NYA ZELDA BILDER! wow!

Permalänk
Medlem

vad tycks

Fan va nice med vuxna link och zelda. Nintendo har verkligen hittat rätt här!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Re: NYA ZELDA BILDER! (Updaterad)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
seriösa sidan Jeux france har dem på sin server. Alltså borde det vara ok att posta dem här.

WOW. Lilla bossen

http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/3024320050425_07...

Game of the year my friends

Vet inte hur man sätter in bilder men tryck på länkarna nedan (God of war) jämför med länkarna ovan (zelda). Även folk som är 99% blinda ser skillnaden. Zelda ser fult ut!

http://www.the-nextlevel.com/previews/ps2/god-of-war/god-of-w...

http://www.the-nextlevel.com/previews/ps2/god-of-war/god-of-w...

Permalänk
Medlem

det är bildkvaliten på nya zelda bilderna som är dålig, men sedan har ju nintendo sagt att dom kommer ha en MASSIVE OUTDOOR Enivroment också. Alltså jättestora kartor utan laddningstid.

det kostar på systemkraft.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
det är bildkvaliten på nya zelda bilderna som är dålig, men sedan har ju nintendo sagt att dom kommer ha en MASSIVE OUTDOOR Enivroment också. Alltså jättestora kartor utan laddningstid.

det kostar på systemkraft.

Jag har hört och sett en massa om god of war och miljöerna är enorma med massor av fiender på samma ruta. Laddningstiderna sägs vara obefintligt.

Jo att bilderna är dåliga förstår jag men varför säger så många att bilderna är bland det snyggaste dom sett. Är dom blinda eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
Jag har hört och sett en massa om god of war och miljöerna är enorma med massor av fiender på samma ruta. Laddningstiderna sägs vara obefintligt.

Jo att bilderna är dåliga förstår jag men varför säger så många att bilderna är bland det snyggaste dom sett. Är dom blinda eller?

Det kanske är så att de tänker längr 'n sina ögonfransar och inser hur det förmodligen kommer att se ut och inte komenterar bilderna i sig... jag vet inte jag bara spekulerar.

Visa signatur

OH MY GOD I NEED EARSWABS!!!

http://bloodsaint.deviantart.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Troligen mer än vad alla swecare kan fixa tillsammans. Nintendo lär inte hora-ut Zelda licencen, det ligger ju sjukt mycket pengar i den och många köper Nintendo bara för att få spela Zelda.

Antagligen kommer jag köpa Nintendo för att spela Zelda.... fan vilken dyr hobby man ska ha :/

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyobi
Det kanske är så att de tänker längr 'n sina ögonfransar och inser hur det förmodligen kommer att se ut och inte komenterar bilderna i sig... jag vet inte jag bara spekulerar.

Isåfall ska man säga det och INTE säga att bilderna är hur snygga som helst för det är just de som dom flesta har gjort. Om du läser tråden ser du att en massa kommenterar just dom bilderna och tycker att det ser hur snyggt som helst.

Permalänk
Medlem

Vilken konsoll kommer det släppas till?

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

Ja, eftersom Zelda alltid varit exklusiv till NINTENDO så är svaret ganska givet....

Dessutom står svaret redan på föregående sida....

Detta liret ser ut att kunna bli sjukt bra! Har skyhöga förväntningar, hoppas de införlivas nu bara..

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Det komer vara så uber bra när det komer ut

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Grafik är inte allt, detta spela kommer äga...
och jämför inte ett pc spels grafik med ett TV-spel lågupplösta grafik.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

vad är det fär kläder link har på sig på 2 av bilderna?kan det va som i början av WW?

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

Blir säkert skitkul, men det är svårt att bli imponerad av konsollgrafik eftersom inget spel har kommit i närheten av det äckligt snygga Ninja Gaiden till boXen:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deltaxy
Blir säkert skitkul, men det är svårt att bli imponerad av konsollgrafik eftersom inget spel har kommit i närheten av det äckligt snygga Ninja Gaiden till boXen:

du har inte liksom förståt att grafiken inte gör spelet..
Spelar inge roll hur mycke du än jämför grafiken me gameplay o just Zelda har den överlägsna bästa gameplay som man kan ha ...

man sitter ju där som en liten pojke o lira det utan att märka att solen går ner o klockan är 5 på morgonen när man ska gå o ta en macka

så himla skönt att se på förra årets E3 mässa där dom vissade upp spelet..

man såg Sony som folk hurrade lite lätt till o sedan såg man Nintendo presentera zelda o då började man nästan gråta o folk blev ju nästan tokiga där...

ska bli skönt att vara med på E3 mässan i år , bara 3 veckor kvar snart innan man åker dit..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar ju ploppa in info från alla håll och kanter nu, och det mesta verkar ju lovande. Något som oroar mig lite är dock ett uttalande om att bågskytte från hästryggen sker i förstaperson. Var det något som inte funkade i de tidigare 3D-spelen angående kontrollerna så var det just förstapersonsläget utan lock-on som var bedrövligt.

