa något spelförbud direkt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Men CS är så värdelöst...CS:S är däremot roligt. Allt är bättre, och alla positiva saker har bibehållits. Ni som säger emot är CS-fanatiker.