Hoppas de lyckas skapa en intressant "overworld" i detta. OoT hade närmast klaustrofobiska utomhusmiljöer, Wind Waker var stort men inte så tätt på innehåll. Screenshotsen på skogar som faktiskt består av massa träd här och var istället för bara kulisser vid sidorna verkar lovande.

Litet instick i gnället om grafiken: Tänk också på att detta spelet kommer likt Wind Waker med största sannolikhet rulla i 60 frames i sekunden. Gillar verkligen att Nintendo håller på detta (F-Zero, Wind Waker, Metroid Prime, Paper Mario 2 etc).

Bonus: Bilden på EGM-omslaget i större format och utan texten: http://img243.echo.cx/my.php?image=link7cm.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahve
Antagligen kommer jag köpa Nintendo för att spela Zelda.... fan vilken dyr hobby man ska ha :/

Varför ska du köpa Nintendo för att spela Zelda? Räcker ju att köpa konsolen. Mycket billigare.

Edit: Och till er som tycker att Link ser ut som en tjej kan jag bara säga som så här. Hade personen på bilderna istället föreställt Zelda så hade ni undrat varför Zelda såg ut som en kille för. Men det är klart, ni kanske tycker att Link skulle ha helskägg för att se mer manlig ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
du har inte liksom förståt att grafiken inte gör spelet..
Spelar inge roll hur mycke du än jämför grafiken me gameplay o just Zelda har den överlägsna bästa gameplay som man kan ha ...

Jag har inte påstått att grafiken gör spelet men denna tråd heter "NYA ZELDA BILDER! wow!"
Man kan inte se hur gameplay biten bilr på några bilder. Jag menade verkligen att jag tror det kommer att bli ett bra spel, skulle gärna vilja ha en XBOX version då jag inte äger eller kommer att köpa en kub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Grafik är inte allt, detta spela kommer äga...
och jämför inte ett pc spels grafik med ett TV-spel lågupplösta grafik.

Självklart är grafiken inte allt, lååångt ifrån allt om du frågar mig.

God of war är inget pc spel utan ett ps2 spel. Tråden handlar om just dom bilderna på zelda och alla med någorlunda bra syn ser att grafiken är bland det sämsta på länge. Nu vet jag att spelet kommer se bättre ut i verklighet men när folk säger att dom blir tårögda över dessa bilder börjar man undra hur vissa ser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
ska bli skönt att vara med på E3 mässan i år , bara 3 veckor kvar snart innan man åker dit..

Ska du till E3?

*Mustela börjar planera hur han ska röva bort och överta ladys identitet*

-för övrigt-

Jo jag skulle ju vilja ha Halo till GC... eller inte
(ironiskt svar till alla som snackar om Zelda till Xbox, jag säger en sak: lycka till )

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem

Kolla in Grandia III till PS", där snackar vi om ett snyggt spel, helt otroliga miljöer.

http://www.square-enix.co.jp/grandia3/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mustela
Dundermysigt

Men den där alternativa kostymen får mig att tänka på klädseln man hade från början i The Wind Waker. Undrar om man kommer vara en reinkarnation av Link eller den ursprunglige Link?

Hur som helst så finns det inte ord för att beskriva hur mycket jag längtar efter det

Kör man inte som reinkarnationer i nästan alla spel?? Hursomhelst så lär det inte vara "orginal-link" från oot eftersom det spelet utspelar sig först och Ganon inte kommer ut ur sin fångenskap förren "link to the past". .. Kanske utspelar sig denna story efter LttP??

Visa signatur

"Fat people are harder to kidnap"

Permalänk

Som flertalet sagt innan mig... en kub kommer att inhandlas enbart för detta så som det verkar nu
Zelda behöver inte ha extremt bra grafik, utan det lever på sin underbara känsla. Det är något magiskt över spelen i denna serie. Andra spel kanske behöver grafiken som argument att hävda sig, det behöver absolut inte zelda, inte för mig åtminstone.

Många här på forumet kanske inte har spelat det sedan början och har svårt att förstå det magiska i zeldaspelen, en ren gissning.

Skulle redan köpt en kub om det inte vore att WW i mina ögon var ett av de sämre spelen i zelda-serien. MM var iof sämre, men då hade man ju redan ett N64

Min högst personliga rankning av Zelda-spelen (NES, SNES, N64, GC)
1. Ocarnia of time
2. A link to the past
3. The adventure of link
4. The legend of zelda
5. The wind waker
6. Majora's mask

Vad tycker ni om min lista? Hur rankar ni dem?

Ha det gott
//Anakha

Visa signatur

"Jag har varit i Sverige aldrig. En gång var jag där två gånger"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anakha_77
Som flertalet sagt innan mig... en kub kommer att inhandlas enbart för detta så som det verkar nu
Zelda behöver inte ha extremt bra grafik, utan det lever på sin underbara känsla. Det är något magiskt över spelen i denna serie. Andra spel kanske behöver grafiken som argument att hävda sig, det behöver absolut inte zelda, inte för mig åtminstone.

Många här på forumet kanske inte har spelat det sedan början och har svårt att förstå det magiska i zeldaspelen, en ren gissning.

Skulle redan köpt en kub om det inte vore att WW i mina ögon var ett av de sämre spelen i zelda-serien. MM var iof sämre, men då hade man ju redan ett N64

1. Ocarnia of time
2. A link to the past
3. The adventure of link
4. The legend of zelda
5. The wind waker
6. Majora's mask

Ha det gott
//Anakha

jag är n00b och har bara spelat 2 spel så min lista är

1.Ocarina of time
2.The wind waker
3.Majoras mask

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anakha_77

1. Ocarnia of time
2. A link to the past
3. The adventure of link
4. The legend of zelda
5. The wind waker
6. Majora's mask

Ha det gott
//Anakha

Jag ranker dem enligt följande:

1.) A Link To The Past (Överlägset bäst, hittills)
2.) Legend Of Zelda
3.) Octarina Of Time
4.) Wind Waker
5.) ZeldaII - The Adventure Of Link
6.) Majoras Mask (Borde eg inte platsa här...)

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Har suttit och funderat ett litet tag nu, och jag tror detta är min rangordning av Zelda spelen.

1. Ocarnia of Time
2. A Link To The Past
3. The Wind Waker
4. Majora´s Mask
5. The Adventure of Link
6. The Legend of Zelda

Permalänk
Medlem

Hm... jag säger nog:
1. A link to the Past
2. OoT
3. Wind Waker
4. Majora's Mask
5. The Legend of Zelda
6. Oracle of Seasons
7. Link's Adventure

Listan ser lite annorlunda ut från er andra, men det beror på att när vi hade vår första NES så hade vi inte Zelda 1 eller 2, första spelet i serien jag spelade var Link to the Past. Har dock försökt klara mig igenom de båda på senare år men inte lyckats med sista bossarna :$

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Kolla in Grandia III till PS", där snackar vi om ett snyggt spel, helt otroliga miljöer.

http://www.square-enix.co.jp/grandia3/

Förhoppnigsvis så kommer gameplayen att vara lite annorlunda än vad det var i Grandia II. Seriöst, tråkigare och mer monotomt RPG får man fan leta efter.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

inskrivet av mustela

Ska du till E3?

*Mustela börjar planera hur han ska röva bort och överta ladys identitet*

-för övrigt-

Jo jag skulle ju vilja ha Halo till GC... eller inte
(ironiskt svar till alla som snackar om Zelda till Xbox, jag säger en sak: lycka till )

Japp ska dit o plocka på mig massa saker man får samt spanna in lite shysta grejor o lyssna lite på olika snubbar om allt möjligt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magikern
jag är n00b och har bara spelat 2 spel så min lista är

1.Ocarina of time
2.The wind waker
3.Majoras mask

ja du, vet inte hur detta går ihop men om man har spelat 2 spel hur kan man lista 3 spel då man inte har spelet 1 av dom

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

1) A Link to the Past
2) Ocarina of Time
3) Resten på delad 3:e plats.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

Varför gillar folk Zelda så mkt? Hmmm.. jadu!

Resident evil var en av dom första spelen jag köpte. Och varje gång jag får höra Orden Resident Evil så pirrar det i magen...
Har provat några Zelda spel.. men gillade dom inte riktigt... lite för,,, plöttigt....
Så.... Det är nog sjävla känslan av spelen man betygsätter och gillar o kanske inte själva spelet..

Om ni förstår (äaer trötter)

Visa signatur

Apple Mac.